gaat het ooit nog lukken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Makkie, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

hallo!

wauw, alles wat ik lees over bv geven, geweldig! kan er helemaal bij wegdromen!

maar... helaas zelf niet al te goede ervaringen gehad.

1e zoontje: ernstige kma (wat we toen nog niet wisten), waardoor hij ook de borst niet kon hebben en we dachten dat ik te weinig voeding had, dus met 2 weken al over naar fles. Achteraf werkte dit natuurlijk ook niet, pas met de goede flesvoeding (nutramigen)

2e zoontje: ging heel goed, meteen vanaf dag 1. Goede productie, hij hapte/dronk goed en groeide goed. Met 4 weken en na heeeeeel veel tranen toch gestopt, ik vond het slopend en was een roofbouw op mijn lichaam. Daar mijn gierende hormonen kon ik het niet opbrengen meer en had ook nog een kleine peuter rondrennen.

Ik kan nog steeds dromen over de bv. Ik vond het aan de ene kant zooooo mooi en fijn, aan de andere kant zwaar en uitputtend.

Nu weten mijn vriend en ik al dat we hopen op een dag nogmaals zwanger te mogen worden. En dan wil ik tuuuuuurlijk weer bv gaan proberen. Het lijkt me zo zalig en heerlijk als het gewoon goed gaat! (mijn zus gaf haar kindjes zonder proberen heel lang bv, nu zelfs haar jongste van 2 nog, dit wil ik ook!) Ik voel me ook nu nog steeds schuldig naar mijn jongens toe, had ik maar meer doorgezet, had ik maar dit, had ik maar dat... als ik borstvoedende vrouwen zie, wordt ik gewoon verdrietig. Weet niet wat het is, kan het gewoon nog niet loslaten, dat gedeelte.

Maar wat is de kans dat het weer niet gaat lukken.... ik denk dat het grootste probleem mijn hormonen waren, te moe zijn en de rust niet kunnen vinden hiervoor.

Waar kan ik straks hulp zoeken en hoe kan ik me beter voorbereiden, al tijdens de zwangerschap?

dank voor het lezen en antwoorden alvast!

groetjes makkie

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Eigenlijk lees ik dat het bij je 2e zoontje goed ging maar dat alles je gewoon teveel werd.

Dus kans is groot dat het BV geven je prima gaat lukken, maar dat je voor je 2 zoontjes en voor jezelf hulp moet inschakelen om de 1e periode door te komen.
    Wie doet de was, wie brengt er eten, wie speelt er lekker met de jongens of met de baby als jij even lekker met de jongens speelt etc etc.

Zorg goed voor jezelf: ga ook echt slapen tussen de middag, heb ook 's avonds echt geen bezoek ga gewoon om 20.00 naar boven en om 21.00 slapen tussen de voedingen door. Blijf in je kraamweek de hele week (ja de HELE week) boven.

Dat soort tips en je zal tijd hebben en voelen om te genieten.

En voel je niet schuldig, toen liep het zoals het liep en je houdt niet minder van ze dan wanneer je wel langer BV had kunnen geven.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

bedankt voor je lieve reactie! met deze tips ga ik dan zeker wat doen in de toekomst, me helemaal focussen op de baby en bv!

Vond het gewoon al fijn om het even van me af te kunnen schrijven, dat was echt even nodig denk ik.

dank je wel nogmaals, wie weet dat ik je tegen die tijd weer om advies vraag!

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Heel graag gedaan: bel ook gerust tegen die tijd, ben vrijwel altijd voor telefonisch consult bereikbaar.

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Deel Deze Pagina