7e zwangerschap, 1e kindje, blijf je nu bij me kleintje?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Frummels, 25 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Wat gaat het opeens hard @Frummels. Hoe fijn is het dat je je kleine meisje bijna in je armen kan sluiten! Hopelijk laat ze jullie niet heel lang meer wachten, maar geniet nu vooral nog even van de bewegingen in je buik van jullie mooie wondertje ♡

2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Dank je wel! We voelen ons intens dankbaar dat het ondanks alle tegenslagen gelukt is!

sannekrul, nizzie86 en heidiane vinden dit leuk.
  3. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Dank je wel meis! Dat genieten doe ik zeker. Jij ook alweer over de helft! Ook zo blij voor jou!!

4. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Lief, dank je wel. Het gaat opeens zo snel!

Frummels vindt dit leuk.
  5. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    ❤️❤️❤️❤️❤️

Frummels vindt dit leuk.
  6. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hoe gaat t hier! Echt bijna nu hè ❤️❤️❤️

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hoe gaat het?

8. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    @Izzie7676 en @Meisje93 lief dat jullie het vragen!

Het gaat redelijk goed met mij, vandaag 39 weken. Lichamelijk gaat het buiten slecht slapen en maagzuur om erg goed, voel mij prima. Bloeddruk is goed en vandaag vertelde mijn gyn dat de kleine ook gedeeltelijk is ingedaald (ze ligt alleen nog niet vast) dus dat is ook top. Hij schat haar nu wat kleiner dan 3500 gram (hij voelde aan mn buik). Hij kon al me zn vinger in de baarmoedermond, alleen niet door tot het einde, dus volgens mij betekent dat nog geen ontsluiting.

Mentaal gaat het met ups en downs. Soms overvalt de angst mij dat ik haar last minute toch nog kwijt ga raken, doordat er iets gebeurt in mn buik, zoals dat de placenta niet meer werkt ofzo...Meestal krijg ik die gedachten wel van mij afgezet, maar soms wordt het mij allemaal teveel en kan ik alleen maar huilen. Dinsdag een zware dag gehad, gister en vandaag gaat het weer goed. Ze is super beweeglijk (lekker trappen tegen mn ribben) dus dat stelt mij continu gerust en als ik haar niet voel reageert ze eigenlijk altijd wel als ik mn handen op mn buik leg.

Ik heb vandaag met mn gyn gesproken over inleiden. Medisch gezien is daar geen reden voor, dan zou het sec om het psychische stuk gaan. Ik mag er van hem voor kiezen als ik dat zou willen. Ik ben heel erg in dubio. Ik zou namelijk heel graag willen afwachten tot zij haar moment kiest om te komen en een natuurlijke bevalling lijkt mij (in de regel) ook minder intens dan een opgewekte, zeker als er geen medische noodzaak is. En dan zijn er ook nog de extra risico’s op complicaties... Dus zolang ik niet hyperventilerend door het huis loop wil ik dat ook niet heb ik besloten.

Ik heb wel bedacht dat ik niet over de 41 weken heen wil, omdat ik door mn forum ervaring veel gelezen heb over grotere risico’s die dan om de hoek kunnen komen kijken en ik weet zo goed als zeker dat ik na 41 weken niet meer in staat ben om ‘zen’ te zijn. Mijn gyn belt mij maandag en dan mag ik een datum noemen....Ik vind het erg lastig, want wat kies ik dan? Want je krijgt eerst een ballon en dan ben je meestal zeker weer een dag verder, misschien wel meer...ik denk er nu over om voor 40+3/40+4/40+5 te gaan....ik vind het ook moeilijk in te schatten hoe ik mij volgende week voel.
    Dus eigenlijk hoop ik ontzettend dat onze kleine meid zichzelf aandient binnen anderhalve week zodat ik deze knoop niet hoef door te hakken.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Die angst om last minute nog je baby te verliezen is zo herkenbaar.
    Ik ben ingeleid met 36.6 maar dat moest ook omdat hier idd de placenta ermee ophield.
    Ik zou denk ik wel kiezen voor inleiding met 40wk. Maar hee, dat ben ik. Je moet doen wat voor jou goed voelt

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Och ik snap je angst zo goed! De angst verdween hier pas toen ze huilend op mijn borst lag.
    Al denk ik dat mijn angst in mindere mate was dan bij jou. Aangezien ik het wel thuis aandurfde.

Zou inderdaad fijn zijn als ze deze week spontaan gaat komen!
    Staat de gyn er open voor om evt. te beginnen met strippen deze week?
    Kan je misschien een inleiding mee voorkomen.

