zakgeld voor een jongen van 12....

Discussie in 'De lounge' gestart door diaantje17, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Mijn oudste is vorige week maandag 12 geworden en vandaag begon hij in over zakgeld...we hebben eigenlijk nooit zakgeld gegeven..als hij iets nodig had kreeg hij geld van ons...maar is gelukkig ook geen veel eisend mannetje...
    Vind het geen probleem om zakgeld te geven .... hij zit nu op de hoge school....maar we verschillen wel van mening over de hoogte van het bedrag...hij vind 30 euro in de maand...ik denk 20 (is toch ff 40 gulden toch?......ja ....ik reken nog steeds om :oops: )

    wat vinden jullie..wat is nou redelijk voor zijn leeftijd?
     
  2. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Mijn vriend zijn zusje krijgt iedere week vijf euro vanaf dat ze twaalf jaar is dus ik vind 20 euro in de maand meer dan genoeg.
    Heb je enig idee wat hij met zijn geld zou doen?
     
  3. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    ja eigenlijk niet zo bar veel...heeft mijn oude telefoon gekregen dus moet zijn eigen kaart kopen..denk dat daar het meeste geld in gaat zitten...


    pfff moet wel wennen aan het in ene opgroeien hoor....blijft langer op...wil zakgeld etc hahahah
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    neem anders een gulden (of euro) middenweg en zeg 25 euro, waarvan hij dan verplicht een gedeelte moet sparen bijvoorbeeld? met de afspraak dat wat hij spaart mee moet betalen aan grotere luxe dingen of zo.

    mijn neefje wilde perse een xbox en heeft daar zelf voor moeten sparen. zijn ouders hebben uiteindelijk het laatste beetje bijgelegd, maar het grootste gedeelte heeft hij zelf gespaard.

    hij weet zijn xbox nu wel op waarde te stellen ;) als z'n broer er iets te ruig mee is wordt hem meteen haarfijn uitgelegd hoe lang hij daarvoor heeft moeten sparen en hoeveel extra klusjes hij daarvoor heeft moeten doen (autowassen e.d krijgen ze een extraatje voor). :)
     
  5. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Ja sparen doet hij wel ...heeft van zijn verjaardagsgeld van vorig jaar ook een xbox gekocht...en van zijn verjaardagsgeld van dit jaar staat een computer op het lijstje...word een 2e handsje ;)

    Heeft sinds kort omdat hij 12 is geworden van de bank een pasje kregen...die beheer ik ;) ..daar werd het geld op gestort...als hij alles bij elkaar heeft mag hij m gaan kopen...
     
  6. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Man... ik weet nog wel dat ik 16 (!) was en 20 GULDEN zakgeld per MAAND kreeg!
     
  7. sim

    sim Niet meer actief

    ja, eigenlijk kun je niet echt meer vegelijken met de gulden, ik doe het zelf ook vaak hoor. vooral nu met die diddle rage, als je dan omrekend hoe duur zo'n knuffel kost in guldens!

    maar ik denk inderdaad dat 5 euro per week wel leuk is voor een jongen van 12...
     
  8. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Ja ik ook hoor!.......kreeg wel kledinggeld..100 á 150 gulden geloof ik..that's it...,( en dan was ik geloof ik volledig gekleed!) maar tegenwoordig kost het een vermogen ........
     
  9. sim

    sim Niet meer actief

    tja voor 50 euro (dat is dan nog meer dan 100 gulden) kun je echt geen heel setje meer kopen!
     
