8,4 weken zwanger en onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Evil, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evil

Evil Lid

7 dec 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Mirjam, Brigitte en Imke,

Ik heb even een vraagje. Ik ben vandaag 8,4 weken zwanger. Mijn eerste echo was met precies 7 weken. Alles was goed. Een mooi kloppend hartje gezien. Het was 0,99 cm groot. Een paar dagen laten ben ik naar een part. echobureau geweest omdat ik heel erg onzeker ben. Ik was toen 7,6 dagen zwanger. Het hartje klopte mooi en het kindje was inmiddels 1,9 cm. (de echo gaf toen overigens 8,4 weken aan). Mijn onzekerheid begint bij het niet echt hebben van zwangerschapskwaaltjes. Ik ben af en toe een beetje misselijk en heb een beetje pijnlijke borsten. Voor de rest merk ik niks. Ook niet aan mijn buik. Ik voel geen druk en ik moet niet meer naar de wc dan normaal. Mijn buik is gewoon heel zacht. Ik heb ook geen menstruatieachtige krampjes. Klopt dit wel? Ik ben bang dat er iets is. Ik voel helemaal niks aan mijn buik terwijl ik van iedereen hoor dat ze een bepaalde druk voelen en dat hun buik opzet. Kunnen jullie mij helpen aub? Ik zou het liefst iedere week naar de VK gaan maar dat is ook niet normaal.

Bedankt,
    Evil.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Evil,

probeer je niet teveel zorgen te maken hoor, want iedereen is anders zwanger en dat kan op duizend verschillende manieren. Er zijn zeker meer mensen die noet veel last hebben van zwangerschapsklachtjes, er zijn er die helemaal niets voelen. Het wil gewoon echt niets zeggen over of het wel of niet goed gaat. Als je veel klachtjes hebt krijg je ook geen grotere garantie op een goede zwangerschap! En je bent nog zo pril, je kunt eigenlijk ook aan je buik nog niets voelen omdat je baarmoeder tot 12 weken nog lekker weggestopt achter je schaambot zit. Dat de een nu eerder uitdijt dan de ander door de hormonen dat kan, maar ik lees echt niets vreemds in je verhaal. Probeer gewoon je lichaam een beetje te vertrouwen, en spannend blijft het toch. Is het niet tot de 12 weken echo, dan is het wel de weken tot de 20 weken echo en dan tot je het elke dag voelt en dan etc etc. Je bent gewoon meer kwetsbaar in je gevoel als je zwanger bent... Als je verder dan 13 weken zwanger bent en je bent nog steds ongerust kun je je vk altijd eens bellen om tussendoor even het hartje te horen, maar daarvoor is het nog te vroeg nu.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina