uit elkaar, wat op geboortekaartje zetten

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door hulkie, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    mijn zus is zwanger, een week nadat ze het wist, heeft haar vriend gezegt dat ie niet samen verder wil. ze hebben ook al een dochter van 7.
    heel vervelend allemaal, zit ze straks alleen met 2 kids, maargoed dat lukt anderen ook, en met onze hulp gaat het haar ook zeker lukken.
    maar nu mijn vraag, we hadden het gister over geboortekaartjes, en wat ze daar dan op gaat zetten.
    wou ze haar eigen adres op de rechterbinnenkant zetten, en haar ex zijn naam op de linkerkant. ik zeg huh? waarom zou je dat doen, hij hoeft niet op dat kaartje toch?. ja zegt ze, maar hij is toch de papa.
    onze andere zus zat er ook bij en zei, ja maar hij krijgt toch ook de kraamvisite enzo niet, dus waarom moet hij er bij op.

dus .... hoe doen, of hebben jullie dit gedaan?
    zij wil hem niet buitensluiten, maar mijn andere zus en ik vinden dat hij niet op het kaartje hoort, hij woont immers niet meer met hun samen.

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik zou zeggen dat hij op eigen kosten een kaartje mag sturen naar zijn eigen kennissenkring. Maar hangt er misschien ook vanaf hoe goed het contact is en of hij van plan is bij te dragen in de kosten.

Haar ex wordt ook vader, dus sommige mensen zullen misschien wel felicitaties willen sturen.

3. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    het contact tja, ze wonen nog in 1 huis, mijn zus haar huis is bijna klaar, dus nog even doorzetten, maar die vent (zal de benaming die ik in mijn hoofd heb maar achterwege laten) wil haar graag zo snel mogelijk kwijt.
    denk dat ie straks niet veel tijd met de kids door zal brengen, hij heeft een andere heel belangrijke bezigheid (zijn hobby) en financieel zal er ook niet veel weg komen ben ik bang, hij zit momenteel financieel nogal eh........ naja gewoon platzak zeg maar.

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zou hem niet op het geboortekaartje zetten.
    Krijgt de baby de achternaam van vader of moeder?
    Ook lijkt het me niet erg gezellig staan op een geboortekaartje.
    En de kleine, als die groot is, kijkt toch terug later.

En laat hem zijn eigen kaartjes maar regelen. Als hij het niet kan betalen, kan hij ze misschien wel zelf maken.

5. Aviya

Aviya Niet meer actief

#5 Aviya, 5 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2012
    Hij laat haar stikken is platzak en zij wil uit goedheid zijn naam er op zetten, dat zijn de hormonen, later krijgt ze er nog spijt van!

ik heb dat wel in ieder geval, op het eerste kaartje stond dus zijn naam, die we samen zouden betalen, puntje bij paaltje heb ik alles betaald, tot de babykamer aan toe, heb er zo'n spijt van gehad, achteraf gezien zijn dit de hormonen, die maken je softer!

Zij moet het zelf weten, maar ik denk niet dat hij bij haar zal zijn als zze thuis of in het zh gaat bevallen, en bij aan het komen is... alleen maar voor meer problemen veroorzaken als hij bij de geboorte en er na bij haar in de buurt is...

sorry ben denk ik heel hard hier in, maar hij verdient het niet, zeker als hij platzak is, niet zn best doet voor geld te verdienen en hobby (mag ik zo heeeel brutaal te zijn, WAT voor hobby er zo belangrijk kan zijn BOVEN je eigen kids???? ben ik en denk heel veel anderen heel nieuwsgierig naar:):):):))

Hormonen meis, doen gekke dingen met je... (merk dat ik op het moment ook softer ben en overal te goedig over denk:D;))

sterkte voor je zus en voor jullie om dit mee te moeten maken dat hij haar zo laat zitten, dikke *knufff*

