7 wkn moeite met poepen en fruithap??

Discussie in 'Voeding' gestart door Hansje123, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    mijn zoon is nu meer dan 7 weken en heeft heel veel moeite met poepen. Hij is de hele dag door aan het drukken maar er komt niets uit. alleen pijnlijke scheten. Om de dag kunnen we hem helpen met massage en de thermometer, maar dit lukt ook niet altijd. Ik heb al een paar druppels olie in zijn fles gedaan en extra water.
    ik geef borstvoeding.

Nu heb ik wel eens begrepen dat er ook wel eens geadviseerd wordt om een klein beetje van een fruithapje te geven (peer) daarna schijnt het dat ze het eruit kunnen poepen. Heeft iemand hier ervaring mee? is het wel goed voor zijn jong mannetje?
    en als ik het kan gaan proberen. Welke hoeveelheid moet ik dan aan denken? een paar vingers aflikken, een lepel? of meerdere lepels??

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik zou persoonlijk nog niet beginnen aan een fruithapje, daar is hij echt nog te klein voor.
    Je kan kijken wat voor effect het extra water en de olie hebben want dat heeft echt wel even de tijd nodig om te werken. Als je merkt dat dit met een aantal dagen geen effect heeft zou je kindicol van vsm kunnen proberen. Dit middeltje zorgt ervoor dat er meer vocht naar de darmpjes gaat waardoor de ontlasting wat zachter word. Ik gebruik dit zelf ook en vind dit erg goed werken.

Heel veel succes en ik hoop dat het snel beter gaat.
    Groetjes Kim

3. tulip

tulip Niet meer actief

Ik had in baby en dreumes ook al gereageerd, maar in geen geval zou ik fruit geven aan een kindje van 7 weken.
    Ik zou kindicol pakken van vsm, zijn druppeltjes die de ontlasting zachter maken waardoor het makkelijker gaat.
    Er zijn ook een soort laxerende middeltjes, maar die zou ik bij zo'n kleintje niet gebruiken.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vaker aanleggen (vocht + vet) moet voldoende zijn bij een zo jonge baby, absoluut geen fruit geven op die leeftijd!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen bijvoeding geven zonder overleg met een arts of andere deskundige! Vaker aanleggen.

(dubbel post trouwens... dit topic staat ook bij baby en dreumes).

Deel Deze Pagina