7e week zwanger en hevige krampen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Laulie, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laulie

Laulie Lid

8 jan 2013
    12
    0
    0
    Ik zit nu in mijn 7e zwangerschapsweek en heb sinds meer dan een week last van hevige krampen onderin mijn buik. Ik ben hier al mee naar de huisarts geweest en doorverwezen naar de gynaecoloog voor een echo. De huisarts was nl bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bij 6 weken dus een echo gehad en het vruchtzakje zat gelukkig in de baarmoeder en het zag er allemaal goed uit. A.s. vrijdag voor controle om te kijken of het hartje al actief is. Ook afgelopen keer steriel urine moeten achterlaten voor onderzoek, daar vrijdag a.s. ook uitslag van. De arts kon mij geen antwoord geven op mijn pijnklachten. Ik word er 's nachts wakker van, overdag op mijn werk ben ik af en toe voor een periode van 15 minuten uitgeschakeld, kan dan niet normaal meer functioneren en verga van de pijn. Gedurende een etmaal komt dit ongeveer 6 a 10 keer voor.
    Wat kan ik verwachten? Wat kan ik hier tegen doen? Ik denk dat het hevige baarmoederkrampen zijn, maar de pijn is ontzettend heftig. Is dit normaal?

Groetje,
    Laulie

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het begin van de zwangerschap gaat vaak gepaard met krampen in de onderbuik. In ieder geval zit de vrucht in de baarmoeder, wat het belangrijkste is. Zo lang je geen bloedverlies hebt, is het niet aannemelijk te denken aan een miskraam. Je kan ook buikpijn krijgen van bijvoorbeeld een cyste of een vleesboom, maar dat zou ook op de echo te zien moeten zijn. Ik kan niet goed inschatten wat het bij jou is,maar meestal is er niets aan de hand en past het bij het groeien van de baarmoeder. Heb je algeprobeerd een warme kruik op de buik te doen en paracetamol te nemen, vaak trekt het dn weg? Als je blijft twijfelen, bel dan echt je verloskundige op!

Groeten Evelien

3. Laulie

Laulie Lid

8 jan 2013
    12
    0
    0
    Hoi Evelien,
    Bedankt voor je reactie. Bloedverlies heb ik niet, gelukkig.
    Op advies van de gynaecoloog neem ik voor het slapen gaan 2 paracetamol (2x 500 mg). Een warme kruik heb ik nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me een goed idee. Helaas is dat overdag op mijn werk natuurlijk niet echt te doen, maar als ik maar eens een goede nacht draai zonder al te veel pijn is mij al heel veel waard.

Groeten,
    Laura

Deel Deze Pagina