Grote gezinnen slecht voor het milieu

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door meisje1984, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

Grote gezinnen slecht voor het milieu

AMSTERDAM - Stellen die meer dan twee kinderen hebben zijn dan ook onverantwoordelijk en niet duurzaam bezig. Dat stelt de Engelse topman Jonathon Porritt.

Hij adviseert de Engelse regering een scherper geboortebeleid te voeren waarbij geboortebeperking en abortus belangrijke pijlers vormen. "Politici en leiders van groene bewegingen zullen toch echt eens moeten inzien dat grote gezinnen een enorme aanslag plegen op het milieu.”

Elke baby die in Groot-Brittannië wordt geboren, verbruikt 10.000 vierkante meter aan bos dat wordt opgestookt aan brandstof, zo luidt de redenatie.

Porritt, voormalig leider van de Groene Partij en vader van twee kinderen, is nu adviseur van de Engelse regering. Hij vindt dat de overheid meer informatie moet geven over abortus en gezinsplanning, zelfs als dat betekent dat geld dat nu wordt ingezet om ziekten te genezen.

"In Engeland hebben we nog steeds heel veel tienerzwangerschappen. En er vinden veel geboorten plaats bij vrouwen die niet eens moeder willen worden.”

:confused: :( :rolleyes:

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hahaha, en al die fabrieken, auto's, vliegtuigen etc. worden voor het gemak even vergeten? oh ja! tuurlijk, nee, want dat brengt geld op........grote gezinnen niet......

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat een onzin, er zijn zat kleine gezinnen die helemaal niet netjes met het milieu omgaan!

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

hihi wat een onzin. De meeste mensen die ik ken met 1 of 2 kids werken beiden waardoor ze 2 auto's nodig hebben en omdat ze meer te besteden hebben, hebben ze luxere (energievretende) apparaten in huis....

Wij moeten het met een minder budget doen (we hebben nog niet een groot gezin, maar die zit zeker in de planning) en zijn dus zuinig....ook met energie en doen alles duurzaam...

Denk dat je zoiets niet kunt stellen...hangt er net vanaf hoe iemand leeft.

"In Engeland hebben we nog steeds heel veel tienerzwangerschappen. En er vinden veel geboorten plaats bij vrouwen die niet eens moeder willen worden.” Dit is zeker waar, er lopen hier echt kleine meiden van 12/13 achter een kinderwagen, echt super bizar! maaruh...wat een onzin, ze moeten maar aan de abortussen omdat hetb eter voor het milieu is...lever eerst die asobak maar in "Engelse topman Jonathon Porritt"

5. randi

randi Niet meer actief

grote gezinnen zijn soms duurzamer bezig want ja als je geld kan besparen door bv je vuil goed te sorteren en minder vuilzakken nodig hebt ben je toch goed op weg hé. hoe meer monden te voeden hoe duurzamer en spaarzamer dat je leeft. we zullen maar zwijgen over al die ministers die met zware en niet loodvrije benzine rijden :(

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Tuurlijk...
    En de auto`s van de ministers rijden op gas...? :(
    Nee,dacht het niet.
    Laat die dikke nekken eerst maar eens even naar hun eigen verspilling kijken,dan pas naar de brave burgers die in deze tijd maar net het hoofd boven water kunnen houden.
    Wat een onzin weer zeg.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Als het werkelijk allemaal om het millieu te doen was al die belastingen en onzin dan werden de auto's die werkelijk beter waren voor het millieu wel meer opgedrongen als nu en minder belast!
    Maarja daar verdient shell minder op.
    Als er zo naar het millieu gekeken moest worden waarop pakken ze de woningbouw dan niet aan met al die huizen die nog niet geissoleerd zijn (zoals dat tocht hok van ons bvb) DAT is pas verspilling (vooral van mijn centen :p)
    Als het zo om het millieu moest gaan...waarom hebben we dan ineens weer vuilnisbakken waar alles door elkaar in gaat ipv 2 verschillende voor organies en gewoon huisvuil? (om nog maar niet te spreken over waarom conserve blikken nog steeds niet gericicled kunnen worden en de meeste plastic verpakkingen ook niet....en WAAROM hebben we zoveel van die onzin verpakkingen....en nog beter WAAROM word het belast terwijl er geen alternatief is om dan te kopen...gaat dus NIET om het millieu maar om de staats kas!)
    En als het millieu ons zo naar aan het hard moet liggen. Waarom worden er in nederland dan zoveel bommen zonder werkelijke rede gekapt? Alleen omdat ze niet meer in iemands ideetje van hoe de straat eruit moet zien passen.
    En hoe zit t met dat openbaar vervoer wat meer gebruikt moest worden maar peper duur aan t worden is?
    Om nog maar niet te spreken over de vervuiling met oud en nieuw door al dat vuurwerk...

