Hoe lang gewacht op de ongi na miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Inkie27, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hallo

Ik heb een mk gehad, waarvan de bloeding op 8 okt is begonnen. Het vruchtje ben ik op 11 okt verloren (bloedde heeft daarna niet lang meer geduurt, dagje of 4).

Volgens de gyn zou ik tussen de 3 en 6 weken weer ongi worden..

Na exáct 3 weken, op 1 nov kreeg ik bruinverlies, dit heeft zo'n 3 dagen geduurd waarbij ik op dag 2 een ietsiepietsie rood zag maar echt minimaal.. Ik moest heel goed kijken.

Nu begon ik 16nov wéér met bruinverlies , de dag erna nog een klein beetje toen weg en daarna weer begonnen en heeft paar dagen geduurd.
    Af en aan dus en nu is het alweer 3 dagen weg..
    Iemand een idee of dit gelijk staat aan een ongi?! Ik snap er niks meer van. En tussen de eerste keer na mk bruinverlies en zondag zat dus maar 15 dagen........

Ik had besloten om het tót de 1e ongi met condoom te doen. Zo gezegd zo gedaan..
    Nu heb ik de eerste bruine bloeding die op 1 nov kwam aangehouden als ongi en daarna weer zonder condoom gevreeën.
    Nu moest ik gisteren toch naar de huisarts, gewoon even om te vertellen hoe het met me gaat en ze adviseerde me te testen. Een eisprong komt voor je ongi dus ja.. het zou kunnen. Maar is de 1e keer dat bruine een ongi geweest?
    Ik snap dat testen alle duidelijkheid geeft maar.. wat denken jullie? Kan ik zwanger zijn?

Hoe ging jullie 1e ongi na mk?

Ik durf niet te testen! Kei bang voor de confrontatie..

Liefs Inkie

2. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Hoi Inkie,

Ik heb intussen 4 miskramen gehad dus ik kan je er wel wat over vertellen (niet dat je er heel veel wijzer van wordt denk ik maar ja).

Miskraam 1: spontaan bij 6 weken, ik heb nog lang nagevloeid (bijna 8 weken totaal) steeds kleine beetjes rood en bruin zoals jij omschrijft. Pas na 3 maanden had ik weer een eisprong en pas na een half jaar werd mijn cyclus weer regelmatig (die was toen flink in de war!).

Miskraam 2: curettage bij 10 weken. Ik heb slechts anderhalve week gevloeid en ik werd na 26 dagen ongesteld. Deze menstruatie was heel licht, ik twijfelde ook enorm of het wel echt een menstruatie was. Veelal bruin bloed met af en toe een klein spikkeltje rood. Een kleine 3 weken daarna voelde ik me zwanger en de clearblue bevestigde dat.... Dit kindje is ook geboren ;)

Miskraam 3: curettage bij 9 weken. Kort gevloeid, hooguit een weekje en al na 22 dagen werd ik ongesteld. Er was tussendoor geen eisprong geweest. Ook deze menstruatie was vrij licht waardoor ik twijfelde of het er wel eentje was, maar 4 weken later was er weer eentje dus er zat meteen regelmaat in.

Miskraam 4: curettage bij 9 weken. Is nu 5 weken geleden. Ik heb ruim 3 weken gevloeid en heb nog geen eisprong gehad. Ook mijn menstruatie is nog niet op gang gekomen, ik zit er op te wachten en hoop dat ie snel doorbreekt. Mijn hcg is maandag geprikt en was nog over de 200, beetje vreemd dus. Dat is waarschijnlijk de reden dat ik nog niet ongesteld ben, het daalt gewoon heel langzaam. Ik weet overigens zeker dat ik nu niet zwanger ben, want ik prik mijn hcg al sinds 3 weken en het blijft wel dalen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Concluderend kun je dus zeggen dat het bij iedereen en zelfs per keer anders kan zijn wanneer je cyclus zich weer herstelt en wanneer de eerste menstruatie zich aandient. Als ik af ga op mijn eigen verhaal denk ik wel dat jij ongesteld bent geweest, maar dat je cyclus gewoon nog flink in de war is. Je zou eens een maandje ovulatietesten kunnen gebruiken zodat je een beetje zicht krijgt op hoe het nu is. En tja, een zwangerschap kan natuurlijk altijd. Ik zou toch testen, al is het alleen maar om zeker te weten dat daar het bloedverlies niet van kan komen. Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel weer zwanger bent en het goed mag gaan!

3. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    Na mijn eerste miskraam was ik meteen weer zwanger. Had toen een cyclus van 38 dagen. Toevallig die maand 1 keer geklust en niet eens om zwanger te worden. Was echt een verrassing dat ik meteen weer zwanger was. Dit ging helaas weer mis en is nu 4w2d terug. Nog steeds geen menstruatie en helaas ook geen eisprong. Zit nu inmiddels al op dag 31, dus het gaat lang duren.
    Net als bij Noodles wil bij mij het hcg niet/langzaam dalen. Vorige week dinsdag was het 230 en gisteren was dat het ook. Nu aanstaande maandag weer prikken. Dus nu een hele lange cyclus.

Suc6 ermee en sterkte!

4. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Bedankt meiden voor jullie berichtjes!

Tjonge noodles! 4 miskramen, wat een ellende zeg bah!
    Ik heb geen zere borsten maar voor de rest wel een beetje symptomen maar een vriendin zei ook.. wil niet zeggen dat wanneer je eerst zere borsten had bij de zwangerschap, dat nu weer een kenmerk hoeft te zijn....

