Verdrietig en moedeloos - hoe houden jullie je cyclus bij?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Thauma, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben even erg verdrietig. We willen graag een kindje, maar op de een of andere manier lukt het niet.
    En wat er niet lukt is misschien niet eens het zwanger worden op zich. Maar op de een of andere manier lijken we steeds op de verkeerde momenten te klussen.
    Vaak hoor je dat je dan gewoon vanaf de menstruatie om de dag sex moet hebben. Maar zo loopt ons leven niet en zo vaak willen we eerlijk gezegd ook niet altijd. Dan wordt het zo'n verplichting en doe je het puur en alleen om maar zwanger te worden. Dat is ook niet leuk.
    Maar, los van de sex om de leuk, zou ik graag wel willen proberen om het ook voor elkaar te krijgen rondom mijn eisprong. Maar ik heb geen idee wanneer die is.
    Ik heb meerdere maanden mijn cyclus ingevuld. Deze maand zou ik vandaag zo'n beetje ongesteld moeten worden. Ik geloof niet dat dat gaat gebeuren, maar ik heb net getest, en zwanger ben ik ook niet.
    De ovulatietest geeft al de hele tijd positief aan, en ik ben dus bang dat die ook niet meer zo betrouwbaar is als ik zou willen.

Ik was altijd zo keurig regelmatig. En nu sinds 3 maanden ineens niet meer, lijkt het. Hoe doen jullie dat? Iedere dag temperaturen? Iedere dag een ovulatietest?
    Hoe bepalen jullie het moment om aan de slag te moeten? Of doen jullie het serieus allemaal om de dag in de periode tussen twee menstruaties?

We zijn al maanden bezig en ik geloof dat we al maanden alleen op het verkeerde moment sex hebben. Dan gaat t natuurlijk nooit wat worden! Ik ben er vandaag even heel verdrietig onder...

Ik had al eerder zo'n soort topic geopend, maar dat kan ik niet meer vinden.

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Voor ik in het ziekenhuis liep deed ik een combi aan tempen en ovu testjes... gaf mij meer zekerheid.

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Vroeg in je cyclus ovulatietesten gaan doen. Iedere dag op hetzelfde tijdstip. Net zolang doorgaan tot de strepen even donker zijn. Ik heb zelf sensitest dipsticks, bevallen heel goed, en zijn helemaal niet moeilijk te interpreteren. Plak ze allemaal op een briefje en zo kan je precies je eisprong eruit halen. Zodra de streepjes wat donkerder worden test ik twee keer per dag. Zo kan ik erg nauwkeurig mijn eisprong bepalen. Rond die dagen klussen.
    Of je dit iedere dag doet of om de dag, daar zijnde meningen over verdeeld. Maar de ovulatietesten zorgen er bij mij wel voor dat je niet drie weken achter om de dag moet klussen. Wat niet altijd even leuk is. Vrijen moet wel fijn zijn en fijn blijven. Succes!

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    bij zwanger&kids kun je goedkoop dipsticks kopen om je ovulatie mee te testen.
    en het is ook niet romantisch maar wij hebben het vanaf dag 10 t/m dag 16 om de dag gedaan want er zullen toch zaadcellen klaar moeten liggen om je eitje te bevruchten.
    heb meestal op dag 14 mijn eisprong.
    nog een paar tips:
    - ongeveer een half uur later klaar te komen dan je vriend, want je baarmoeder trekt samen waardoor de zaadcellen naar binnen worden getrokken
    - en ik ging ook altijd met mijn benen omhoog liggen
    er zijn genoeg meiden die zonder deze poespas zwanger zijn geraakt en er zijn ook meiden die er alles aan gedaan hebben maar helaas heel moeilijk zwanger raken maar ik ben heel erg ongeduldig en zo 3x binnen 10mnd zwanger geraakt (helaas 2x MA).
    ben nu 13 weken zwanger.
    succes meid, hopelijk heb je snel een positieve test!

5. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thauma, knuf!

Ik heb een onregelmatige cyclus; voor mij is het dus een beetje gokken wanneer ik mijn eisprong heb.
    Ik temperatuur al een dik half jaar ondertussen (in afwachting van een regelmaat in de cyclus - kwestie van hoopvol te blijven).
    En, doe dat in combinatie met ovutestjes. Gewoon al vroeg in de cyclus begin ik te testen en, ik test dagelijks.
    Op die manier lukt 't me om toch een duidelijker beeld te krijgen wanneer mijn eisprong is.

Kan je die werkwijze aanraden en, ik hoop dat 't jullie heel snel lukt meid!!

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat zijn jullie lief. Dank je wel :)

Ik denk dat ik inderdaad maar eens ga temperaturen. Dat moet geloof ik vanaf je eerstvolgende menstruatie, of niet?
    En ik zal eens op zoek gaan naar die dipsticks. Want ik heb nu tests van de drogist, maar die zijn toch weer een 10tje voor 5 stuks... 3 pakjes per maand, is toch iedere keer weer 30 euro. Moet toch ook een beetje op de kosten letten, nu ik mn baan kwijt ben.

Ik voel me best wel schuldig, dat ik me verdrietig en moedeloos voel... zovelen die het jaren niet lukt om zwanger te worden en ik begin na een een maand of 8 al te piepen. Maar het is gewoon zo frustrerend dat je geen idee hebt of je uberhaupt goed bezig bent...
    Nou ja, hopelijk begrijpen jullie mijn gevoel en nemen jullie het me niet kwalijk.