Ga toch fietsen met je grote gezinnen vervuilen meer! Ja duh zijn meer mensen. Maar verder als dat gaat t niet hoor!

Enneuh hoe zat dat ook weer met die balk en die splinter in je oog?

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Pas kwam uit een ander onderzoek dat huizen waar maar 1 of 2 mensen in wonen het meest milieubelastend zijn. Dus volgens dat onderzoek moest je juist aan de kinderen. Nu is meer dan 2 ook weer niet goed.

Valt mij inderdaad ook op dat de politici niet bepaald met hybride auto's naar de Tweede Kamer gebracht worden (of waar dan ook naartoe)

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

zoals ik vaker zeg, 't is maar 1 onderzoek. er zijn vast en zeker een heleboel onderzoeken die het tegendeel bewijzen dus kiest u maar wat u wilt geloven.
    de beste man komt ook van de groene partij he, ik vermoed dat ie een beetje doorgeslagen is in z'n ideaal en wat publiciteit zoekt.

zou zelf ook 3 kids willen en ik denk dat het veel efficienter is ze goed om te leren gaan met milieu en natuur dan dat je plannen van deze politicus uitvoert. zou voor NL sowieso slecht uitkomen want als je maar 2 kids 'mag', wie gaat dan de vergrijzing dragen ?

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hahaha, wij hebben GEEN auto, ik trap lekker gezond voort op de bakfiets, mijn overburen met 1 kind hebben BEIDE een auto, hoezo milieu onvriendelijk :)

11. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    grote gezinnen doen veel vaker aan hergebruik van bijv kleding, speelgoed, schoenen. en als je je huis warm stookt voor 3 personen is dat even verspillend als warmstoken voor 8!

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Idd loopy, die kerel praat poep :( Is dit een nieuwe dictator in wording ofzo? Mensen met zulke gedachtes zijn erg creepy....

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou...als je met zn alle in een hokkie zit is dat toch warmer als in je uppie? ;)
    (mja ok zal niet veel uitmaken maar vooruit :p)

14. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Geinig, de beste man zal vast een punt proberen te maken, maar al wat ik lees is "bla, bla, bla"....... :)

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

Elke persoon minder op aarde = minder vervuiling, toch? Dus we stoppen nu met dat hele gedoe van kindertjes, laatste doet het licht uit, wereld is al met al toch beter af zonder de mensheid!

Jeetje, als die man iets wil bereiken, gaat ie zich inspannen tegen de kolencentrales in Oost Europa, de vervuiling van het Bajkal (of hoe je het schrijft) meer in Rusland, de situatie in China en India.

Mijn (soms wijze) papa zegt altijd: waarom je voor 90% inspannen voor die 10% hier, terwijl je elders met 10% van de inspanning 90% kan bereiken.... Hij heeft in elk geval een soort punt daar.

Maar die redenering van dat bos snap ik niet zo? En trouwens, hout is een van de weinige vervangbare brandstoffen / bouwmaterialen, dus hij moet niet zeuren. En trouwens, veel fijner dat we er ook een tweekindpolitiek op na gaan houden, in navolging van het fantastische China!

Inderdaad, wat DaYa zegt! Blah blah blah!

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    lekker kort door de bocht weer....

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Haha zijn wij dan de enigste bij wie het klopt? Al vind ik die stelling echt onzin, bij ons is het misschien meer toeval en het feit dat we allemaal wat ouder zijn.

Mijn ouders hebben dus ook 5 kids, ik woon op mezelf, mijn broertje heeft een eigen huis, maar daar is ook alles meegezegd. Er staan dagelijks 6 auto's voor de deur, mijn ouders verstoken maandelijks 350 euro aan gas en elektriciteit enz enz enz. Ow ze doen trouwens wel aan afvalscheiden hihi.

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    precies!

Deel Deze Pagina