7mnd en slaapt teveel voor al die vele eetmomenten!

Discussie in 'Voeding' gestart door spruitjes, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Echt heerlijk dat ze voortaan goed slaapt! De eerste maanden woonde ze overdag op mij. En heerlijk toen we van 5 flessen naar 4 gingen. Maar nu met de groente fruit en brood erbij krijg ik het niet echt meer voor elkaar! Ook spugertje hier. Dus tussen eetmomenten moet al wel wat tijd tussen zitten.
    Dr melk vind ze veel te lekker. Alles gaat op. De 3e fles ben ik alwel aan het minderen. Tussen slaap 1 en 2 is ze maar 2 uur wakker. Dan fruit en fles. Wassen en spelen. Na fles kan ze niet op buik spelen ivm spugen.
    Tussen slaap 2 en 3 kleine fles en groente. Dan nog een 3e slaapje en dan fles voor nacht slaap. Ik heb helemaal geen tijd voor het brood!

Iemand tips? Iemand hetzelfde?
    Het lijkt me ook niet de bedoeling dat ik haar wakker maak lijkt me.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gewoon nog even wachten?!
    Ze zal vanzelf langer wakker blijven, zodat je er meer tijd voor hebt.
    Hier wel met 6 maanden met brood begonnen, maar hij sliep ook niet zoveel, dus had er de tijd voor om het te gaan proberen.
    Als hij dan wel een keer langer sliep dan sloeg ik het brood gewoon over of soms sliep hij juist 's morgens lang waardoor z'n fruit erbij in schoot, dan kreeg hij fruit op het moment van brood, omdat ik dat belangrijker vond.
    Hier was trouwens wel de ervaring dat als ik eerst de fles gaf en erna nog groente, fruit of brood, hij minder spuugde dan als ik de fles nog bovenop de hapjes gaf.

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier precies hetzelfde hoor spruitjes maar dan met borstvoeding. Ik laat het maar, in principe kunnen ze met bv tot een jaar met alleen moedermelk. Ik weet niet precies hoe het zit met flesvoeding.
    Wellicht eens vragen bij het cb? En aan de andere kant, als je kindje gewoon goed doorgroeit dan komt dat eten toch vanzelf wel.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Volgens mij begon ik rond de 7 maanden met brood. Maar het hoeft niet he. Melk blijft nu nog de hoofdvoeding!
    Volgens mij zag ons ritme er met die leeftijd ongeveer zo uit:
    7.30 papfles 180/6
    9.00 fruit
    Na het fruit naar bed
    12.00 fles 180/6 en broodkorstje
    13.00/14.00 naar bed.
    15.00 fles 180/6
    17.00 groente
    19.00 fles 180/6
    En dan soms 's nachts nog een nachtflesje van 90/3, maar volgens mij begon ze toen door te slapen.

5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ze eet nog geen grote hoeveelheden en spekkies genoeg! Dus dat zal wel loslopen.
    Ons schema lijkt best wel op dat van jou jackie alleen gaat ze meter na 1e fles weer naar bed. En laatste fles wat later. 3 e fles ietsje later omdat ze om 15.00 nog slaapt.

Tnx voor het antwoorden

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon de fles veel kleiner maken.

Deel Deze Pagina