Minder ver maar weet zelf beter....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door roos23, 12 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Vandaag extra echo omdat ik van het weekend beetje bloedverlies heb gehad.
    Hartje klopte goed en termijn gaf aan 6.1
    Ivm ovuluatietest weet ik precies hoe of wat. Ik zou nu dan ook 6.6 moeten zijn. Vk vond het verschil wel groot maar zei dat we over 2 weken wel weer kijken hoe of wat. Tja afwachten nu maar weer

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Een positieve ovulatietest betekent niet perse dat je eisprong ook echt 24/48 uur later plaatsvind. Het kan best zijn dat je eitje later is gesprongen. Tevens vind ik 5 dagen verschil -in tegenstelling tot je verloskundige- helemaal niet groot. Zeker met je termijn van 6 weken waarbij het echt millimeterwerk is. Ik zou mij niet zo veel zorgen maken, het hartje klopte goed en dat is toch wel het belangrijkste.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je weet zelf beter?? Een positieve ovulatietest geeft je lh piek weer waarna meestal je eisprong volgt. Dit moet niet binnen 48 uur ksn ook later zijn in sommige gevallen.
    Daarnaast is meten met 6.1 erg moeilijk 1mm kan een paar dagen schelen. Het hartje klopt dat is al niet altijd te zien met 6.1.
    Ik zou dus nergens vanuit gaan.

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik wist zelf beter door echo's en gebruik van pregnyl, en toch werd ik een week vooruit gezet op die termijn door de gyn. bij wie ik de behandelingen deed! Ze houden de gemeten grootte aan maar dat is zo nauwkeurig meten dat het een half uur later al anders had kunnen zijn.

Ik ben uiteindelijk ook weer terug gezet, maar de uitgerekende datum klopt bij mij nog steeds niet helemaal met wat je zou zeggen adhv de pregnyl, eisprong en de follikelmetingen.

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik heb 1x seks gehad dus het moet gewoon mijn berekening zijn, zou je zeggen, maar toch ben ik 4 dagen vooruit gezet. Gyn zei dat ze uitgaan van de grootte, termijn en hoe het kindje het doet/beweegt.

Ik vind dat verschil dus ook echt niet groot...mja wie ben ik

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het is geen groot verschil hoor... buiten dat kan je ei een dag later gesprongen zijn, 'inschiet je innesteling 2 dagen langer en dan heb je al een verschil van 3 dagen...

Tel daarbij op dat het meten zeeeeer moeilijk is aangezien het oom millimeters gaat en tadaaa daar is je verschil...

Dus het is helemaal niet vreemd

7. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Daarbij is het ook nog afhankelijk van wanneer de in esteling heeft plaats gevonden. Hier kan ook nog een aantal dagen verschil in zitten.

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Er is een reden waarom een officiële termijnecho tussen de 10-14 wkn plaatsvindt, namelijk dat is de periode dat je met meeste zekerheid een goede bepaling kunt doen.

Een verschil van 4-5 dagen bij zo'n prille zwangerschap zegt niet zo veel volgens mij. En ovulatietest is geen bewijs voor eisprong, laat staan het precieze moment. Jammer dat je VK het zo negatief gebracht heeft (ik begrijp persoonlijk niet waarom).

Ik wist bij mijn derde zeker de eisprong (temperaturen) maar bij echo rond 9 wkn was ik 4 dagen verder volgens de meting. Daarna bij 13 wkn was ik opeens nog maar 1 dag verder dan obv eisprong berekend. We hebben mijn vastgestelde ovulatie maar als leidend gezien ;).

Vriendin van mij heeft veel discussie gehad met haar VK op basis van echo, ze zou 5 dgn verder zijn, maar dat kon niet omdat ze toen nog geen seks had gehad :p.

Hopelijk meer duidelijk bij de volgende echo!

9. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    #9 Klavrtje4, 12 jan 2017
    Laatst bewerkt: 12 jan 2017
    De natuur is niet zo planbaar als je nu voor doet hoor!
    Sperma kan tot een dag of 5 op een springend ei liggen wachten, na een LH piek sprint je ei meestal de komende 48 uur maar kan vroeger of later, je bevruchte eitje kan zelfs nog tot 2 weken rondhangen in je baarmoeder voordat 'ie echt lekker innestelt, en na bevruchting kan een bevruchte eicel ook een korte deel-pauze inlassen (de diapauze). Daarbij is het bij 6 weken millimeter werk, een embryo is dan ongeveer 13 mm. Korter zwanger zijn kan dus wel vrij makkelijk, langer zwanger is lastig als je bijv. niet gevreeën hebt rond die tijd. Maar de termijnen zijn dus best ruim.

Pas rond de 12,5 week krijg je een termijn echo want dan is het wat beter en betrouwbaarder te meten, en deze termijn wordt dan als officieel uitgerekende datum aangehouden. En dan nog kun je een relatief groot of klein kind hebben. Mijn baby'tje loopt altijd ruim 2 weken voor qua groei maar ik heb IUI gehad dus die datum wordt toch gewoon aangehouden, en dus zit hij heel hoog op de groeicurves.

10. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Klopt allemaal wat hierboven staat.
    Mijn "kindje" was met 6.5 pas 7 mm en dit klopt perfect met termijn. Zelf wist ik de innesteling. Deze heb ik gevoeld en ben dan ook pas met 12 weken uitgekomen op de juiste termijn die ik in mijn hoofd had. Het is allemaal zo klein.
    Maar een goed kloppend hartje is echt het belangrijkste. Geniet ervan

11. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik ben eerst 4 dagen teruggezet, om daarna een ganse week vooruit gezet te worden ;)

Op 6w3d werd ik teruggezet naar 5w5d (met kloppend hartje)
    Op 8w werd ik plots vooruit gezet naar 8w3d
    En op 10w1d was de baby al 10w5d

Die eerste berekeningen zijn maar schattingen hoor. Zo lang het verschil niet groter is dan een week, zou ik met niet teveel zorgen maken.

12. Mrs1

Mrs1 Actief lid

10 jan 2017
    284
    106
    43
    Heel herkenbaar, bij de eerste had ik een positieve test (geen extra gevoelige) terwijl ik volgens de echo paar weken later net 5 weken zwanger was.. Uiteindelijk hele zwangerschap te horen gekregen dat de baby wel groot was voor de termijn, en met 37 weken bevallen..

13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik ben zwanger geworden via ifv. Ik had op dag 3 een 12cellige embryo, een 8cellige en een 4 cellige. Niet elke embryo ontwikkeld zich even snel.....

Als je eisprong 1 dag later is geweest dan je dacht, kun je er zomaar 3 dagen naast zitten.

Deel Deze Pagina