Ook ben ik bang dat het niet meer lukt en het daarbinnen 'stuk' is zeg maar.. Dat is gewoon even een angstige gedachte, niet realistisch i know..

Maar stel dat ik wél zwanger ben.. dan ga ik me druk maken om het bruinverlies zo nu en dan.
    En ja... het kan oud bloed zijn máár.. dat had ik de vorige keer ook en het werd rood en; was een miskraam!

Ik vind het wel fijn dat je denkt dat de 1e keer het bruinverlies wel een ongi kán zijn. Wil dat dan wel zeggen dat ik een eisprong heb gehad, ookal was het bruinverlies 3 weken na mk?
    x

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Het kan zijn dat je een maand overslaat na een mk.

Ik werd na 52 dagen ofzo pas weer ongi maar de VK vertelde me dat als ik met 2 weken nog geen ongi of positieve test hebgehad ik weer moest bellen.
    Ze wilde dan verder gaan kijken wat het kon zijn.

6. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ik vind het maar eng en hoop niet dat er nu wat geks aan de hand is.

Tellen jullie vanaf verlies vruchtje of vanaf begin vloeien bij een mk...
    Vloeien begon 8 okt en vruchtje verloren 11 okt
    Morgen dus 7 weken geleden het vloeien..kan dus normaal zijn toch?
    Wel dat bruine gehad tussendoor zoals omschreven.... pffff

7. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    Mijn verloskundige zei mij dat ik moest beginnen met tellen vanaf de dag dat ik het vruchtje verloor.

8. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ja je telt vanaf de dag dat je het vruchtje verloor. Meestal heb je de cyclus erna geen eisprong, maar soms wel, dat is per persoon verschillend. Ik heb het in elk geval nooit, maar als ik ongesteld ben geweest volgt er daarna wel altijd weer gewoon een eisprong (tot nu toe dan...).

9. cruella

cruella Actief lid

18 apr 2008
    259
    0
    0
    zuidholland
    hey,

Ik heb vorige maand, 8 november een miskraam gehad en nu dus gister na precies 28 dagen weer ongesteld geworden..

Vind het zelf erg fijn want nu kunnen we weer verder...

Liefs X C.

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Na een spontane miskraam met 8 weken was mijn cyclus 32 dagen.

Na een curretage met 15,5 weken was mijn cyclus 35 dagen.

Na een vroegtijdige miskraam met 5 weken was mijn cyclus 32 dagen.

Mijn normale cyclus is ook 32 dagen!

11. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Nu na 2 curettages is mijn lichaam helemaal van slag mijn eerste cyclus na de curettage was maar 21 dagen. Nu zit ik in ronde 2 en heb nog geen eisprong gehad (dit weet ik dmv temperaturen). Wel 3 maal deze cyclus 2 a 3 positieve ovu testen maar geen temp verhoging. Ik heb zaterdag en nu vandaag wat roze spotting. Vanaf vrijdag tot zaterdag krampen en lage rugpijn dus ik vrees dat de duivels eraan komen. Morgen zit ik op 21 dagen dus dat zou kloppen. Kan wel janken een cyclus van 21 dagen zonder ei geweldig.

Voor de miskraam en curettage was ik netjes om de 28 dagen ongesteld nu is het een compleet zootje...

Wat nou als mijn gewone cyclus altijd 21 blijft? Ik heb gelezen dat je dan vaak geen eens een eisprong hebt omdat de cyclus te kort is. Hoe is het dan mogelijk om opnieuw zwanger te worden?

12. MS84

MS84 Lid

10 nov 2008
    14
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Hallo,

Ik heb met 6 weken een miskraam gehad en ben na 4 weken en 3 dagen weer ongesteld geworden. Ik heb normaal een cyclus van 28/29 dagen dus niet veel later dan normaal.

Mijn verloskundige zei dat ik de ergste dag van het bloeden moest zien als de eerste dag van mijn cyclus.

13. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    ik heb met 5.3 wk een miskraam gehad.. zit nu op dag 21 geloof ik.. heb vorige week zondag mijn ei gevoeld.. dacht eerst eerder, maar nu twijfel ik... we zullen zien...alle kwaaltjes zijn weer aanwezig, maar daar kun je niet van op aan weet ik ook.. op hoop van zegen dan maar....

14. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Hoi,

Ik heb 6 nov miskraam gehad en 28 dgn later was ik weer ongesteld.
    Gelukkig wel, want zit dan weer een beetje in mijn 'normale' cyclus.
    Dus we zijn weer aan het oefenen :oops:

( Ben tijdje hier weggeweest, wou er even niet teveel mee bezig zijn, niet dat ik hier zo actief ben, maar toch...)

15. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Nou intussen ben ik wel weer ongesteld geworden, 6 weken na de curettage alleen heb ik weer wat anders vervelends: die menstruatie stopt niet meer! Ik ben nu al 3 weken non-stop ongesteld, bah! En volgens mij ook geen eisprong ofzo. Schiet dus niet echt op. Nu moet ik weer hcg gaan prikken en misschien nog een echo ter controle.

16. natjes

natjes Niet meer actief

Ik ben 5 nov gecurreteerd en nu na 6,5 week nog niet ongi..heb nu provera gekregen om de boel op te wekken..

Deel Deze Pagina