6. da1791

da1791 Lid

5 jun 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben zwanger en bijna uitgerekend.
    Kind krijgt mijn achternaam
    Een gedichtje van mij op t kaartje en geen naam van de vader.
    waarom zou ik? en je zus moet het niet doen ze krijgt spijt
    hij rent weg voor zijn plichten, ze moet het probbebly alleen gaan doen
    dus dan is de naam van de vader ook verwarrend terwijl hij er overduidelijk niks mee te maken wil hebben. ze kan beter alleen starten als dat ook het plan in de toekomst is. bovendien verwachten mensen die het kaartje ontvangen dat ze het samen doen en dat brengt weer allemaal vragen met zich mee waar je zus sttraks geen zin in heeft.
    beter laat ze de situatie zien hoe die werkelijk ook is.
    zo te horen is een geboortekaartje wel het laatste waar j zus ex aan denkt.
    hij rent weg. sterkte voor je zus. en zeg haar dat ze alleen sterker is als met zo iemand. hoop dat je hier wat aan hebt

7. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Hier waren de geboortekaartjes al besteld. 2 weken voor de geboorte liet hij me in de steek. Heb de tekst wel laten veranderen,alleen mijn naam kwam er op te staan. Kindje heeft overigens ook mijn achternaam.

8. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    bedankt meiden voor de reacties.
    ik vind ook dat ze hem er niet op moet zetten, ze hoopte nog steeds dat het goed zou komen, maar hij flikt nu weer dingen die ook niet door de beugel kunnen, zal ivm herkenning maar niet zeggen wat.
    Aviya, je vroeg naar zijn hobby, nou dat is niet echt een hobby eigenlijk, meer zijn leven. hij is namelijk h.ells a.ngel. ik heb daar al nooit van gehouden, ze hebben niet voor niks een slechte naam. en het is heus geen theekransje.
    en hij is zo verandert sinds hij daar bij is. volgens mij is betekenen die meer familie voor hem dan zijn eigen gezin. hij duwt haar ook helemaal weg, kan niet wachtne tot ze weg is. ik ben echt zat van die vent, en het was voorheen altijd echt een aardige gozer..... jammer, heel jammer

9. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    aan de ene kant hoop ik ook dat de baby haar achernaam krijgt en niet de zijne, maar zal ze wel zeggen, ja het is zijn kind ook en hun dochter heeft ook zijn achternaam.
    ik weet niet wat ik er van zeggen moet, probeer op haar in te praten, en ze begint het nu zelf ook in te zien geloof ik, dat dit toch niet meer te redden is.
    dus wat ze doet met achternaam, ik weet het niet, zijn ook beslissingen die ze zelf moet makan, maarja net wat jullie al zeggen, door die hormonen is ze een mooie softie geworden. hoe dan ook, ik hoop dat ze de juiste dingen zal doen waar ze geen spijt van gaat krijgen.

10. Aviya

Aviya Niet meer actief

Zij zijn ook zijn familie... daar hoef je niet eens meer over te twijfelen, maar 1 ding snap ik niet, normaal gesproken als hij helemaal in is zeg maar, hoort zijn kids en vrouw ook (bijna) op nr1 te staan. is hij pr*ospect of f*ull m*ember? ik doe dit even zo tegen het googlen ;)

als hij het laatste is, mag hij zich nu zijn ogen uit zijn kop gaan schamen, en als hij het eerste is, dan heeft hij nog heeeel veeeel te leren. Als ze er achter komen dat hij haar laat zitten terwijl zij zwanger is gaat dit alles behalve op sympathie rekenen, want vrouw en kids horen er bij.

Het is alleen een druk, soms chaotisch, soms heeel georganiseerd bestaan, das het enigste wat ik er over kwijt wil, en waarschijnlijk is jouw zus niet eens met deze levensstijl... wat heel erg logisch is ook!
    (ben benieuwd naar commentaar, van anderen hier, wat ik er nu op ga krijgen :D;) maar ik hoop dat dit positief is, zodat jij er je zus weer verder mee kan helpen!!!)

Foei ik hoop echt dat je tot haar doordringt meis!! en ik hoop dat ze de rust krijgt als hij helemaal uit haar leven is!

Enne een dikke pluim voor jullie dat jullie er zo voor haar zijn!

