mijn dochtertje is nu 11 weken. hoe veel moet ze dan op een dag slapen ook overdag. want ze heeft een tijdje gehad dat ze heel erg veel wakker is en nu slaapt ze weer heel veel.snachts slaapt ze nog niet door dan komt ze meestal na 3 a 3en een half uur ook haar admehaling is heel erg onregelmatig. soms is die heel erg rustig en dan weer even heele rg snel. ik ben gewoon een beetje onzeker want ik heb voordat ik haar kreeg 6 miskramen gehad en we hebben gewoon heel erg lang op haar gewacht en nu ben ik soms bang om haar kwijt te raken. ze heeft ook meestal schommelingen in haar tempratuur de ene keer is het 36.7 en dan weer 37.5 kan dit kwaad. groetjes ingrid
Hoeveel baby's slapen is per kind verschillend. De één heeft aan 16 uur per dag genoeg en een ander kind slaapt zo 22 uur per dag. Kijk naar je kind als ze moe is leg je haar in bed. Ook al slapen ze niet direct een stukje rusp pakt ze dan wel. Klinkt als een normale ademhaling. Temperatuur lijkt me ook niets mis mee. Ik begrijp je ongerustheid..... Probeer van je kleine meid volop te genieten. En dat je zorgen hebt is niets mis mee, maar laat het niet overheersen. Kleine kinderen kleine zorgen...hoe groter ze worden hoe groter de zorgen. Ilja
dank je wel voor je antwoord. vandaag had ze de hele dag 37.9 maar wel vrolijk en blij. ik heb eingelijk nog een vraagje ik had van het cb het advies gekregen om haar 7a8 voedingen van 120 cc water en 4 schepjes te geven en vanaf volgende week 150 cc en dan 5a6 keer per dag .maar op de verpaking staat dat ze van 120 en 150 cc maar 5 voedingen per 24 uur mag nu is mijn vraag kan het kwaad dat ze wat meer voedingen krijgt dan op de verpakking staat of is dat niet zoon probleem. ik zag vandaag wat op tv en nu zit er de schrik bij mij goed in het ging over een kindje van 10 maanden met hersenvliesontsteking en is daar ook aan overleden en ik dacht meteen weer aan mijn angsten nu heb ik er gelukkig wel met mijn man over kunnen praten is in mijn angst wel weer een beetje weg. groetjes ingrid
Als je dochter 37,9 heeft praten we over verhoging. Kan verder geen kwaad. Zorg dat ze voldoende vocht krijgt gedurende de dag en kijk hoe je dochter is. Kleed haar niet te warm en zorg dat ze in bed haar warmte kwijt kan. 5 a 6 voedingen van 150cc water en 5 schepjes is prima. Wat op de verpakking staat zijn richtlijnen. Probeer niet meer dan 6 voedingen van 150cc te geven. (je geeft dan uiteindelijk iets van 6 x 165cc) Komt ze toch op meer flessen uit geef dan iets minder per fles. Naar is dat he zulke tv-programma's. Je moet er toch niet aan denken dat wat als..... Maar als je kindje echt ziek zou zijn dan spreekt je moedergevoel. Volg die ook altijd. Als je twijfeld moet je gewoon naar een arts gaan. Goed dat je over je angst praat. Blijf dat ook zeker doen. Nogmaals zorg er wel voor dat je angsten niet gaan overheersen en dat je straks in elk kuchje wat gaat zien. Ook je dochter zal kinderziektes doormaken. Geniet meid! Ilja