Hallo, Op dit moment ben ik 25.4 weken zwanger. Rond de tijd dat ik zwanger raakte heb ik seks gehad met 2 verschillende mannen. Nu twijfel ik over wie de vader is... Hier even alle datums: - nacht van 9 op 10 nov 2013 sex met persoon A. - woensdag 13 nov 2013 ongesteld. Alleen weet ik niet meer of dit een "normale" bloeding was of minder. - zaterdag 23 nov 2013 (overdag) sex met persoon B. (En buikpijn van eisprong?!) 25,26 en 28 nov 2013 ook sex met persoon B. -9 dec 2013 positieve zwangerschapstest. Bij clearbluetest stond 1-2 weken. Op 13/12/13 weer clearbluetest gedaan en toen stond er 2-3 weken. - 24 dec 2013 eerste afspraak verloskundige en via inwendige echo schatte zij mij op ong 6 weken. - 14 jan 2014 weer verloskundige en volgens de echo was ik toen 8.6 weken. Embryo was 2.37 cm. - 5 feb 2014 termijn echo "12" weken. Volgens de echo was ik toen 12.3 weken. Als ik dan terug reken is de eerste dag van mijn zwangerschap 10 nov 2013, maar volgens mij vind de bevruchting pas +- 2 weken later plaats dus dat zou dan op 24 nov 2013 zijn geweest. Dus dat zou betekenen dat ik van persoon B zwanger ben denk ik?! Klopt mijn berekening? En kan het niet zo zijn dat de termijn echo verkeerd is berekend? Of dat het kindje een groei achterstand had/heeft van 2 weken ivm dat ik nog rookte?! en ik dus toch van persoon A zwanger ben? Graag zie ik uw reactie te gemoet
Hallo, ik begrijp je onzekerheid over wie de vader is van jouw baby. 100% zekerheid krijg je alleen met een DNAtest na de bevalling. Wel kan je ervan uitgaan dat de termijnecho betrouwbaar is. Vooral om er 3x een vroege echo is gemaakt. Een groeiachterstand komt bijna niet voor in de eerste 12-14 weken van de zwangerschap. Alle kindjes groeien dan hetzelfde. Na 14 weken krijg je pas verschil in groei. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes! Groetjes Monique
Hallo Monique, Bedankt voor uw reactie! Als de termijnecho dus klopt dan betekend dat dat de bevruchting plaats heeft gevonden op 24 nov 2013? Ik ben nu 25.4 weken En kan ik de bevruchting dus ook berekenen door nu 23.4 weken terug te tellen?
Dat lijkt aannemelijk, maar nogmaals 100 % zekerheid is helaas niet te geven. Sterkte. Groetjes Monique