  10. patricia1982

    20 aug 2007
    20
    0
    0
    verkoopster
    hellevoetsluis
    ik weet nog goed toen ik 12 was ik kreeg toen der tijd net 2,50 gulden per week en op mijn 16de kreeg ik net 5 gulden per week .
    het blijft altijd moeilijk tegenwoordig
     
  11. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik kreeg 6,50 per week toen ik een jaar of 12 was, wel in guldens dan he? Komt overeen met nu 3 euro ofzo, 2,95 om precies te zijn heb even terug gerekend hahaha :)

    De kinderen van tegenwoordig krijgen allemaal veel meer, wat dat betreft leven we nu denk ik toch in een zeer materialistische wereld :(
     
  12. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    @ diaantje17

    je schrijft dat hij zelf z'n telefoonkaart moet kopen maar die dingen kosten toch al 20 euro?
    zo blijft er natuurlijk weinig zakgeld over per maand.
    ligt er natuurlijk ook nog aan of hij zelf cadeautjes voor bv. verjaardagen ed. ervan moet kopen.

    misschien kan hij er een zaterdagbaantje bij nemen of een krantewijkje, zodat hij inziet dat je geld niet zomaar krijgt.
    dus een beetje van jullie (20 euro) en een beetje van zichzelf.
     
  13. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik kreeg dus ook 5 gulden per week. (van mijn opa) en later idd kleedgeld, maar dat was 1x 200 gulden in de 3 maanden. En idd was ik dan volledig gekleed, en ik spaarde er wat van.. Maar nu is een 1 gulden 1 euro, zowat! Dus ik vind 20 tot 25 euro heel redelijk. Zou ik zelf ook doen...
     
  14. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    5 euro per week is een redelijk bedrag dacht ik. maar als hij zijn mobiel veel gebruikt zal hij er tekort aan hebben.
     
  15. Kubus

    Kubus Fanatiek lid

    6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Tot ik fulltime ging werken kreeg ik 50 euro kleedgeld en 25 euro zakgeld.
     
  16. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vind een mobieltje niet echt een must op die leeftijd, alhoewel ik ze veel in de winkel krijg hoor.

    als hijd an zijn 20 euro aan belen wil opmaken moet hij dat zelf weten, maar ik zou danw el zo iets hebben van 'op is op'.

    ze moeten tenslotte ook leren zuinig te zijn ;)
     
  17. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Ik kreeg toen ik 12 was 15 gulden in de week, en ieder jaar dat ik ouder werd 5gulden meer in de week,
    aan het eind (tot mijn 18e) kreeg 25 euro, best veel bedenk ik me nu, was alleen zakgeld, hoefde er verder niet van te sparen of kleding van te kopen, vond ik toen niet, haha..

    Dus mij lijkt 20/25 euro wel reeel in de maand voor iemand van 12...

    Liefs Marieke
     
  18. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Nee verjaardags feestjes betalen wij..al moet ik zeggen dat verjaardagsfeestjes op zijn leeftijd bijna niet voorkomen hier. Is meer lagere school ...
    En bellen doet hij eigenlijk ook nooit...maar dat kan nu gaan komen...enne..hij heeft een opa en oma die errug gevoelig zijn voor de behoeftes van onze mannen ....de 1e telefoonkaart heeft hij ook van hun gehad....lachen he...ik kreeg vroeger nooit zoveel van mijn ouders (leek het...vonden ze nooit nodig hahahah)..en als ik zie wat hij al bij hun weggesleept heeft :oops: ...als ik mijn ouders erop aan spreek zegt mijn vader altijd..joh...jij had het ook niet slecht vroeger..en wij kunnen het doen..dussssssssssssss...einde discussie!


    ben er wel over uit...20 euro ..is prima! ;)
     
  19. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Ja precies....vind ik dus ook...als het aan mij lag had hij helemaal geen telefoon gehad...maar opa en oma vonden het wel verstandig...we zijn verhuisd naar een andere woonplaats, en zijn school ligt 2 dorpen verder...dus mocht er iets onderweg gebeuren kan hij bellen...zit wat in...maar ik moest ook een heel stuk fietsen..en wij hadden ook geen mobiel...maar de regel op is op hanteren wij ook hoor!
     
  20. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    by the way dank je wel ladies voor de inzicht....heb het dus best goed met die € 20....
     

Deel Deze Pagina