Grrr... zieke man

Discussion in 'De lounge' started by oxbow, Jan 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

O wat een ergernis is dat toch een zieke man in huis.

2 weken terug was hij aan de diarree en had erg veel last van zijn spieren en is dus een aantal dagen thuis geweest.
    De eerste 2 dagen heeft hij op bank films liggen kijken, de andere 2 dagen begon hij weer te rommelen en dag 5 voelde hij zich toch weer niet fit en heeft de hele dag op de bank gehangen en films gekeken.

Nu is hij weer ziek, vannacht begon het.
    Zelf was ik gisterenavond ook helemaal niet lekker en had steeds het gevoel over te moeten geven, maar heb toch geholpen met het eten en de kinderen naar bed gebracht zodat hij beneden kon doen en toch op tijd klaar was, daarna ben ik mijn bed ingegaan.

Vannacht ben ik er 4 keer uitgeweest voor huilende en spokende kinderen en hij lag naast me te kreunen en te steunen.
    Zo ook vanmorgen, ik voelde me ook niet fit, maar gelukkig niet zo ziek als hij vanmorgen.
    Dus hij mocht in zijn bed blijven (had die slimmerik zijn wekker uit gezet en niet bedacht dat ik hem nooit zet als hij normaal naar zijn werk gaat, dus was aan de late kant).

Vervolgens kom ik thuis (hij was even uit bed geweest, zodat ik de jongste niet mee hoefde te nemen) en dook daarna weer zijn bed in.
    Vervolgens de hele dag op bed gelegen en met eten koken sta ik met een huilende baby aan mijn benen, 4 rond rennende en ruziënde kinderen om me heen, met eten hetzelfde.
    Komt hij nadat ik klaar was met het eten met de kinderen naar beneden en zegt doodleuk, ja ik heb alles wel gehoord hoor.
    Om vervolgens zijn bed weer in te gaan, want ik heb zelf maar gezegd dat ik de beneden boel en de kinderen wel zou doen, want hij liep maar te zuchten en te kreunen.
    Hij duikt zijn bed weer in, waarna ik hem op een gegeven moment toch maar uit gehaald heb zodat hij even de 2 oudste op bed kon leggen (lees verhaaltje voorlezen).

Ik snap wel dat hij echt ziek is en dat je dan ook het liefste in bed ligt, maar ik snap niet dat je dat kan en ik kan dat ook niet als ik ziek ben en zoals vandaag me niet lekker voel en het liefst ook even mijn bed in duik (heb ook 3 nachten bijna niet geslapen vanwege zieke kinderen).
    Als ik migraine heb en ik duik mijn bed in dan kom ik er rond etenstijd uit om hem te helpen met eten en de kids naar bed te brengen.
    Als ik ziek ben zoals laatst dat ik alleen maar over aan het geven was en ook hondsberoerd was en me net zo voelde als hij vanmorgen moet ik ook door want de kinderen moeten naar school en moeten verzorgd worden en willen aandacht.

Op een dag als vandaag denk ik weleens, kom op man ik weet dat je je echt ziek voelt, maar een beetje hulp zou toch wel welkom zijn, al is het maar met even de kleine bezig houden of zo als ik aan het koken ben, al is die kooklucht natuurlijk ook beroerd als je niet lekker bent.

Zo sorry lang verhaal, maar ik ben het even kwijt.
    Ik ben waarschijnlijk een hele grote zeur, maar soms zou ik willen dat ik een man was, dan kon ik ook in mijn bed leggen of op de bank hangen en me zo min mogelijk druk maken om wat er gedaan moet worden.

O ja en dan zegt hij nog doodleuk vandaag, maar jij bent gewoon aan het rommelen, als je echt ziek ben doe je dat niet (liep met verhoging en dikke hoofdpijn rond)

2. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Heb je dit ook duidelijk tegen hem gezegd? De meeste mannen snappen "hints" enz niet...

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Volgens mij is het overal hetzelfde...helaas. :(

Beterschap!

4. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Mannen stellen zichzelf vaak aan als ze ziek zijn. Mijn man tenminste wel. Als mijn man echt heel erg ziek is dan laat ik hem lekker met rust. Maar als hij zichzelf gewoon niet helemaal lekker voelt, dan verwacht ik wel dat hij meehelpt. Ik probeer hem dan nog wel een beetje te ontzien, maar verwacht wel dat hij meehelpt. Dit spreek ik dan ook naar hem uit. Iets verwachten van mijn man, maar er niet over communiceren met hem werkt niet, heb ik gemerkt haha.

