tips gevraagd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door missm, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ik ben een beetje voorbarig maar wij willen graag voor een tweede gaan. En bij nummer twee wil ik graag wat beter voorbereid aan de borstvoeding beginnen.

Ik ben bij onze dochter begonnen met borstvoeding maar na tien dagen gestopt omdat ik zelf niet kon eten en daardoor haar onvoldoende voeding kon geven. De melk zelf was geen probleem maar, er was genoeg, maar het voedde niet dus ze had continu honger.

Ik zou graag willen weten of er boeken zijn waar jullie veel aan hebben gehad.

Daarnaast is mij verteld dat ik kleine tepels heb waardoor er in het ziekenhuis er onmiddellijk een tepelhoedje op werd gedrukt. Maar zijn er geen andere manieren om dit te verhelpen? Is het misschien een idee om al voortijdig een lactatiedeskundige te raadplegen?

Ik hoor graag tips mag ook gerust gaan over dingen waar ik niet naar heb gevraagd want ik wil alles weten ik wel er voor de volle 100% voor gaan als ons weer een wondertje is gegund. En ja ik ben vroeg maar ja mijn ervaring is dat 9 maanden zo voorbij zijn en dat je dan druk genoeg bent met andere dingen zeker als je al een krummeltje hebt.

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Het is zeker een goed idee om van te voren een lactatie kundige in te schakelen. Zij kan al veel onzekerheden en fabels wegnemen.
    Wat goed en fijn dat je het wel wilt proberen!

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een lactatiekundige kan inderdaad een goed idee zijn om vragen aan te stellen (en mogelijk fabels of onzekerheden weg te nemen). Je zou ook een contactpersoon kunnen bellen van VBN, dat zijn vrijwilligers maar zijn opgeleid en ervaringsdeskundigen.
    Ik had zelf erg vlakke tepels en er werd al snel een tepelhoedje bijgepakt maar met een techniek omschreven door een lk kon ik binnen een paar dagen helemaal zonder tepelhoedje (waar ik erg blij mee was).

Het boek 'Borstvoeding' van Kleintjes vond ik zelf een prettig boek en ik heb borstvoeding.com ook aardig uitgeplozen in de zwangerschap en kraamtijd.
    Ik vond zelf een cursus verzorgd door een lk erg nuttig en heb de filmpjes over aanleggen ook thuis nog bekeken.

Ik heb zelf ook een kraamzorgbureau uitgezocht die lactatiekundigen in huis hadden die dagelijks een telefonisch spreekuur hadden waar je de eerste weken na de geboorte gebruik van mocht maken, ik vond dat wel heel handig.

Misschien ook nog handig om je zorgverzekering na te kijken. Bij sommige aanvullende pakketten wordt een consult door een lk (deels) vergoed of kun je de kosten van een cursus vergoed krijgen.

Er zijn ook mamacafe's/borstvoedingscafe's waar vaak een lk aanwezig is. Je zou daar met je vragen ook binnen kunnen stappen als er een bij jou in de buurt zou zijn.

Deel Deze Pagina