Kijk wat voor jou goed voelt! Ik schoot heel erg in de stress na de 40wk. (vanwege ervaringen in familie)
    Om de dag had ik een ctg. En nog een extra echo om te kijken of ik nog genoeg vruchtwater had. Dat ik nog genoeg vruchtwater had gaf mij een soort rust/vertrouwen dat de kleine het nog goed had daarbinnen.
    En dat klopte ook. Met 41wk bevallen & had een hele grote placenta die minstens nog 2 weken meegegaan was.

Maar zou zeker je gevoel erin volgen.
    Sterkte & succes!

11. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ahh Meis dat is heel begrijpelijk, het is ook niet niks! Ik zou vooral kijken of je je gevoel kunt volgen i.p.v. je angst, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Ik vind je dapper!

12. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje! Hoe verliep jouw inleiding? En hoe kwam je erachter dat de placenta er mee ophield?

13. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Hij heeft het niet over strippen gehad maar volgens mij kan dat ook pas als je minimaal 1cm ontsluiting hebt en dat heb jk nog niet...ook weet ik dat er veel meningsverschillen zijn over strippen voor week 41 qua effectiviteit.

Ja dat kan natuurlijk ook nog, een ctg of echo voor mn geruststelling ipv meteen overgaan tot inleiden...

Pff keuzes keuzes! Bedankt voor het delen!

14. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Dank je wel Iz! Hoe gaat het nu met jou? Bijna termijnecho? Zo fijn dat het nu goed gaat!

15. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Vandaag slechte dag, maak me heel veel zorgen of ie t nog wel doet woensdag. Totaal geen aanleiding toe in de vorm van pijn of bloed of wat dan ook maar t spookt constant door Mn hoofd . Nog niet echt een manier gevonden om dat weg te krijgen helaas

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Baby groeide niet meer en ctg was niet goed. Zoontje had constant hartslag boven de 200.
    Flowmeting gehad vd navelstreng en hersentjes en die was niet goed, hij kreeg niet genoeg bloed via navelstreng meer.
    Inleiden heeft hier 2 dagen geduurd maar dat kwam omdat zh niet vh protocol af wilde wijken en de ballon niks deed. En de ctg was nog acceptabel. Uiteindelijk gel gekregen en toen begon de ontsluiting en weeën. Op dag 3 ben ik bevallen via KS omdat zoontje niet door m'n bekken paste.

17. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Zwaar kan het zijn He....wanneer had je je laatste echo? Ik heb vanaf 10 weken tot ik haar voelde om de week een echo gehad bij mn vk en de andere week had ik met mezelf afgesproken dat ik 1x met de dopler mocht luisteren. Zo leefde ik van meetmoment naar meetmoment en zat er steeds maar een week tussen. Tegen de tijd dat ik onrustig werd kon ik alweer aftellen tot het volgende meetmoment. Misschien ook iets voor jou? Of even hartje luisteren bij de vk om de tijd te overbruggen?
    Dan kan totwoensdag super lang zijn he...O en even niet lezen op de miskramen pijler enzo hielp mij ook, net zoals ik nu niet lees over doodgeboortes en slecht aflopende bevallingen.

Sterkte lieverd!

18. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Wow wat heftig dat wist ik niet...dan heb je jouw voorgeschiedenis en dan dat ook nog....klinkt als een hele heftige bevalling. Ze konden van te voren niet zien dat ie niet zou passen?
    Hoe deed jouw mannetje het na de geboorte?

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb de hele zwangerschap gezegd:dat gaat niet passen. Maar de gyn zei van wel.
    Ik had gelijk :)

Zoontje deed het super. Apgar was na 1 minuut 9,9,10 en na 5 minuten 10,10,10
    Had het voordeel dat ie groot was door m'n zwangerschapssuiker, dus dat ie even niet meer groeide was geen probleem wat dat betreft voor die korte periode.

20. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Ik krijg elke twee weken een echo en mag altijd tussendoor komen alleen wil ik dat vermijden, ik wil ze niet tot last zijn. Ik blijf mijlenver vandaag bij de miskraam pijler, dat trek ik idd heel slecht .

Ik wilde ook een doppler kopen maar mijn verloskundige raadde me dat juist af omdat niet bewezen is dat ze onschadelijk zouden zijn en ze voor veel
    Onrust kunnen zorgen. Hij zit al wel weken in mijn mandje bij Bol. Vanaf 13 weken mag je bij de verloskundige naar t hartjes spreekuur, 1 x per week hartje luisteren en dat wil ik zeker wel gaan doen.

Deel Deze Pagina