Jij al je ergenissen geuit naar je man toe? Zou ik wel doen, anders blijf je ermee rond lopen.

5. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Nou, hier heb ik ook zo'n exemplaar rondlopen.

Ik heb hier zelfs wel eens gehad dat ik al weken, maanden, met een sluimerende bijholteontsteking rond liep. Ik had op een zondag afgesproken om te gaan high tea'en met een vriendin die ik erg weinig zie, dus ik wilde dat écht niet afzeggen. Ik deed het de hele ochtend dus rustig aan, en pas op het laatste moment zou ik me gaan aankleden en opmaken, 2 ibuprofen erin en gezellig gaan high tea'en. Dus toen ik even mijn rust pakte op de bank en 1 van de kinderen een poepbroek had verwachtte ik wel van mijn man dat hij dat varkentje even zou wassen. Kijkt hij mij echt zo aan, met "de blik". Hij kreeg dus "de blik" terug, m.a.w. "Ja, doe jij dat even! Ik ben zo gaar als een aap.". Zegt hij doodleuk "Nou ja, je ligt toch ook niet in bed, kun je niet even die luier verschonen?!" Serieus hè?! Ik zei dus ook iets als: "Als het moet, poets ik hier nu nog het hele huis, als mijn leven ervan afhangt. Dat ik nu niet heel dramatisch in bed lig, betekent niet dat ik me niet hartstikke verrot voel. Jij voelt je kiplekker, dus het lijkt me niet meer dan normaal dat jij nu dus eens even lekker die poepluier gaat verschonen." Echt hè, als hij ziek is, moet je het constant aanhoren, zodat ik wel écht weet hoe zielig en ziek hij wel niet is. Maar hij denkt dan dus ook dat, omdat ik niet heel de tijd zucht en steun en niet in mijn bed lig, er met mij niets aan de hand is, als ik me wel degelijk ziek voel en dat dan ook wel een keer kenbaar maak. Mannen...;)

6. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook zo één! Kan me er rot aan irriteren als hij ziek is! En dan ook altijd nog ziek worden op de dag dat ik niet hoef te werken, kun je niet lekker je gang gaan maar moet je steeds rekening houden met een kreunend en steunende man.... ;p

7. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

May 8, 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Gelukkig hier 1 die de humor nog kan zien, in het ziek zijn. Moet ook zeggen, enige keren dat hij zich daadwerkelijk ziek meld, is wanneer hij niet anders kan door diarree. (hij is koerier, dus hele dag op de weg gaat em niet worden dan)... Prima, kan hij thuis blijven met de jongste. Maar echt niet dat meneer in bed gaat hangen de hele dag. En klagen? Gelukkig niet.
    Ik vind het knap dat jullie het uithouden met zulke exemplaren op zulke dagen.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Och ja, dat is echt een verschrikking als mijn man 'ziek' is. :x

Ook als hij zo iets heel kleins heeft als een verkoudheid, dan doet hij alsof hij dood gaat, wordt er echt niet goed van.

9. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Pffft ik rammel hem dan gewoon even uit bed hoor. Tenzij ik me natuurlijk kiplekker voel en hij doodziek in bed ligt. Ik gedraag me ook als een man als dit andersom is en laat me lekker vertroetelen. Je moet alleen wel alles vragen. Wij vrouwen verwachten veel te vaak dat manlief gedachten kan lezen.

10. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

Jan 4, 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend als jullie man ziek zijn, dat ze ineens eigenlijk behoorlijk kleinzerig zijn. Mijn man is juist het tegenovergestelde. Die gaat maar door, ook als hij ziek is. Verbijt zich en door....
    Ook niet altijd goed, maar hij zal in ieder geval niet over elk pijntjes klagen of zeuren. En soms trek ik dan even voor hem aan de handrem.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier ook. Hij was vorige week heel ziek en heb ik zoontje weggebracht omdat ik moest werken. 2 dagen later ging hij ook weer werken en toen had hij van zijn collega gehoord dat je je van de griep 2 weken ellendig kan voelen dus nu is hij al meer dan een week zielig en dat zal nog wel de hele week zo zijn. Tja,...2 weken he ;)

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier niet. Toen de mijne zijn operatie had gehad liep hij de dag erna al de honden uit te laten met pijnstillers en heeft Luca naar school gebracht, ondanks dat zijn hele gezicht dik was en onder de hechtingen zat. Gelukkig heb ik er niet zo een... vorige week was hij ziek, is hij er op dinsdag in de ochtend uitgegaan om Luca naar school te brengen en de honden uit te laten zodat ik kon blijven liggen, had ik echt nooit verwacht maar vond het echt lief.

13. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    ik weet niet wat ik erger vind een man die ziek is of een vrouw die hier over klaagt

14. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Dat vind ik dan weer wen beetje gek...

Waarom je zieke man eruit laten gaan terwijl je zelf topfit bent....

Hier btw ook niet zo een hoor, gaat meestal ook gewoon door

15. San1984

San1984 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,066
    0
    0
    Het is volgens mij overal hetzelfde als de man ziek is.

Die van mij doet namelijk ook alsof hij bijna dood gaat en hij gaat dan steeds benoemen waar hij allemaal last van heeft...
    Gelukkig is hij niet vaak ziek.

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

Mag je vinden, maar af en toe is het lekker om even van je af te schrijven dan ben je het weer even kwijt en daar is het forum toch voor ;)

Maar mag vandaag niet mopperen, hij is weer een stuk opgeknapt en vanmorgen zijn bed uit gegaan om de kachel aan te zetten (houtkachel) en heeft geholpen met de kinderen aan te kleden.
    Dus geen geklaag meer hier en zal hem vandaag even goed nog een beetje verwennen.

17. iPinky

iPinky Actief lid

Oct 6, 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Ocharme mannen... Ik neem toch aan dat ze niet voor de lol de hele dag in bed liggen. :)

Overigens vind ik dat er wel een verschil is tussen je 'niet zo lekker voelen' en echt ziek zijn. En helaas kan je nog altijd niet voor een ander bepalen hoe hij/zij zich voelt. Alleen maar voor jezelf. ;)

Als mijn vriend de hele dag in bed ligt, dan kan ik er wel vanuit gaan dat hij echt goed ziek is. En dan vertroetel ik hem ook gewoon, want hij zou precies hetzelfde doen voor mij. Als we beiden ziek of niet lekker zijn, dan doet degene die zich het minst ziek voelt het meeste. En moeten sommige dingen maar even wachten. (Dat is natuurlijk niet makkelijk met vijf kinderen.)

Kan je, de volgende keer dat jullie beiden ziek zijn, niet een oppas inschakelen? Of familie? Als mijn zus en zwager beiden ziek zijn, dan gaat mijn nichtje een dagje of twee naar opa en oma. Ziek is ziek hoor. ;)

18. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113

komt omdat ik dat gewoon helemaal niet gewend ben, heb ik eentje die doorstoomt tot hij erbij neervalt, dus als die ziek is dan is hij ook echt ziek.

Kan me wel voorstellen dat als die zich "ziek" gedraagt terwijl het onder het kopje "zich niet lekker voelen" valt je er aardig aan kunt ergeren. Maar dan nog vind ik dat moeilijk beoordelen

19. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Nou, dat is hier niet moeilijk te beoordelen hoor. Als hij namelijk écht ziek is, dan merk en zie ik dat wel aan hem. Dan ligt hij gewoon in bed en slaapt zoveel mogelijk. Komt af en toe een ibuprofen halen en verdwijnt dan weer naar boven. Als hij zich niet zo lekker voelt en doet alsof hij ziek is, dan is hij de hele dag aan het kreunen en steunen, zegt hij ontelbaar keer hoe ontzettend beroerd hij zich wel niet voelt, komt hij om de haverklap naar beneden om te klagen, maar kijkt hij ondertussen wel de hele dag tv en You Tube filmpjes over gitaren etc.

Ik ken hem inmiddels 15 jaar en het is altijd al hetzelfde geweest. Als hij echt iets heeft hoor ik hem niet, maar als het allemaal wel meevalt klaagt hij steen & been ;).

20. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Feest der herkenning hier :D

Dit is dus het meest duidelijke verschil tussen mannen en vrouwen ;)

Beterschap!!

Share This Page