7 wkn zwanger en angstig gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama13, 7 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama13

Mama13 Actief lid

12 dec 2012
    148
    4
    18
    Hallo allemaal,

Ik moet even mijn verhaal kwijt! Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje. Ons eerste kindje is nu 3,5 jaar. Die zwangerschap was niet gepland maar wel heel erg gewenst. We kwamen er toen pas na 14 wkn achter dus heb dit nooit gekend

Nu ben ik al het hele weekend ziek. Vanwege erge krampen in mijn buik ben ik zaterdagavond al op de huisartsenpost geweest die hebben me
    Onderzocht bloeddruk was goed en had ook geen koorts. Kreeg toen te horen dat ik in de gaten moest houden of ik bloedverlies kreeg maar dat is gelukkig niet gebeurd. Toch vond de arts het nodig om over een beginnende miskraam te beginnen en dat dit zo kon zijn.

Vanmorgen maar de verloskundige gebekt gelukkig nog geen bloedverlies maar de krampen blijven wel. Gesprek gehad met de verloskundige en die had met misschien over men maag/darmen. Maar ik heb zelf gewoon zon angstig gevoel alsof ik ergens voel dat er wat mis is. Ik kan de buikpijn ook gewoon niet plaatsen en voel me zo lamlendig dat ik al hele weekend in bed lig. En vandaag dus niet beter. Heb pas 15 november eerste afspraak en moet dan nog voor een echo. Ik maak me zo zorgen dat er iets mis is dat het hartje niet klopt ofzo! Het wachten maakt me
    Radeloos. Wie kent deze angsten?

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt.

Heb je het idee dat de krampen echt vanuit je baarmoeder komen? of komen de krampen vanuit iets hoger of iets meer opzij?
    In het begin moeten je darmen opschuiven omdat de baarmoeder meer plek wil/nodig heeft. Dit kan voor best wel krampen zorgen. Ook het groeien van de baarmoeder kan voor krampen zorgen.
    Ik heb ook wel krampen gehad, niet in de hoeveelheid en intensiteit die jij omschrijft, maar iedereen is anders natuurlijk.

Misschien kun je de verloskundige vragen om een vroege echo?

3. Charli

Charli Lid

30 jul 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook regelmatig krampen gehad, zeker de eerste tijd. Volgens mij is dat gewoon het groeien van je baarmoeder. Met 11 weken heb ik zelfs plotseling zulke heftige krampen gekregen dat ik het zeker wist: miskraam, dat kon toch niet anders? Ondertussen 18 weken zwanger & kindje zit gewoon netjes op haar plaats. Zolang je niet bloed zou ik me niet al te veel zorgen maken en vertrouwen op je verloskundige :)

Overig ben ik de eerste weken ook heel onzeker geweest, hoor. Ik kreeg bloedverlies met 6 weken en heb toen ook een paar dagen angstig rondgelopen met het idee dat het vast fout was. Het eerstrle trimester is gewoon heel spannend wat dat betreft, maar probeer je er aan vast te houden dat het in 90% van de zwangerschappen gewoon goed gaat.

Ik duim voor een mooie echo voor je volgende week!

4. Mama13

Mama13 Actief lid

12 dec 2012
    148
    4
    18
    Hoi dames,
    Wat een lieve reacties. De verloskundige belt mij vanmiddag dus misschien kan zij mij nog wat geruststellen.. ik vind deze eerste weken gewoon ontzettend onzeker. Ook wel misschien omdat ik deze zwangerschap nu zo bewust mee maak.

Het is fijn om te horen dat jullie baby's nog op de plek zitten.. wanneer kregen jullie je eerste echo?

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Buikgriep heerst hier ontzettend. Heb zelf ook krampen maar geen koorts. Wel dunne ontlasting/ diarree.
    Zou je dat niet hebben?

Misschien inderdaad vragen voor een vroege echo. ZE kunnen dan in ieder geval bepalen of het vruchtje op de juiste plek zit.

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb geen idee of mijn baby nog op haar/zijn plek zit want ik heb nog geen echo gehad. Mijn eerste echo is met 12 weken.
    Ik heb het gevoel dat alles prima gaat en dat de baby gewoon groeit en doet :)

Ik hoop dat de verloskundige je gerust kan stellen!

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik heb tot ca 11 weken het gevoel gehad dat ik ongesteld zou kunnen worden. De reactie van de huisarts vind ik wel een beetje misplaatst. Er heerst ook buikgriep

8. Mama13

Mama13 Actief lid

12 dec 2012
    148
    4
    18
    Net met de vk gebeld. Zij vond de opmerking van de huisarts ook een beetje jammer zij noemde het onnodige angsten. Ik heb advies gekregen voor bepaalde voedingvoor als er misschien een verstopping zit en ze zei dat ik in ieder geval als ik me niet lekker voel goed
    Moet aansterken.

Zij zei ook dat het een vroeg stadium was en ik
    Maar op mijn lichaam moet vertrouwen dat het goedkomt. Dus dat probeer ik dan maar

X
    .

9. Colalight

Colalight Bekend lid

13 apr 2016
    588
    1
    16
    Vroege echo bij een pretechocentrum doen? Sterkte 😘

Deel Deze Pagina