borstkanker bij eiceldonor

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door demidepemi6, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    :(Hallo,
    Wil niet speciaal iets bereiken met mijn bericht. Meer ff van me af schrijven en misschien toch wel een reactie..

Ons lange verhaal in het kort

Sinds bijna 6 jaar zijn we samen. en sinds 5,5 jaar bezig voor een kindje. Ik heb een mooie dochter uit een eerder relatie maar wil de graag met mijn nieuwe partner ook een kindje..zo gezegd zo gedaan dacht ik.

Na een jaar is mijn man naar de arts geweest omdat er nmaar niks gebeurde.. Ik dacht dat het niet aan mij zou liggen...maar iets anders bleek waar.. Het lag wel aan mij . Ik had verklevingen dit was gezien door een kijkoperatie..

Onze enige optie was nog ivf.. daar zijn we in maart mee begonnen 2009.. medicijnen sloegen niet aan en ik maakte bij geen follikels 3 was de max..eerste poging mislukt geen bevruchting..weer een half jaartje wachten ivm wachtlijst...2e poging helaas een bbz..

3e en 4e poging in een andere kliniek gedaanen ook helaas werd dit niks... dus we waren uitbehandeld..

Onze enige optie was eiceldonatie maar ja wie vraag je dat..daar was ik al snel uit de enige die ik het zou vragen was mijn zus. Zij gaf aan dit niet te willen doen.en dan... toen was daar mijn allerliefste vriendin zij gaf aan dit voor ons wel te willen doen...

Dit gaf een dubbel gevoel..blij tuurlijk maar ook angstig had het net naast me neergelegd en nou zou de onzekerheid weer beginnen...

we hebben haar de tijd gegeven om hier over na te denken.. om vragen te stellen info in te winnen enz..

Dit heeft een jaar geduurd..en afgelopen juni was het zover...alles verliep voospoedig op 1 juli was de punctie en op 7 juli had ik mijn positieve test vast....nu inmiddels 21weken...

en sinds een maand weet ik dat onze donor borstkanker heeft 27 jaar afgelopen vrijdag geopereerd borst geamputeerd... ze wacht nu opde uitslag van het genonderzoek...begint binnenkort met chemo is vandaag begonnen met een eigen ivfpoging aangezien de chemo kan zorgen voor onvruchtbaarheid....

pfffff ben haar zo eeuwwwwwwwig dankbaar... ben zwanger dankzij haar en nu kan ik niks voor haar doen...behalve luisteren....

:(

2. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een bijzondere vriendin die jullie op deze manier wilde helpen. Ik kan me voorstellen dat jij je nu machteloos voelt. Heftig zeg. Meer dan er voor haar zijn en vragen wat je voor haar kunt doen kun je niet. Veel sterkte!

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oh wat vreselijk voor je vriendin...

En ik kan me voorstellen dat jij je hartstikke ellendig voelt..

Je kan er alleen maar voor haar zijn denk ik..

Hoop dat haar ivf poging ook zal slagen..

4. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Ik snap dat je je rot voelt.. logisch..
    Je staat machteloos, terwijl zij jou de kans op een kindje geeft heb jij het gevoel niks te kunnen doen..
    MAAR!
    Vergis je niet, je schrijft zelf ookal, ik kan alleen maar luisteren..
    Misschien is dat wel hetgene wat ze nodig heeft.. niet iedereen die zo ziek is heeft zin in een "speciale behandeling en een aahh wat zielig reactie" misschien is het er gewoon zijn als vriendin wel voldoende..
    Natuurlijk kan je haar es wat vaker een kaartje sturen, of iets liefs voor dr doen (iets mee nemen wat ze lekker vind of een dagje weg regelen als ze zich wat beter voelt)
    Maar voornamelijk het laten weten dat je aan haar denkt zal heel fijn zijn, ik denk dat dat de basis is waar iedereen naar verlangt, weten dat er aan je gedacht wordt en dat je er toe doet..
    En ik weet natuurlijk niet hoe jullie met elkaar praten, lijkt me da dat wel goed zit als zij haar eicel aan jou afstaat.. maar vraag haar ook gewoon eens wat je voor haar kan doen.. daar is niks geks aan volgens mij.. Zeg dat je graag iets wilt doen maar je niet zo goed weet hoe..
    Ik denk dat je dan al een heel eind komt..

Iig SUCCES en STERKTE, ook voor je vriendin!

5. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ohh jeetje wat heftig zeg! Wat een top vriendin dat ze dat voor je heeft gedaan. En wat een top vriendin ben jij dat je er voor haar wilt zijn. Meer kan je niet doen, er voor haar zijn en naar haar luisteren, maar kan me voorstellen dat je je heel machteloos voelt.

6. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor al jullie reacties.. Komende week heeft ze haar punctie...Heb vandaag wel een mail gestuurd..Wij hebben nog 11 embryo's in de diepvries en ik vind dat ze voor mijn vriendin zijn..mocht ze er over en paar jaar interesse in hebben ..heb een mail gestuurd naar geertgen. Met de vraag hoe dit in zijn werk gaat...aangezien zij er op papier afstand van heeft gedaan

Het gaat nu redelijk tot goed met haar. Ze moet stoppen met roken ivm het mooier gnezen van de wond. En iedereen weet roken is slecht...maar in deze moeilijke tijd gunde ik haar haar sigaretje zo ;(

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jeetje wat een verhaal!
    En wat een bijzondere vriendin!
    Veel sterkte voor beide :(

Deel Deze Pagina