Ik heb al meerdere keren bij de sorento staan kwijlen. Misschien een met wat meer km of wat ouder? Het model wat nu op de markt is is geloof ik al een jaar of 4 oud, dus wie weet is er wel wat te vinden. Hij is in elk geval huge! En echt een ruige bak
Mijn ex heeft het oudere model van de 5008. De oudste is 145 en kan daar nu nog goed zitten maar met 170 zal dat echt niet meer comfortabel zijn. Ik lees verder even mee. Ik wil hier na ook een 7 zitter.
Ik zweer nog steeds bij onze oude Peugeot 807. Met 6 stoelen. Op alle rijen is er in het midden ruimte over. Beenruimte prima, onze oudste legde zijn benen altijd in de middenruimte van de middenrij. En je kunt dus via het midden van de middenrij naar achter lopen. Daarachter ook nog een stukje ruimte, waardoor er best wat spullen mee konden. En tussen de stoelen in dus ook. Nu was de onze helemaal op, en zijn we voor een volvo xc90 gegaan, maar niet te vergelijken qua ruimte. Achterste rij willen ze bij ons eigenlijk niet zitten, ongeacht lengte. Voor mij als bestuurder is het wel een enorme vooruitgang, wat rijdt dit ding heerlijk Wij rijden zelden met zijn zessen in 1 auto, dus voor ons is dit prima. Als de kinderen nu kleiner waren had ik denk ik toch weer een Peugeot 807 gekocht.
Wij hebben een Citroën grand Picasso. Voorin en achterin echt meer dan voldoende ruimte. Die kun je per stoel naar voor of achter zetten. Helemaal achter is wel krapper.
Wij hebben een volvo XC90 uit 2020 ofzo. Wij hebben pas 2 kindjes van bijna 1,5 en ruim 2,5, dus voor nu gebruiken we hem vooral vanwege de extreem grote kofferbak. Maar een enkele keer gebruiken we hem ook zonder kinderen met vrienden. Ik vind dat je dan op de achterste rij nog echt prima zit. Misschien niet 15 uur naar het buitenland, maar alle normale ritten wel.
Wij hebben een 10 jaar oude Mazda 5 executive. Onze oudste van bijna 1,80m zit heel comfortabel op de achterste rij.
Het is echt een hele fijne auto we hebben hem nu al een aantal jaar. De rolstoel van onze dochter pas er prima in achter . En als je de 3e rij inklapt heb je zee aan bagageruimte. Wij hadden eerst jaren een dieselmodel ervan maar hebben die verkocht en zijn voor benzine gegaan. We hebben tijdelijk een touran gehad was toch echt een krappe wagen. We hebben ook een grand Scenic gehad maar de Volkswagen Caddy Maxi was toch de ideale auto qua alles zitruimte,opbergruimte en hij rijd ook echt superfijn.
Hier ook een moeder van 4. Wij hebben ook een Mazda 5. Onze oudste twee zitten met hun 1.80m prima op de middenrij, maar op de achterste rij zou dat voor hele lange vakantieritten toch wat minder aangenaam worden. Onze twee jongsten zitten daar nu, die zijn rond de 1.50-1.65m. Dat is goed te doen, maar als zij ook langer worden…Voor de toekomst kijken wij toch echt ook naar een VW Caddy Maxi.
Ja dat is gewoon rot, als ze langer worden. We hebben een peuter en ik sluit niet uit dat er nog een kindje bij komt. Die peuter kan nog niet naar de achterste rij, dus zit 1 van de grote daar. Maar ja, die wordt te lang...
Veel auto's zijn toch nog echt boven budget of lijken ons toch te klein. We willen ook rekening houden met evt weer een kinderwagen etc.. Ons oog is nu gevallen op de lelijke vw caddy maxi benzine. Helaas weinig aanbod en daarvan ook nog veel import. Maar we gaan eens speuren
Zolang alle boekjes erbij zitten met alle standen erin is import in principe geen probleem! Maar dat wist je vast al wij lopen ook tegen het probleem aan dat er knetterveel import is. We hebben nu onze garage maar een zoekopdracht gegeven die hadden wel veel betrouwbaar contact met garages uit Duitsland en België en gaan ook daar opzoek maar dan moeten wel alle boekjes erbij zitten anders doen ze het niet
Ja klopt, alle boekjes...incl vermeldde km standen Soms ook lastig.. Onze huidige auto was ook import, wrs 10000 km.extra gelopen dan de teller Maar toen dus niet super alert op geweest Wij hebben een
Kan niet, je profiel is dicht Maar even zo: Welke ramen kunnen er bij jullie open en waar zitten airco "uitlatem"? (Alleen voorin of ook achterin?) En is de achterste rij makkelijk toegankelijk voor bv kind in autostoel te zetten? En klopt t dat er dan in de achterbak echt nog plek genoeg is? Voor kinderwagen/boodschappen/tassen ?
Oh wat apart heb meerdere pb's ontvangen van andere leden maar geen probleem❤️ De voorste ramen kunnen open. Bij de 2e rij zit er aan 1 kant een soort van kiepraampje maar eerlijk die hebben we nooit open gedaan. De airco koelt de gehele auto als we die aanzetten. De achterste rij is makkelijk bereikbaar want je kan 1 stoel van de 2e rij volledig inklappen naar voren toe dat is het fijne ervan je klapt met 1 lus de leuning en met 1 hendel klap je de gehele stoel naar voren waardoor je heel gemakkelijk op de 3e rij kan zitten . Je kind vast moet zetten op de kinderstoel of iets dergelijks het is absoluut niet krap. En je hebt echt nog een zee aan ruimte voor de kinderwagen met 3e rij open geklapt. Er kunnen gerust 2 grote 70 liter koffers achter in de kofferbak met 3e bank opengeklapt. Ze zijn wel zeer gewild dat hadden we wel gemerkt toen we ze wilde aanschaffen zodra ze op marktplaatst stonden was het echt dagelijks meerdere keren kijken want zodra ze erop stonden waren ze ook zo weer verkocht. We hadden zelfs ook gedacht om uit Duitsland of Belgie te laten invoeren omdat ze daar wat goedkoper zijn en dan ging de voorkeur uit naar Duitsland i.v.m de slechte wegen van Belgie . De invoerkosten en de papiersleur zagen we een beetje tegen op en gelukkig kwamen we toen vorig jaar toen net onze huidige Volkswagen tegen hij stond echt net 1 minuut op marktplaats en heb meteen die garage gebeld en heb toen meteen een afspraak gemaakt. Toen we waren gaan kijken hadden er al meer dan 65 mensen voor gebeld dus was echt superblij en zijn er meteen voor gegaan omdat we toen een tijdelijke Touran hadden en dat was echt geen fijne auto. Een heel verhaal is het geworden . Hopelijk heb je hier iets aan❤️
Ja zeker iets aan!!!! Jammer dat de raampjes niet open kunnen, ivm wagenziekte dochter. Even overwegen. Thnx voor het uitgebreidde antwoord, echt helpend!!!