Mijn zoontje is vandaag 6 maanden oud. As maandag moet ik naar het CB en zal dan zeker een ander voedingsschema krijgen. Mijn kleintje is geen grote eter en is duidelijk toe aan een fles minder. Hijj drinkt nu zn (4)flessen niet leeg en laat zo'n 50 cc staan. Nou moet ik morgen nieuwe nutrilon kopen dus ik dacht laat ik dan maar nr 2 kopen want anders hou ik van nr 1 ook zo veel over, is ook zonde! Ik geef nu wel fruit en groente dat gaat goed maar heb ik de paar laatste dagen bewust de groente weggelaten omdat hij anders zn fles helemaal niet goed drinkt. Dan zit het veel te dicht op elkaar.. Zal ik nu zelf al 3 flessen gaan geven met groente en fruit of nog even zo laten?
Hoi hoi, ja waarom niet hun geven jou een advies voor een schema. Als jij zelf al een schema heeft en dat loopt lekker waarom zou je die dan niet aan houden. je kan het altijd verder uit breiden met de groente en fruit, of een broodje Ik zou ook nutrilon 2 kopen, het is vanaf 6 maanden dus het moet kunnen. Ik ben zelf ook op die manier over gegaan naar 3 flesen. M'n zoontje is dan wel een grote eter en had juist meer behoefte aan vaste voeding. En die is nu bijna 8 maanden Groetjes Zil
Je kunt sowieso gewoon overgaan naar nummer 2 als je kleine al 6 maanden is! En als jij het idee hebt dat ie met minder flessen kan, zou ik gewoon overgaan naar 3 Zeker als hij goed zijn fruit en groente eet. Ik zou wel aardappelen/rijst/pasta en brood gaan introduceren. En straks ook vlees/vis. Dat maakt het eten wat steviger en voedzamer. Ik ben overgegaan naar 3 flessen toen hij een boterham at tussen de middag (met 6,5 maand). En hij at toen ook al 2 stuks fruit en aardappelen/vlees/groente bij het avondeten.
gewoon doen waar jij je goed bij voelt. En gewoon uitproberen. Als je het niet probeerd weet je het nooit. Ik ben hier ook steeds van alles aan het proberen. Mijn kleintje van 6 maanden zit nu op 3 flessen pd en dan nog groente en fruit. Maar wil weer gaan afbouwen naar 2 flessen. En zo blijven we bezig he...hihihihi