Hallo dames, We zijn sinds een aantal maanden bij de gyn omdat we al lange tijd aan het proberen waren om zwanger te worden. Bij de eerste afspraak is bloed geprikt en uitstrijkje gemaakt, ook een echo gemaakt ivm endometriose. Advies was een hsg te laten doen en mijn man heeft zaad moeten inleveren. hsg staat nog gepland en mijn eerst volgende afspraak bij gyn is 19 december. Nu heb ik afgelopen week positief getest (ongelofelijk maar waar), moet ik dit zsm doorgeven bij de gyn en heeft iemand ervaring wat er dan gebeurd? Ik durf in eerste instantie niet onderzoeken af te bellen omdat de kans er natuurlijk ook inzit dat het fout gaat.....iemand ervaring hiermee?
19 dec duurt nog een tijd, ik zou de afspraak nog even laten staan tot je in ieder geval 1 echo heb gehad En doorgeven aan de gyn, wanneer heb je de volgende afspraak staan, is dat ook 19 dec? Dan lijkt het mij weinig haast te hebben om gyn in te lichten En gefeliciteerd!
Dankjewel! Ja ik heb 5dec officieel een telefonische afspraak om hsg-uitslag te bespreken en 19 december een afspraak over verder beloop. Maar ik weet niet als ik nu bel dat ik spontaan zwanger ben of ik dan bij hem een echo krijg....
Omdat je officieel daar al onder behandeling bent is de kans er dat je voor een echo mag komen. Ik vind het voordeel van gyn. tov verloskundige dat je al eerder en ook vaker een ehco krijgt.
Hoi Puk1987, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat onwerkelijk hè om dan toch ineens met een positieve test in je handen te staan. En herkenbaar; wij hadden alle vooronderzoeken achter de rug, waaronder een hsg. Na een afspraak bij de gyn.waarbij afgesproken werd dat we zouden starten met hormonen en iui ontdekte ik dezelfde dag dat ik zwanger was. De 1e 'prikles' voor het hormoonspuiten stond de volgende dag gepland. Ondanks dat ik het onwerkelijk vond heb ik de poli gebeld. Ipv de geplande onderzoeken werd er toen een afspraak voor een echo ingepland. Ik ben daarna nog 2 x voor een echo en afrondingsgesprek langsgeweest. Mijn advies: meteen bellen en vertellen over je positieve test. Je afspraken worden dan daar op afgestemd. En verder; afwachten en vertrouwen krijgen, bij mij duurde dat wel even 😆 Ik wens je veel succes en een mooie zwangerschap!!!
Bellen naar de gyn! Waarschijnlijk krijg je dan een afspraak voor een vroege echo. Van harte gefeliciteerd! Hoop dat het goed blijft gaan en de MMM je verder bespaard zal blijven.