70 jaar Auschwitz / 2doc: Night will fall

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Miss Appletree, Jan 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

Jun 4, 2013
    2,347
    993
    113
    Ja een horror film is wel even wat anders dan dit. Dit is echt, de mensen zijn echt. Pff vreselijk :(. Ik kan t niet aanzien die mensen, al die dode mensen.

2. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Inderdaad. En als je er over gaat zeuren dat er een tijdgrens aan zit, dan mis je mijns inziens gewoon helemaal waar deze docu over gaat.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vond 'm heel erg heftig 😔

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #24 Devilschase, Jan 28, 2015
    Last edited: Jan 28, 2015
    Ga hem zo kijken. ..

Edit: omg... Dat het zo erg was, de docu, had ik niet verwacht zeg. Ben pas op de helft....

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Sinds ik kinderen heb kan ik dit soort dingen niet meer aan. De gedachte op die manier je kinderen kwijt te raken vind ik te heftig. Ik kan mij nu al zorgen maken over hoe ik dit aan mijn kinderen moet uitleggen.

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wij hebben hem net gekeken, echt ontzettend heftig.. Arme, arme mensen.. :(

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    O my God...

Dit was echt de heftigste documentaire die ik ooit heb gezien.

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113

Geloof me , je wilt niet dat je kind dit perongeluk (op welke manier dan ook) zonder jouw in zijn/haar bijzijn even ziet. Dus ik kan me de tijdsbeperking wel voorstellen want anders zitten ze straks met allemaal boze ouders

Heb de docu gezien en vond het zeer indrukwekkend.

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Zojuist gekeken, we hadden 'm opgenomen. Jeetje zeg. Kon soms echt niet kijken. Ook dat de film politiek gezien op een gegeven ongemakkelijk werd, omdat zowel Amerika als Engeland de mensen uit het concentratiekamp geen asiel wilden geven. Enorm heftig.

Voor degene die een tijdsbeperking onzin vinden, als je het ziet dan snap je echt wel waarom dat is.

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Tijdsbeperking is wel met meer programmas. Ik denk dat ik niet moet kijken, ik heb nachtmerries en kan al alleen maar huilen als ik het nieuws kijk. Misschien na de zwangerschap. Bah ik word er naar van als ik er al aan denk :(

11. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,658
    2
    38
    Zuiden
    Nou bedoelde meer dat 22u wel overdreven was, ik snap heus wel dat ze het niet al om 19u ofzo doen.

12. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,658
    2
    38
    Zuiden
    Nou heb m halverwege stop gezet omdat ik al misselijk was maar dit nog meer werd. Wil m wel nog afkijken.
    Ben wel erg geschrokken, pff hele heftige beelden zeg :(

13. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Tuurlijk om 19 uur liggen de kinderen van mijn leeftijd ook al bijna in bed en zitten dan echt niet meer achter de computer. Maar ze gaven duidelijk aan dat het voor 16 jaar een ouder is met veel geweld en ik denk dat die kinderen om 19 uur best nog wel achter internet zitten. En dan nog zal niet elke 16 jarige dit kunnen bekijken.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ben er ook goed beroerd van :(
    Maar helaas de harde waarheid. Laat mensen die de holocaust ontkennen, dit maar eens even zien.

15. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38

Geheel eens met bovenstaande. Verder kan ik me nog een aparte muffe geur herinneren :(.

16. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik heb er ook slecht van geslapen! Er was ook een deel twee welke ik heb opgenomen. Ik durf niet meer te kijken. Heeft een van jullie die ook gezien?

17. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Inderdaad, dat is ook wat mij bij blijft.. vond het heel indrukwekkend om te zien, maar tegelijkertijd heel heftig als je je allemaal bedenkt wat daar is gebeurd :(

18. appelpie

appelpie Actief lid

Jan 15, 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf nog nooit geweest maar ook dat staat in de planning. Ik ken wel die er geweest zijn en inderdaad uit voorgaande reacties van de dames die atmosfeer die er hangt schijnt echt zwaar op je te wegen. De lokale inwoners noemen het zelfs duivels vervloekt kan ik begrijpen het wad de hel op aarde

19. megacarls

megacarls Niet meer actief

Oh, ik kan hier heel slecht tegen. Krijg echt nachtmerries ervan. Noem het mijn kop in het zand steken maar ik wordt er zo akelig van, van die beelden/films e.d. Ik ben alleen thuis dus ik ga het niet vanavond kijken. Misschien op programma gemist.

Edit; ik zie nu dat het gisteren was.

20. mrien

mrien Actief lid

Aug 24, 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn tijdens een stedentrip naar Oraniënburg geweest. Een relatief onbekend kamp, maar de sfeer die daar hangt is ook inderdaad onbeschrijfelijk. iedereen ging over tot fluisteren bij binnenkomst.
    Auschwitz staat hier ook nog een keer op het lijstje.

Share This Page