8,3 weken zwanger en straks al kraamzorg regelen?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meerie, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb even een vraag. Ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest bij de verloskundige en het hartje klopte weer mooi:). Ze vertelde mij dat ik vóór de 12 weken al kraamzorg moet gaan regelen. Dat overdonderde mij best wel haha want dat is wel heeeeeel vroeg. Ik heb eigelijk niet gevraagt naar de reden maar is dit normaal?? Graag jullie reacties want dit is allemaal nieuw voor mij hihi.
    xxx Meerie

2. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hoi Meerie,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Meestal kun je wel gewoon pas vanaf 3 maanden je kraamzorg regelen hoor.
    Als je de 12/13 wkn voorbij bent.

Ik heb het ook pas anderhalve week terug geregeld en dat was ook prima

Voel je je goed qua kwaaltjes?

Groetjes,
    Gerda

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb het de vorige keer geregeld na een goede 12 weken echo en dat was prima. Doe ik nu ook weer! Tegenwoordig moet je met alles steeds vroeger zijn. In een babyzaak presteerden ze het bij mijn vorige zwangerschap om te zeggen dat ik wel 'wat laat' was voor het kamertje...was toen 19 weken zwanger. Nog ff en je moet alles voor bevruchting geregeld hebben :D. Dus 'no worries' met 12 weken (of ergens rond die tijd) is echt op tijd hoor.

En van harte gefeliciteerd natuurlijk!!!!

4. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er staat in informatie die ik heb gekregen dat je minimaal 5 maanden van te voren kraamzorg moet hebben geregeld zodat ze de minimale uren kunnen garanderen....

Ik vindt dat nog heel vroeg van tevoren eigenlijk.....

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier moest ik het voor de 16 weken aanvragen. Stelt niet veel voor; gewoon formuliertje invullen en klaar. De echte intake heb ik binnenkort.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kraamzorg regelen is niet meer en niet minder dan aangeven bij de kraamzorgorganisatie dat je graag kraamzorg wilt rond een bepaalde datum.

Pas in een later stadium krijg je echt een gesprek met de kraamzorg over wensen, mogelijkheden en noodzakelijke dingen.

Houd er alleen wel rekening mee dat wanneer je in de zomerperiode bevalt het mogelijk is dat je niet de volledige uren kraamzorg krijgt maar alleen het minimale omdat ze ivm de vakanties mogelijk de planningen niet rond krijgen.

7. draakje24

draakje24 Actief lid

31 dec 2011
    399
    0
    16
    Ik sluit me helemaal aan hierboven

De voornamelijkste reden is dat je op tijd iemand heb als je baby is geboren
    Het is alleen aanmelden en bij de 6e maand krijg je pas intake

8. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    jup, nu kraamzorgorganisatie uitzoeken en dan bellen dat je rond die tijd bij hen kraamzorg wilt hebben, de rest komt dan later vanzelf ;) Ik heb het geregeld na een goede echo (9 weken) en kreeg toen al te horen dat ze nog neits konden garanderen, kennelijk is mijn kraamzorgorganisatie nogal gewild. Gelukkig is alles rond en is mijn kraamverzorgster vorige week langsgeweest voor kennismaking :)

Nog gefeliciteerd!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb hetbeide keren met 6 weken al geregeld. Straks ben je te laat en kunnen ze niks meer garanderen.

10. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    okay, bedankt voor jullie reacties!!!!:)
    Ik ga nu maar een beetje rond kijken wat ik wil enzo..haha vind het nog wel gek hoor;).

Ja ik voel me goed, ben alleen paar dagen ziek geweest en ga morgen weer werken omdat het even allemaal te veel voor me was...kon niet meer...Ik heb een best zwaar beroep (ben etaleuse en dus veel aan het tillen, trap op en af etc) dus mijn lichaam was er even klaar mee maar nu ik een paar dagen gerust heb (echt helemaaaaal niks gedaan) merk ik gewoon dat ik weer beter in me vel zit. Ik heb de gewoonlijke kwaaltjes zoals misselijk (vooral smorgens en 's avonds), duizelig, moe moe moe, en tegen het flauw vallen aan (wat best wel vervelend is maarja). Voor de rest voel ik me goed!:)

11. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    oww trouwens even wat anders, maar de echo was goed vanmorgen, het kindje is bijna 2 cm en het hartje klopte mooi, alleen zag ik het kleintje nog niet bewegen en ik zie op internet staan dat het kindje wel hoort te bewegen deze week...klopt dat?? (ik vind de aparatuur in het ziekenhuis wel verouderd, in andere echo praktijk is de aparatuur veel beter). sorry voor deze off-topiv vraag;)

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kan best zijn dat je kindje net lag te slapen op het moment van je echo. Je kleintje begint nu wel met bewegen, maar het wil niet zeggen dat je ook altijd beweging zult zien bij een echo,

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is wel normaal ja ivm wachtlijsten. Bij deze zwangerschap was de kraamhulp zo ongeveer de eerste die ik belde :D ... maar goed wij willen haar graag weer als kraam ...

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M bewoog ook niet tijdens de eerste echo, dus ja dat kan ;)

15. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    dank jullie voor de super reacties:D!!

16. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Zelf werk ik in de kraamzorg en je bent net iets korter dan mij, dus uitgerekend in augustus. Hierom zou ik zeker vóór of met 12 weken kraamzorg regelen! Vanaf juni is het bij ons (en meerdere organisaties) topdrukte. Dus hoe sneller je erbij bent hoe beter! Mocht je later zijn heb je kans dat je het minimum krijgt (3u per dag)

17. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Je gaat in de somerperiode bevallen en dan moet je er sowieso op tijd bij zijn ovm vakanties enzo. Ik ben 20 juli uitgerekend en heb na de eerste goede echo met 7 wkn 5 dgn kraamzorg geregeld, het gaat hier inderdaad alleen nog maar om het inschrijven, ik kreeg wel nog een infofolder thuis gestuurd en in maand 7 krijg ik de 'echte' intake. Ik wilde sowieso vroeg zijn, omdat ik mijn vriendin als kraamversorgster wil.

18. zwendel

zwendel Niet meer actief

hier ook voor de 12e geregeld. tip: bel wel even je zorgverzekering, zij geven dan aan welke kraambureaus er bij jou in de buurt onder de vergoeding vallen. heb toen via mijn zorgverzekering aangegeven welk kraamzorgbureau ik wilde, formuliertje toegestuurd gekregen en weer teruggestuurd en zij hebben alles verder geregeld.intake heb ik met 32 weken gehad

19. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hier had ik het met 7 weken al geregeld. Hoefde ik daar ook niet meer aan te denken !

20. eef80

eef80 Niet meer actief

oeps, nog niet eens aan gedacht.. Vandaag even kijken waar ik me ga inschrijven!

Deel Deze Pagina