8,3 weken zwanger en straks al kraamzorg regelen?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meerie, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ Eef, dan mag je idd wel opschieten haha ! Normaal is het idd voor 12 weken omdat je dat zeker weten kraamzorg hebt. En ik heb het eerder geregeld omdat je toch rond de zomerperiode bent uitgerekend..

2. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    zoowwww haha ik ga het volgende week meteen regelen. Krijg het idee dat ik al aan de late kant ben;), helaas is mijn partner nu in het buitenland maar maandag komt hij terug en ik heb hem al gezegt dat we dan meteen alles gaan uitzoeken hihi.

3. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Mijn vriend belde vandaag de verloskundige op met een aantal vragen over kraamzorg en dat we dat nu al moeten regelen. Maar zij vertelde dat we dat pas bespreken bij de termijnecho en dat we dan echt niet te laat zijn. pfffff ik word er zenuwachtig van haha want ik wil namelijk echt niet mis grijpen in augustus als ik bevallen ben!

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik was dus vorig jaar wel 'te laat' met het regelen van de kraamzorg. Had netjes gewacht tot de termijnecho met 12 weken (zoals aangegeven door de verloskundige) maar toen zat de kraamzorginstantie die ik graag wilde (had ik ook gehad bij de eerste) al vol! Deze instantie garandeert namelijk één kraamverzorgster per gezin én het maximum aantal uren en zij weigeren dus klanten als ze vol zitten. Volkomen logisch, maar goed, ik was dus te laat. Begreep later van iemand die er werkt dat de meeste aanstaande ouders al direct na de test de kraamzorg bij hen regelen, omdat ze anders vol zitten. Tja, bij de eerste was het, ook in de zomervakantie, geen probleem en ik had even gemist dat deze organisatie blijkbaar zo enorm succesvol was!

Kon vervolgens wel bij De Kraamvogel terecht en heb daar ook prima zorg van ontvangen (ook één kraamverzorgster en het maximale aantal uren, in de zomervakantie).

Deel Deze Pagina