Hallo moeders, Mijn dochter van 4 maanden heeft 's avond 's nachts erg veel last van de voeding. Ze gaat om 8 uur slapen en om 00:00 geef ik haar de laatste voeding.Zodra ik haar aanleg valt ze alweer half in slaap. Ze drinkt dan wel maar een boertje komt meestal niet. Daarna slaapt ze erg onrustig. Ik loop soms wel 4 keer om de speen er in te doen. Ze heeft last van de voeding. Wakker drinken komt er meestal niet van. Ik probeer het wel maar zodra ik haar aanleg valt ze alweer in slaap. De onrust maakt vaak dat ze om 4 uur weer komt en dan weer behoefte heeft aan voeding. Overdag gaat het een stuk beter. Ik geef overigens borstvoeding. We hebben ook geprobeerd om de laatste voeding een fles aan te bieden. Dit is helemaal drama. Ze drinkt dan veel te weinig zo'n 60/70cc. Herkend iemand dit probleem? Groetjes Moeder van Eva
Ik herken het! Marin heeft precies hetzelfde alleen krijgt zij flesvoeding. Gelukkig kom ik de laatste tijd om ong. 21.00/21.30 uit op de laatste fles. En ik geef haar dus om deze reden niet meer om 00.00 een fles! Want die zit haar dan zoooo dwars! En dan slaapt ze dus ook vreselijk onrustig en is ze vervolgens 3 uur wakker! Na de 5/ 6 uur ochtend fles leg ik haar op het voedingskussen tussen ons in zodat de voeding minder snel op komt en dan heeft ze er minder last van. Als ik toch nog om 23.00/00.00 een fles moet geven dan geef ik haar niet een volle fles. En dan probeer ik toch een boertje te laten doen door haar even een tijdje op mijn schouder te laten hangen.
Ik ben blij dat je het herkend! Als je de fles om 21:00/21:30 geeft slaapt ze dan door tot 5:00? Mijn dochter wordt dan om 2:30 wakker. Maak je je dochter om 21:00 wakker of gaat ze dan naar bed? Groetjes
Ja dan slaapt ze door tot 5 a 6 uur! Vaak is ze dan rond 3 uur wel even onrustig. Maar gaat vervolgens wel weer slapen. Marin slaapt savonds eigenlijk niet .Dus hoef haar niet wakker te maken voor die fles! Ze gaat na de laatste fles op bed en gaat dan slapen.
Oja als Marin nog een fles krijgt om 23.00/ 00.00 dan drinkt ze ook minder . Dat hoor ik heel veele om mij heen, omdat ze dan half slapen. Ik noem het dan altijd maar een slokje voor de nacht!
Maak je haar om 00:00 uur wakker voor de voeding? Vaak is het ook zo als je om 00:00 uur voedt dat ze dan in een hele diepe slaap zitten, vandaar dat ze dan wrs ook nauwelijks drinkt. Omdat ze uit dr diepe slaap is gehaald wordt ze ook weer om 4 uur wakker. Ik zou gewoon eens proberen om eerder de laatste fles te geven, of als je om 20 uur voedt, die laatse voeding helemaal te laten vervallen. Grote kans dat ze dan beter slaapt! Mijn zoontje moest ik ook altijd om 23 uur uit een coma halen voor de laatste voeding (wel Fv). Toen hij 4 maanden was heb ik hem eens laten liggen en hij sliep gewoon door als anders! Hij krijgt nu meestal tussen 19 en 20 uur de laatste voeding en dan weer tussen 7-8! Hij is nu 4 maanden en 3 weken oud.
@druif: helemaal mee eens, ik ondervind dat zelf ook! Alleen kan ik helaas soms niet de laatste fles laten vervallen want dan krijgt ze niet genoeg
Hoe oud is je dochtertje? En hoeveel cc krijgt ze? Hoe zwaar is ze? Het aantal kilo's x 150cc is wat ze minimaal moet hebben.
Als ik om 19:00/19:30 de laatste voeding geef (borstvoeding) en ik maak haar niet om 00:00 wakker voor nog een voeding dan komt mijn dochtertje om half 2 weer. Daarna slaapt ze erg onrustig en moet ik haar soms in slaap houden met de speen. Als ik het obseveer lijkt ze last te hebben van lucht. Ik hoor haar maagje rommelen.