Hallo! Vandaag met +-14 weken een echo gehad, alles loopt prima op schema behalve het hoofdje....dit loopt een weekje achter. Dit was bij de 12 weken echo ook al het geval maar hier is verder niks over vermeld. Ook nu is er niets over gezegd maar ik maak me daar toch zorgen over....iemand hier ervaring mee?
Hier loopt het hoofdje ook achter qua groei (P3 lijn). Het buikje klopt hier wel gewoon met de termijn en dat is volgens de gynaecoloog toch wel belangrijk. Een week achter lopen is op zich niet zo heel veel, zeker met jouw termijn. Het kan best dat dit bij de 20 weken echo weer is bijgetrokken. Het blijft toch een schatting.
Dankjewel voor je reactie....hier had ze het over de p9 lijn....weet niet zo goed wat dit wilt zeggen😳
Een weekje kan prima, is echt geen ramp Zoals bozoe zegt: je zou zomaar kunnen zien dat het bij de 20-w echo straks helemaal bijgetrokken is. Soms krijgt het ene lichaamsdeel een groeispurt, dan de andere, dan weer een andere, etc. Hier ook kindje waarbij het buikje 4 weken terug bij de groeiecho dik 3 weken voorliep. Afgelopen maandag was dit 1 week, maar nu lopen dr beentjes anderhalve week voor. Zolang we het niet over tig weken hebben, is er echt geen probleem
Hallo, Eerst even op de p-lijnen: die lopen van 0 tot 100. p9 wil bijv. zeggen dat 9% (9 vd 100) kindjes net zo klein of kleiner zijn en dus 91% groter. p50 is dus 'normaal'/ gemiddeld. Hier hadden we bij de 20w echo een klein hoofdje, p2, buikje was toen p40 zoiets, dus redelijk normaal. Onder de p2.3 (van de hoofdomtrek) krijg je normaal gesproken extra onderzoek. Wij dus ook. 3 weken na de 20w echo zat het hoofdje op p7 en buikje ineens op p15 geloof ik. De gyn vond dat juist een prettigere uitslag. Zij zag liever dat het in zn geheel een klein kindje was maar wel in verhouding (dus zowel hoofdje als buikje en de rest klein), ipv dat alles 'normaal' was en alleen het hoofdje heel klein. We blijven extra groeiecho's krijgen om de 2 weken. Ik denk dat jij nav de 20w echo ook wel of niet extra echo's gaat krijgen. Als het hoofdje dan nog steeds p9 is of groter verwacht ik niet dat ze daar een probleem van maken, maar misschien is elke vk/gyn anders daarin... p9 lijkt mij prima, en zoals al eerder gezegd, ook nog een grote kans dat het nog verder bijtrekt!
En hebben jullie zelf ook kleine hoofden, of juist niet? Mijn zoontje zat bijv met z'n hoofd op p97, maar met buik en benen rond de p40. Maar wij als ouders hebben ook allebei een groter hoofd dan gemiddeld zeg maar. Dus het kan ook gewoon bepaald zijn
Bij mijn 20 weken echo lag alles een week voor op schema, behalve het hoofdje. Dit was precies op het termijn dat ik ook werkelijk was; precies 7 dagen verschil met de rest. Ze heeft er niks van gezegt en volgens mij hadden mijn zoontjes dit ook..
Volgensmij komt dat best vaak voor. Ik heb twee kinderen. Eentje is geboren met een klein hoofd van papa en de ander met een rond hoofd van mama komt wel weer goed.
Hier ook het hoofdje wat een beetje achterliep.. maar de gyn zei dat ze vooral naar het buikje kijken, dat is het belangrijkst mijn zoontje is kerngezond geboren
Hier ook bij 4 van de 5 kinderen een klein hoofdje. Ze liepen ook meer dan 1 week achter en bij de tweede hebben we een extra echo gehad ivm opklaringen in de hersenen. Gelukkig was er niets aan de hand en heeft ze nog een klein hoofd. Bij de middelste weer een te klein hoofd, maar geboren met een klein hoofdje. bij de vierde ook een te klein hoofd, maar bij har liep hij fors achter en bleek ze cranio te hebben. Maar bij haar liep het hoofdje echt fors achter Mijn man en ik hebben zelf ook geen groot hoofd en dat zie je terug bij onze kinderen. Met een week achterlopen zitten je binnen de marges en zou ik me geen zorgen maken en het heeft nog zo veel tijd om te groeien. Als ze het verder niet benoemen of geen extra echo laten maken is er vaak niets aan de hand hoor