Tips gezocht! Mijn DL is nogal vlug afgeleid en wil graag álles van 't leven meemaken. Dit betekent dat ze tijdens het voeden tig keer met haar hoofdje draait, om te zien of ze niets mist van de wereld om haar heen, alleen laat ze dan niet eerst mijn tepel los, maar rukt die prettig tussen haar kaakjes (met tandjes) mee in de richting waarin ze kijken wil. Met als gevolg dat allebei mijn tepels hartstikke stuk zijn, bloeden en af en toe behoorlijk zeer doen. Ik zorg er al voor dat het allemaal zo stil en rustig mogelijk is tijdens 't voeden, maar ook al lopen er geen muisjes (laat staan olifanten) in ons huis, ze checkt toch elke paar slokken <ruk ruk ruk hoofd links en rechts> of ze niets mist. En mijn borsten vinden het niet leuk meer en komen aan genezen ook niet toe, met o.a. als gevolg dat het continu zeer doet en mijn zoogcompressen voortdurend "vastkleven" in de wondjes. Wie o wie heeft ervaring met zo'n nieuwsgierig schatje? En vooral... wie heeft 't "gouden ei" om dit op te lossen?
Geen tips, maar wilde niet zo maar weg klikken, want ik herken het wel. Hier ging het wel vanzelf weer over. Als het te gortig werd, koppelde ik wel af en dan stopte ik met voeden. Blijkbaar had ze dan toch niet zo vreselijk honger. Probeerde het dan later weerd. Maar of dit echt heeft geholpen???
Erg herkenbaar, onze dochter doet dat ook. Voeden in een zo stil mogelijke ruimte werkt wel een beetje, in bed ook, maar het is voornamelijk hopen dat het maar tijdelijk is en wel weer over gaat.
Herkenbaar wel pijnlijk geen bloederige toestanden. Ik hoop dat hij gauw weer met wat meer aandacht drinkt. Een voeding duurde al vanaf klein af aan kort lees 10 min totaal of korter. Nu hij een jaar is rustig voor het slapen voeden in bed. Maar de wekkerradio is zo leuk lees slok rol naar het randje van het bed rol terug slok en dit per borst zo n 10 keer
Jongste is hier ook erg goed in. Ik voed gewoon niet meer als hij toch niet oplet. Zeker als grote broer gek aan het doen is kan ik het wel vergeten. Gelukkig laat mijn manneke wel los, dus geen pijn gelukkig. Maar ik denk dat je jezelf wat zult moeten beschermen en actief moet gaan afkoppelen. Hopelijk wordt ze dan wat vorrzichtiger. Lijkt me erg vervelend, succes.
Hier hielp iets rechterop voeden nog wel: soort zittende en anders liggende op bed in een donkere kamer. Maar met twee andere dames in huis was het over het algemeen gewoon afkoppelen en later opnieuw proberen.
Hier werkt een mooie gekleurde kralen ketting, met grote kralen goed. Tijdens de voeding kijkt ze erna en houd ze het ding vast. Zo is ze mnder met de omgeving bezig. Wel zo prettig voor je borsten!
@Miiclaire Een ketting heb ik ook al geprobeerd, maar hoewel die erg leuk is, was dat helaas verder niet zo effectief. @Ponnetje Gelukkig geen spruw hier @allemaal Bedankt voor 't meedenken Rechtop voeden doe ik meestal al, ivm reflux. En actief afkoppelen heb ik ook al gedaan (doe ik nog wel). Ze kijkt me dan verwijtend, uilig of zielig aan, maar de boodschap lijkt gewoon niet tot haar door te dringen. Ik moet misschien maar hopen dat het weer over gaat, dat zou voor mijn borsten wel zo prettig zijn.
Mijn dochter is al zo vanaf dag 3 alles moet bekeken worden, maar gelukkig heeft ze nog geen tandjes.. Ik voed haar alleen,nog op bed, altijd zelfde plek, geen afleidende spullen in de buurt, muziekje als witte ruis tegen die interessante muizenpiepjes en kraakjes. Mocht ze dan toch willen rondkijken, dan mag het. Borst opgeborgen en ga maar 5 of 10min kijken dan proberen we het daarna nog een keer. En snachts liggend tegenover elkaar zodat ze alleen naar mij kan kijken. Alles bij elkaar werkt t wel (teruglezrnd denk ik jeetje haha maar ze is ook zoooo snel afgeleid). Een vriendin had trouwens van de ha een zalfje om de tepels sneller te laten genezen. Succes, het lijkt me vreselijk pijnlijk.
Herkenbaar! Mijn dochter doet het ook. Alles moet bekeken worden. Ze neemt altijd mijn tepel mee, gelukkig heeft ze nog geen tandjes. Dat lijkt me extra pijnlijk. Heb je purelan/ pure lanoline op je tepels gesmeerd?
Hier deed ze het ook en ook met mijn borsten spelen terwijl ze dronk.. Erin knijpen, trekken, slaan. Daar houd ik niet van dus als ze dat deed koppelde ik haar af, of hield haar handje vast zodat ze het niet meer kon doen. Was twee weken en ik deed het telkens weer en zij deed het telkens minder. Nu nog maar zelden, en vaak kijkt ze me van te aan, klein boefje is ze.
Nee, allergisch voor veel zaken en gebruik dus iets anders. Maar omdat ik nogal vaak voed (gemiddeld elke twee uur) komt 't aan genezen niet echt toe. Enfin, ik ga maar hopen dat het allemaal een fase is. Genoemde tips heb ik verder allemaal al geprobeerd of doe ik nog, het helpt alleen niet, kindje met een grote vasthoudendheid (letterlijk)