Hallo, Gisteren mijn eerste echo gehad op een termijn van 7w5d. Hartje klopte mooi en kindje was 8,8mm groot. Het echo-apparaat gaf een termijn van 6w5d aan. Een week korter dus dan wat ik zelf berekend had. Ik weet dat mijn berekening klopt want op 4w2d heeft de huisarts bloedgeprikt en mijn hcg-waarden kwamen toen op die termijn uit. Wat ook klopte met mijn idee van mijn eisprong en de datum van de positieve zwangerschapstest. Maak mij nu toch wel ongerust dat het vruchtje dan toch een week kleiner wordt geschat. Of kan het echo-apparaat ernaast zitten. Lees hier op het forum nl dat er meiden zijn die een kindje hebben van 6,6mm met een termijn van 6w5d, en dat 9mm overeenkomt met 8w zwangerschap. Met die 'lengtes' zou het bij mij dus wel kunnen kloppen. Kunnen jullie mij wat geruststellen? Bedankt, Sofie PS. Heb over 3 weken nieuwe echo om dan nog eens te meten.
Hoi sofieke, Het komt vaker voor dat ondanks dat je je eerste dag van je laatste menses weet, en weet wanneer de eisprong wat en wwet wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden de echo toch iets anders laat zien, Dit kan komen doordat de celdeling niet bij iedereen even snel gaat, daardoor kan het vruchtje soms een week achter liggen,we hebben hier ook geen controle over. Een echo apperaat zit er niet snel naast. Op het moment dat de echo afwijkt van je uitgerekende datum aan d ehand van je eerste dag van je laatste menstruatie word altijd de echo herhaald. Om te kijken of de kleine nu netjes volgens verwachting groeit. Imke