De opa van mijn man is toen te werk gesteld in Halle (vliegtuigen bouwen) Daar is dus bijna niets over terug te vinden, maar in de docu op Discovery over Auschwitz vertelde die vrouw dus dat ze ook in/langs Halle was gekomen. Vreemd om je dan te realiseren van he daar zat dus opa (die het gelukkig allemaal overleeft heeft )
Ik denk dat bij alle kampen een aparte sfeer hangt. In Westerbork stond ik bij een prikkeldraad waar een barak had gestaan en ineens rukte er iets aan mijn sjaal. Het was de wind niet. Heel bizar.
Ik ben in Dachau geweest,ook in de gaskamers. Mensen die ik later sprak huiverden ervan. Maar ik ben er niet bang van. Het was wel heel indrukwekkend. Die poort vooraan en dan hoe klein de gaskamers zijn maar wel helemaal volgepropt werden. En dan staat er iets bij van brausebad.
de NOS heeft een programma over de hongerwinter in Nederland gemaakt. Ook erg indrukwekkend. Die uitgemergelde gezichtjes, verschrikkelijk. Men heeft toen in Nederland ook erg geleden 😔
Wilde docu terug kijken via gemist op mijn smart tv. Speciaal gewacht tot 22 uur....speelt ie hem niet af! Er staat: de aflevering kan niet worden afgespeeld. Meer mensen last van?