ik heb deze ervaring ook gehad, helaas negatief. Eerste echo: Eerst mooi dooierzakje gezien, helaas moest ik al meer zien en moest helaas rekening houden met miskraam. Na een week de tweede echo klein vruchtje gegroeit van 4.6 mm geen hartslag. er moest nu hartslag te zien zijn. Ik moest nog steeds rekening houden met miskraam. Ik werd doorgestuurd naar gyno. Derde echo twee dagen later: vruchtje was 6 mm, geen hartslag. Gyno twijfelde toch iets, omdat het toch weer wat gegroeit leek. Week afgewacht en bij de vierde echo eindelijk duidelijkheid. Missed abortion. miskraam gelijk opgewekt met Cytotec. Na de 3 weken spanning was ik helemaal klaar met de emoties en wilde ik dit z.s.m. Achter de rug hebben. Ik hoop bij jou op een positieve uitslag, zo veel spanning wat er bij komt. Toch nog even dat weekje afwachten is erg slopend.
Hier ook hetzelfde meegemaakt, eerste vroege echo met 7 weken bleek er geen vruchtje te zijn alleen een vruchtzakje die te klein was voor de termijn, kreeg toen cytotec mee, kreeg vervolgens een controle echo toen bleek dat niet alleen het vruchtzakje er nog zat, het was ook gegroeid en er was nu wel degelijk een vruchtje te zien alleen geen hartslag, enkele dagen later klopte het hartje wel, maar weer een halve week later was het er weer mee opgehouden. Heel erg balen want we zullen dus nooit weten of het door de cytotec is misgegaan. Sterkte meid...
Jeetje shart wat een verhaal! Afschuwelijk om je dat af te moeten vragen.. Ja het vruchtzakje en vruchtje zijn opgemeten.. kwam uit op zo een 6 weken. Vruchtzakje was wel iets groter.. een paar dagen verschil zei de gyn. Ik heb nu aanstaande maandag weer een echo en waar ik maandag nog heel positief was.. slaan nu de twijfels weer toe. Vooral omdat de gyn heeft gezegd dat het niets wordt. Maar anderzijds.. zoveel verhalen gelezen waarin de gynaecoloog of verloskundige het al op hadden gegeven en er toch uiteindelijk een mooi kindje was.. Bedankt voor jullie verhalen en jullie lieve woorden! Waardeer dat echt heel erg. Ik hoop gewoon heel erg maandag alsnog een hartje te zien kloppen. Bedankt allemaal!
Leuk, ik vergeet te reageren op jouw reactie. Ook bedankt voor jouw verhaal.. vreselijk lijkt me het.. je leeft toch steeds met dat beetje hoop. Blijf het wel apart vinden dat het vruchtje dan doorgroeit..maar heel veel sterkte met de verwerking.. kan me nog niet eens voorstellen hoe dat proces gaat. Ik kan goed begrijpen dat je dan zsm ermee klaar wilt zijn.. vooral omdat je je zwanger blijft voelen. Ik heb sowieso voor mezelf besloten dat ik tot 10 weken minimaal wacht voor er van buitenaf iets gedaan wordt. Eerst maar eens volgende echo afwachten.. zenuwslopend! Alle meiden hier sterkte! P.s. Shart.. gefeliciteerd met je zwangerschap!
Inderdaad. Het groeit. Dat is misschien al een teken. Misschien ook niet. Maar is zeker het afwachten waard. Maandag duurt nog even. Spannende dagen hoor. Succes
Ik ben bang dat het afgelopen is. Vannacht helderrood bloedverlies voor het eerst. Best veel. Inmiddels alleen nog maar licht bruinverlies. Geen krampen of iets dergelijks. Alleen een steen op mn maag. Pff
Hoi, Ik hoop het voor jou dat alles nog ok is maar helderrood bloed zegt helaas niet veel goeds :/ Heb je nog een controle gepland staan deze week? Grtjes
Inmiddels is het geminimaliseerd en alleen donkerbruin. Snap er niks van. Ja morgen in principe echo.. maar bel morgenochtend sowieso even om te kijken of ze dan wel een echo doen. Dankjewel in ieder geval.
Dankjullie wel.. heel lief! Inmiddels telefonisch contact gehad. En krijg vanmiddag echo om te kijken of ik het vruchtje al verloren ben.. ik denk zelf van niet. Niets gezien wat erop leek. Ik laat vanmiddag/vanavond wat weten. Heel lief dat jullie zo meeleven xxx
Net terug van de gyn. Laat me voorop stellen dat ik inmiddels ook wel overtuigd ben dat het niet goed is.. en dat het wachten is op de miskraam. Desondanks heb ik wel een vraag.. vruchtje was met 7 weken onzichtbaar, met 8 weken 2,8 mm. En nu met 9 weken 4,1 mm. Nooit hartactie gezien. Waarom groeit het nog steeds? Weet iemand dat? En bedankt allemaal!
Bij mij groeide alleen de vruchtzak nog, ik had een lege vruchtzak toen. Wat heeft de persoon die de echo maakte gezegd?
De gynaecoloog zei vorige week al dat het definitief mis was. Geloofde dat nog niet zo, omdat ik met 7 weken een lege vruchtzak had, en vorige week met 8 weken ineens wel een klein vruchtje te zien was. Maar toen zaterdagnacht het bloeden begon was mijn hoop vervlogen. Vandaag op de echo een groeiend vruchtje +vruchtzak maar verder geen hartactie en volgens de gynaecoloog is het wachten op dat het loskomt. Maandag weer terug om te kijken in hoeverre het dan loskomt. Dus ik geloof inderdaad dat het mis gaat. Vraag me alleen af waarom het toch doorgroeit.. kan er ook haast niks over vinden. Overal waar ik kijk staat dat het stopt met groeien op het moment dat het hartje niet klopt c.q. stopt met kloppen. Vind het dus raar..