Maar lukt het jullie om je niet teveel te focussen op het zwanger worden, maar het toch leuk te houden?

En Tutti, gefeliciteerd met je zwangerschap en je (bijna) huwelijk!!!

7. mammamia

mammamia Niet meer actief

Ik heb 1 tip voor erbij: etos multi zwanger worden pillen! Ik was na 8 maanden ook nog niet zwanger en toen ik deze pillen begon te slikken was het gelijk raak. Er is natuurlijk veel meer nodig om zwanger te worden, maar ik was blij met die pillen. Op de achterkant van het doosje staat een mooie uitleg wat die pillen allemaal doen met je lichaam, dus neem maar eens een kijkje in de etos;)

Succes met zwanger worden en hopelijk voor jouw binnenkort een posi test!

Liefs, mammamia

8. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thauma, soms doet 't goed om je hart even te luchten.
    Gewoon doen dus!

Temperaturen moet je inderdaad aan het begin van de cyclus mee beginnen.

Nog een tip: sommige mensen kunnen aan de hand van hun witverlies bepalen als ze hun eisprong hebben:
    Als je witverlies crèmeachtig wordt (melkachtig, troebel, wit of geel van kleur) ben je een beetje vruchtbaar. Als waterig wordt of eruit ziet als rauw eiwit en je het tussen vingers kan uitrekken als een elastiek, dan ben je vruchtbaar.

Succes!!

9. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen!
    De dipsticks zijn inmiddels besteld. Ik ga morgen even naar de Etos om vitaminepillen te halen.
    Ik verbaas me er soms over hoeveel kinderen er op de wereld geboren worden. Ik las dat je eitjes maar 4 uur vruchtbaar is. Tis bijna een wetenschap om 'raak te schieten' als je het zo benaderd.
    Nou ja, ik hoop maar dat met de sticks, de pillen en het temperaturen het vanzelf goed gaat komen.

Dat temperature schijnt 's morgens te moeten, als je nog in bed ligt, las ik. Hoe belangrijk is dat? Mijn man ligt dan nog te slapen, maar als ik dan het licht aan moet doen en moet gaan rommelen met thermometers is hij natuurlijk zo wakker. Is t erg als ik dan eerst opsta en beneden even op de bank lig om te temperaturen?

En wat iemand al zei: ja, ik vind t wel heel belangrijk dat de sex gewoon leuk blijft. Twee keer getimed vrijen als het moment daar is, vind ik niet zo'n punt, maar de hele maand omdat je gewoon om de dag dat moet doen, is toch wat minder spontaan natuurlijk.

Dank jullie wel. Ik hoop zo dat het snel zal lukken!

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hoi,
    ik heb me de eerste maanden bij de eerste kleine druk gemaakt om van alles... ovu testen erbij gepakt en heel de rattaplan.
    daarna heb ik alles aan de kant geschoven en alleen nog alles ingevuld op Menstruatiekalender / Vruchtbaarheidskalender / Zwangerschapskalender / Anticonceptiekalender
    en we zijn het gaan proberen vanaf de 6e dag ofzo, en dan om de dag, en als het niet uit kwam een dag eerder of later, en we waren binnen no time zwanger. ik merkte dat ik door alleen nog de kalender erbij te houden veel meer genoot van de vrijpartij met mijn man, en ik ben er van overtuigd dat dat, bij ons iig, heeft geholpen.

na de geboorte heb ik HEEL lang last gehad van buikpijn e.d.waardoor we ook geen sex hadden, maar op een bepaald moment had ik zo veel zin in sex dat we het toch geprobeerd hebben en dat is gelukt en was heel lekker. ECHT heel lekker.. en ... weer zwanger...

dus het klinkt weer afgezaagd maar toch: probeer er niet te veel mee bezig te zijn.
    je kunt je wens niet helemaal uit schakelen, dus je zult er nog echt veel mee bezig zijn in gedachte, dat is normaal als je eenmaal begonnen bent met proberen.
    maar als jullie aan het vrijen zijn; probeer vooral ontzetten van je vriend te genieten en alles wat jullie voelen op dat moment....

succes!!
    hoop dat het snel lukt. vooral heel veel PLEZIER samen!

11. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Ik heb ook getemperatuurd en dit bij gehouden op fertility friend, zo krijg je helder in beeld wanneer je eisprong is en hoelang je luteale fase dan is (van eisprong tot nod)
    Ik had de thermometer naast mijn bed of onder mijn kussen liggen. Je moet echt tempen voordat je beweegt, zelfs als je al even te lang in je bed draait en woelt geeft het geen eerlijk beeld meer. Maar op de tast gaat het prima hoor!

Ik heb mannetje nooit ingelicht wanneer het moest, hij had gewoon ineens een heel erg wild meisje ;)

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Je moet tempen voor je opstaat of ook maar iets doet. Rectaal is het betrouwbaarst. Idd bijhouden op fertilityfriend.

13. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    Ik ben sinds een jaar aan het tempen, doe dit overigens oraal en temp lijsten zijn altijd duidelijk. En idd, dit moet echt voordat je opstaat, dus niet eerst naar beneden lopen. Ik doe het ook op de tast, meter ligt op m'n nachtkastje. Als het meten klaar is kijk ik met het licht van mijn telefoon, zo heeft vriendlief er ook geen last van. Ik doe ook testen omdat ik net als jij onregelmatig menstrueer. Het is idd erg frustrerend, ik ken je gevoel! Daardoor moet je er wel mee bezig zijn voor je gevoel! Succes meis!

Deel Deze Pagina