7de ronde en begin me zorgen te maken.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linnepinna, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ook ik begin me stilletjes aan "zorgen" te maken. Nou is zorgen een groot woord voor ons want we hebben 1 gezond zoontje en de laatste maanden als ik ongi word denk ik steeds "we stoppen ermee" Zoals ook vandaag.
    Mijn temp is gekelderd dus ik zal vandaag ongi worden. Goodbye ronde 9.... here we go ronde 10.
    Voor ons zoontje zijn we 3 x in 1,5 jr zwanger geworden. Nu dus al 10 mnd niets... 0,0.
    Ook mijn lf is niet zoals hij moet zijn. De laatste 4 mnd getempt en een lf van 8 - 11 - 11 en nu w.s. 9

Wij hebben de 13e een afspraak bij het Geergtgen kliniek voor een second opinion voor wat anders (wat ook erg vervelend kan zijn) maar ik leg ook meteen even mijn lf voor.

2. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Hoi Linnepinne,

Ik ben nu ook in ronde 9, ik begin me ook zorgen te maken. Maar je hoort inderdaad dat je na een jaar naar de dokter mag.
    Ik ga gewoon bij 12 x ongesteld worden. Dan maakt die ene maand ook niks meer uit.

Wij hebben ook zo'n zaadkwaliteit thuistest gedaan. Daar was niks mis mee. Dat is aan de ene kant niet zo'n heel erge geruststelling, want dan ligt het probleem dus bij mij??

Ik ben deze maand van alles aan het proberen, tarwekiemolie, granaatappelsap en Pre-seed. Ik ben ook heel gezond aan het doen, het kan dus niet aan mijn "gedrag" liggen als het niet raak mocht zijn.

Het beste wat we kunnen doen is een dagje chagrijnig doen als we ongesteld worden en daarna de schouders eronder en verder gaan!

Succes!

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Dat hoeft dus niet!! Lees het bericht van Marliesje: (post nr. 18 op pagina 2)

Laat die zwemmers maar fijn via de huisarts testen!

4. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Tja, ik verwacht toch dat het bij mij ligt. Mijn moeder was ook bijna 1,5 jaar bezig voor de eerste.
    Ach ja, we kunnen niet meer doen dan afwachten!

5. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn moeder was binnen no time zwanger van mij en ik ben nu dus al 2 jaar gestopt met de pil. Zegt dus niet alles.

Toen wij bij de huisarts kwamen werd er ook eerst gekeken of het zaad zwom. Bovendien had ik ook al getemperatuurd en was ik langer dan een jaar bezig. Anders was ik dus ook naar huis gestuurd. Nu dus de eerste onderzoeken achter de rug, ik ben benieuwd. Ik moet wel zeggen dat de Gyn ook geen wonderen kan verrichten, in het begin moet je er zelf ook nog wel mee bezig zijn. Daar dacht ik wat te licht over na: dan gaan we nu echt beginnen ;), terwijl we dus allang bezig zijn. Dus ik heb nu ook mijn thermometer en ovutestjes weer uit de kast getrokken.

6. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Moet je, als je naar de dokter gaat, een temperatuurkaart hebben? Stuurt hij je anders naar huis om een aantal maanden je temperatuur bij te houden?

7. tricia82

tricia82 Niet meer actief

holadiee het kan wezen dat ze vragen of je hebt getempt of ovutesten hebt gebruikt.
    daarom dat ik gelijk met ovutesten ben begonnen om dat te voorkomen omdat ik dat wel vaker heb gehoort dat ze dus naar huis zijn gestuurd om dat nog te doen.

8. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Oh, nou gelukkig heb ik ovu testen gedaan.
    Ik voel mijn eisprong altijd erg goed en ben regelmatig ongesteld, dus ik weet wanneer ik ovuleer.
    Mijn dokter is geen zeur, die wil mij wel helpen!

Ik zie bij velen hier een onregelmatige cyclus onder in de banner. Ik had toen ik vorige keer 3 dagen later ongesteld werd als normaal al gruwelijk veel hoop (dus de teleurstelling was erg groot). Dat lijkt me wel heel vervelend!

Hoe lang is iedereen bezig?

9. tricia82

tricia82 Niet meer actief

wel je ovutesten bewaren he om het te kunnen laten zien mocht hij/zij erwel om vragen.

mijn vorige huisarts was een kreng en wilde niet eens een bloedtest doen toen ik 2 weken overtijd was en de test niet donkerder werd.
    mijn huisarts nu is ook meer medelevend en wil ook wel helpen als dat nodig is.

ja zelf had ik ook een hele nette van 32-34-32-34 kon op de dag nauwkeurig vertellen wanneer mijn ei en wanneer ik ongie werd.
    daarom heb ik het wel te doen met mensen die zo'n rare cyclus hebben en de arts niet wil helpen.

toi toi toi meiden.

10. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Mijn moeder werd zwanger van mij terwijl ze gesteraliseerd was. Dus ze moet erg vruchtbaar zijn geweest lijkt me...

11. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    Sinds 3 dgn geleden ongy geworden....nou ongy t is meer spotting. Ik gebruik altijd mini ob en die is gewoon niet verzadigd paar druppels per dag. Kan iemand mij vertellen of dit door gaat breken of blijft t zo??? This echt irritant. Ik hoef nog geen eens een tampon in want ik veeg het af met een doekie en me onderbroek ik gewoon clean !! Vet vaag!!!!! Iemand ervaring hier mee

12. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Hoi Linnepinna,

Ik vond de 7 tot 12 maanden het aller zwaarst. Daarna werd het gek genoeg beter. Ik denk dat veel vrouwen zich zo vastpinnen op dat het moet lukken binnen een half jaar of een jaar.. En geloof me, ik deed dat ook hoor!
    Toen duidelijk werd dat wij niet binnen het jaar zwanger zouden zijn, had ik het daar heel erg moeilijk mee. Nu naderen we de 2 jaar en eerlijk gezegd kan ik er steeds beter mee om gaan.
    Luister naar je gevoel en ga anders eens het gesprek aan met de ha om je angst voor te leggen. Dat heeft mij erg geholpen.

Heel veel succes, ik hoop dat jullie wachten snel beloond wordt!

Groetjes

13. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Dankjewel eliz39

Ik hoop ook voor jou dat je snel een positieve test in handen mag hebben.
    Ook voor de andere dames!

14. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Linnapinna; ik had hetzelfde als jij en in ronde 8 was het raak. ;) Had mezelf nog tot januari de tijd gegeven toen, dan waren we 10 rondes bezig en dan zou ik naar de ha ga, maar dat was dus niet nodig. Het kan dus zomaar zijn dat je volgende ronde zwanger bent, ik hoop het voor je!

15. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Hoi, begrijp je helemaal. Ga nu ook ronde 7 in, en dat vind ik zacht gezegd niet zo leuk. Begin me wel een btje zorgen te maken, alhoewel ik verstandelijk weet dat het een jaar kan duren gemiddeld en heel normaal is. Maar ja, mijn gevoel is soms toch wat anders.
    Wat ik ook best bijzonder vind, als jij kijtk naar mijn cyclus, lijkt mijn ene eierstok er veel langer/korter over te doen dan de andere. Zou dat erg zijn? Of hebben wel meer meiden dit?

@Bibi: super dat je zwanger bent! Thnx voor je verhaal, geeft moed! ;)

Deel Deze Pagina