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik zou zeggen: een vader die wel betrokken blijft en meebetaald die zet je wel op het kaartje als de relatie uit gaat, een vader die er met de pet naar gooit en geen/weinig interesse in zijn kinderen heeft niet. Sommige mensen gaan uit elkaar maar blijven toch samen goed voor hun kinderen zorgen, houden ook allebei veel van hun kinderen, dan zou ik de vader er wel op zetten. Maar bij deze figuur... Lijkt mij beter van niet.

12. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    hij is pr.ospect. tenminste voor zover ik weet nog geen fullmember, maar dan zal ik es goed op zijn hesje moeten kijken.
    dat is ook net het rare, zijn "brothers" weten dus ook van niks, nu op een paar na omdat mijn zus met een paar heeft gepraat, ze was benieuwd of hun ook wisten van zijn "geestelijke instorting" want hij loopt ook bij een psych. maar die schrokkken er dus van, die weten van niks.

mijn zus houdt van hem, heeft hem nooit in de weg gestaan, had er verder weinig mee te maken, maar ging wel es mee als er bijeenkomsten waren. ze laat hem altidj zijn gang gaan, zelf met verjaardagen als zij het huis vol had en hij op de club zat, mopperde ze wel wat, maar verder liet ze hem zo vrij als een vogeltje.
    weet niet waar hij mee bezig is.
    heb ook geen idee, maar heb weleens gelezen dat ze vanalles moeten doen om bij die club te horen en dat waren geen leuke dingen.
    weet niet wat er allemaal met hem aan de hand is, maar leuk is anders.

niet leuk,maar ik hoop aan de ene kant dat als de hogere heren van de club hierachter komen wat hij zijn gezin aandoet, dat ze hem dumpen of dat ie flink de baard eraf krijgt. maar ik geloof ik wel in karma, dus op de een of andere manier zal ie toch terug krijgen wat ie mijn zus aandoet

13. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    Aviya, waarom weet jij er eigenlijk zoveel van, als ik vragen mag? (niet verkeerd bedoelt hoor :) )

14. Aviya

Aviya Niet meer actief

Nee snap dat je het niet verkeerd bedoelt, maar ik ken het wereldje een beetje zeg maar, maar altijd zover dat mogelijk was ver vandaan gebleven, en om eerlijk te zijn, mn maatje in usa schrijf ik nu vanaf 2006 mee en daar heb ik zulk soort dingen wel eens mee besproken (tot op zekere hoogte, ivm sensuur vanuit de gevangenis! en dit tevens tegen ze gebruikt kon worden)
    Was niet nieuwsgierig maarre vroeg me dat toen allemaal een beetje af indertijd toen ik zwanger was van mn tweede meissie en in de steek was gelaten door mn ex, hoe dat er bij hun aan toe zou gaan. en dit was dus een beetje in het kort wat er van gezegd was...

Maar hij bij de psychiater en zij zwanger, dit gaat dus nog een staartje krijgen, ze kunnen geen geestelijk in de war zijnd iemand gebruiken, dat veroorzaakt alleen maar problemen...

Enne heel goed van haar dat zij zo eerlijk is geweest tegen deze mannen!
    Beter dat ze er nu achter komen als hij P is als dat FM is

Ik ga er niet verder op in, mede doordat je nu positieve dingen voor je zus (als het goed is ;) maar ik ga daar wel vanuit!) zal opleveren. en ok ook misschien negatieve dingen vanuit hem! als hij doorheeft dat zij gepraat heeft met hen, houd je zus nu meer in de gaten en zorg ook dat ze zo min mogelijk alleen is.
    Hun zullen niets doen, maar als hij ook nog psychisch is, zou ik er wel even rekening mee houden.

(denk niet dat het zover zal komen hoor! dus NIET druk gaan maken!!! zorg gewoon dat je zus het zo snel mogelijk met hem afhandeld en voor haar gezin kiest!)

Er zullen er hier nog komen die met bovenstaande niet eens zijn, maar ik ken de usa kant niet precies zo als het hier gaat, maar zal wel grootte lijnen zelfde zijn.

