Hallo, Even een vraag. Mijn dochter is nu 5 maanden oud. Ze krijgt 5 voedingen op een dag (gemiddeld, ik voed nog steeds op verzoek dus soms kan het voorkomen dat ze wat vaker wil drinken overdag en kom ik dus uit op wat meer voedingen). De laatste voeding krijgt ze om 22.00, en dan krijgt ze pap. Met 4 maanden waren we gestopt met de late voeding omdat ze er niet wakker voor werd. Ze sliep toen van 19.00-04.30/5.00. Mooie ruk natuurlijk maar helaas sliep ze na 5.00 niet meer en dat was voor mij echt te vroeg. We hebben de avond voeding weer ingelast in de vorm van pap en sindsdien slaapt ze heerlijk tot 7.00. Prima dus. Die laatste voeding krijgt ze met KV. Ik kolf 's avonds wel maar niet zo veel (heb in de avond minder melk) en krijg geen flesje vol voor de pap dus krijgt ze KV met bambix. Ik kolf nu dus nog wel steeds voor het slapen gaan. Maar wanneer kan ik daar mee stoppen? Over een maandje gaan we ook op vakantie en zit er eigenlijk niet zo op te wachten om elke avond op de camping nog te moeten gaan kolven. Maar als dat moet voor de productie dan doe ik dat natuurlijk Mijn vraag dus; Moet ik nog doorgaan met kolven in de late avond voor mijn productie of kan ik dit ook gaan stoppen? Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes ps: voor de volledigheid nog een toevoeging: Ze krijgt sinds een week ook bijvoeding in vast voedsel. Dit vind ze heerlijk en is er duidelijk aan toe, ze eet meteen goed van de lepel en eet ook direct een half potje fruit en een half potje groente weg.
Hi. Voor ik een antwoord geef, wil ik je graag aangeven dat wij dit forum naast onze huidige baan (banen) doen en we niet altijd direct kunnen antwoorden. Ook is het nu vakantietijd en ook wij gaan op vakantie. Is de "nood" hoog dan moet je je huisarts, lactatiekundige of consultatiebureau vragen. Jou vraag: Het is een kwestie van proberen. Als je gaat afbouwen laat je ook "gewoon" 1 voeding per week vallen. Stop met het kolven in de avond en kijk hoe je lichaam daarop reageert. Merk je dat je productie prima blijft voor de over gebleven voedingen dan kan je het kolven 's avond laten. Merk je dat je productie verminderd, omdat je kleintje weer meer om de borst vraagt, dan is het nu nog te vroeg om die avondsessie eraf te halen, en zou je nog even kunnen doorzetten. Probeer het gewoon. Greotjes Saskia p.s. Fijne vakantie!
Hoi, Dank je wel voor je antwoord. Helemaal duidelijk. Ik snap dat jullie het druk hebben en dit er naast doen. Mijn reacties waren ook niet kwaad bedoeld, maar ik zag dat andere vragen al beantwoord waren en was bang dat de mijne er, onbedoeld, tussen door gevallen was en daarom postte ik de reacties in de hoop het onder de aandacht te brengen dat ik nog geen antwoord had gehad voor het geval jullie mijn vraag vergeten waren. Dat was alles. Ik waardeer wat jullie doen! Groetjes!