Jullie helpen haar de juiste richting op enne hij is nog dom ook, dat als zij alles toeliet, haar te dumpen!!!

Enne over FM worden... ik weet het niet, heb dit niet kunnen vragen ivm sensuur vanuit prison, sorry:)

15. Aviya

Aviya Niet meer actief

Ps. NEE IK WIST NIET DAT MN maatje er eentje was! integendeel zelfs, hij vroeg op een gegeven moment of ik er geen moeite mee had dat hij een H*A was, via via ben ik namelijk in contact gekomen, die had er dus niet bij gezegd dat hij dat dus was, en moet eerlijk zijn, hij is intelligent genoeg meneertje zeg maar, dus de conversatie is om eerlijk te zijn super, omdat hij gewoon overal over mee kan praten! ook over kids dus.
    Dusse zolang hij over van alles kan praten behalve dat is het goed, en heb ik vragen mag ik die gewoon aan hem stellen, alleen dat heb ik dus na de zwangerschap niet meer gedaan ;)

16. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    poeh, toch best wel heel heftig hoor vind ik.
    niet dat ik bang ben voor hem, maar net wat ik zeg, hij deed nooit een vlieg kwaad, maar sinds hij bij de h*a zit...... hij is zo verandert, en dan nu die psychische toestand.....
    ze wil straks ook de kinderen om het weekend naar hem doen, dat meisje staat haar mannetje best wel. maar die kleine........ o mijn god, tis al geen kerel die goed is met babyś....... kan ook niet neerzetten wat er al is voorgevallen, niks ernstigs gelukkig, maar als ik er aan denk wat er had kunnen gebeuren. kan het jammergenoeg niet plaatsen hier, maar ik moet er niet aan denken dat ie die kleine straks ook moet verzorgen.
    wat ik eigenlijk niet zie zitten, vanwege zijn verplichtingen bij de club.
    kan er wel uren over doorpraten, maar kan details niet hier neerzetten, je weet nooit wie meeleest.

jammer dat ik niet in contact kan komen met die club, zou ze bijna een anonieme brief sturen. maarja dat kan ook weer niet, als hij dan denkt dat mijn zus het was ....... maar hoop dat degenen die het wel weten, het "perongeluk" laten uitlekken

17. tulip

tulip Niet meer actief

even buiten het feit of hij bij de ha of niet zit...vind ik dat je niet puur naar jezelf moet kijken, maar naar het kindje..zou het kindje het leuk vinden als papa erop staat??? Ja lijkt mij wel. Het is en blijft toch zijn/haar vader.

18. Aviya

Aviya Niet meer actief

Zet ook maar niks (meer) neer, kan het niet verkeerd op gevat worden ook en idd er zijn genoeg die meelezen;) maar daar moet je maling aan hebben!
    Zorg gewoon dat je er bent voor je zus en de rest laat dat maar even op het beloop, het belangrijkste is nu dat je er bent voor je zus en de kleine meid en kleine die op komst is, en de rest laat het op je af komen, evalueer het en reageer er dan pas op!

Wat er gebeurd is moet je nu achter je laten, de toekomst is waar nu de pijlen op gericht moeten gaan worden, enne neem de tijd om alles te evalueren en daar de stappen op te gaan nemen! (voor je zus bedoeld ;) enne steun haar er goed in!)

19. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Vader van mijn kinderen en ik zijn altijd wel goed met elkaar geweest, tenminste geen grote ruzies en hij draagt zoveel mogelijk bij.

Ik heb er voor gekozen:

Mijn naam en "grote broer" Jayro
    Adres
    Telefoon

Vaders naam
    zijn telefoonnummer

Zo was het duidelijk dat we uit elkaar zijn, maar we zijn wel beide hun ouders.

20. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Een oud collega van mij was ook zwanger toen haar vriend de relatie verbrak.

Op het geboortekaartje stonden alleen de adresgegevens van haar. Lijkt mij ook logisch als je niet meer samen bent. De kraamvisite komt naar het adres wat in het kaartje vermeld staat.

Deel Deze Pagina