wie helpt?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door makey, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    #1 makey, 3 apr 2011
    Laatst bewerkt: 3 apr 2011
    IK zit er helemaal door hier lopen 2 jongens van 4 en bijna 2 jaar rond en de kleine meid ze krijgt vol BV dit ging hartikke goed ze dronk goed was met 20 min klaar(dronk 1 kanthad hier genoeg aan)

    MAAR nu drinkt ze beide kanten aan 1 heeft ze niet genoeg meer maar ze drinkt dus eerst borst 1 leeg ala 20 min en dan nr 2 en die ook zeker 15 min maar in die tussentijd van 1 naar 2 is ze in slaap gevallen en moet ik dr wakker maken en dit lukt vaak moeilijk maar als ik d rlaat gaan dan komt ze na 1 uur weer dus die 2de zo snel mogelikj erachteraan maar al met al ben ik dus met alle voedingen ongeveer 1 uur bezig et die tussenstop van wakker maken en dat dus ook snachts en dat breekt e echt op want ze komt meestal wel 2 keer (vroeg in de nacht en aan het eind)
    En net als mn andere zoontje heeft zij volgens mij verborgen reflux ,heel zielig dus dat is vaak ook een reden om niet te slapen ze ligt dr voeding te herkauwen en te slikken en soms "stikt"ze omdat het zuur terug loopt en t is al een paar keer gebeurd dat ik dr heeeel snel op moest tillen omdat ze geen lucht kreeg.
    Het bedje en alles staat al hoger zodat ze niet plat ligt.(ga donderdag naar de osteopaat

    Ze komt overdag om de 3 a 4 uur heel netjes maar vanaf 16uur gaat ze clusteren.
    voel me echt een melkkoe en de jongens die lopen ook gewoon rond overdag ze komt wel om die 3 a 4 uur maar ben echt een uur bezig steeds en dat is eigenlijk niet tedoen op deze manier

    IK heb de neiging om bv en fles te combineren
    kolven lukt niet zo best en mn tepels hebben daar erg onder te lijden gaan stuk en doen zeer



    Mn gevoel zegt echt borstvoeding maar mn lijf zegt combineren
     
  2. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ach meid, vooral die eerste weken zijn echt zwaar hoor.

    Bedenk goed dat als je nu gaat combineren je bv enorm snel terug zal lopen en je binnen no-time volledig op KV zit.

    Probeer echt je rust te pakken en er van te genieten. hier zeg ik duidelijk tegen grote zus: "Mamma geeft nu eerst F. de borst, als ik klaar ben dan..." Werkt erg goed, dochter gaat gewoon haar gang, ik kan rustig de borst geven en daarna heb ik weer alle aandacht voor dochterlief.

    En het klinkt als regeldagen. Helemaal aan toegeven, dan ben je er het snelst weer vanaf.

    Met reflux op tijd naar de arts gaan. Ook hier (maar niet verborgen) en met medicijnen gelukkig erg goed onder controle.
     
  3. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je moet uiteraard doen waar jij je het prettigst bij voelt, laat dat voorop staan.

    Maar ook ik adviseer je nog even door te bikkelen. Ik heb dan maar 1 kindje maar t begin is gewoon zwaar maar het wordt echt steeds makkelijker.

    Heb zelf ook regelmatig op het punt gestaan te stoppen, maar ben zo blij dat ik nooit gestopt ben. Het is zoiets moois maar ik kon er in he tbegin ook niet echt van genieten...

    Zou sowieso even je osteopaat/dokters bezoek afwachten ivm de reflux e.d. Misschien brengt dat ook al veel rust!

    Succes!!
     
  4. fafje

    fafje Niet meer actief

    het klintk ook als regelen...probeer daar even door heen te komen, desnoods overdag juist wat meer aan te leggen, wellicht veranderd haar clustertijd dan naar wat later...wanneer je wat meer rust hebt..Ik wreef zo tussendoor over zn hoofdje en onder zn voetjes om em wakker te houden...

    eerlijk gezegd denk ik dat combineren in dit stadium niet zo verstandig is...en als je zo graag bv wilt blijven geven, loop je straks tegen de grote teleurstellign aan, dat je productie ineens keihard achteruit loopt,w aardoor combineren niet eens meer mogleijk is..

    hier ook verborgen reflux en ik zou er idd zoals Lizab zegt zsm dat laten vaststellen of naar de HA/KA gaan ...wnat hier hebben medicatie echt super goed geholpen...dan gaat het drinken ook een stuk makkelijker..

    bedenk ook (ikdenk gewoon even mee, ehb zelf de ervaring niet met 3 kids!) maar je bent net bevallen, je moet ook nog helemaal wennen aan je niuewe leven als mama van 3!...Dat vergt een hoop extra inspanning en geplan...denk ik zo...
    Dus pak je rust en eet en drink goed!
     
  5. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    2x drinken in de nacht klinkt voor mij niet als regelen maar als keurig, op die leeftijd? En ik was er toen ook altijd 45 min - 1 uur mee bezig, even een luiertje tussen de borsten voor het wakker worden en beter door drinken.

    Wel pittig voor je natuurlijk met drie! Dat blijft denk ik wel, sterkte!
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Voor de leeftijd klinkt het drinkgedrag prima. Voor je vermoeden van verborgen reflux zou ik wel even naar de huisarts en evt verwijzing kinderarts vragen!
     
  7. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Dank je wel allemaal!! ik heb dus geen KV gekocht gister ik kon het gewoon niet ,zo bang dat ik spijt krijg als het idd zo hard terug loopt!

    Ik ga donderdag naar de osteopaat en als daardoor geen verbetering wbt de onrust en huilen in komt dan ga ik naar deha voor een verwijzing (toevallig vanmiddag naar t CB isschien dat die alvast een verwijzing ka schrijven geen idee of ze dat doen) maar dan heb ik die alvast liggen en kan ik zo heen.

    onze middelste had ook ver reflux alleen wat gradaties erger!! maar ons meisje ligt ook maar te herkauwen en slikken en gaat dan heel hard huilen sons stikt ze dus als ze lekker ligt te slapen zo eng is dat!!!!

    Op zich doet ze het heel netjes overdag is het prima te doen want z ekomt om de 3 a 4 uur alleen ze slaapt zo slecht dus hoop dat de osteo daar verbetering in kan brengen(erg onrustig)
    ik kom op de 6 a 7 voedingen dus idd t is heeeel netjes denk voor deze leeftijd en nog eens een bv kindje


    julie hebben me er weer even doorheen gesleept!!!!!!!!!
    thanks!!!
     
  8. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het is echt heel netjes inderdaad. Wij zaten zeker op 10-12 voedingen per 24 uur op die leeftijd.

    Maar super dat je nog even doorzet! En als je er weer doorheen zit, twijfel niet om het weer hier op te schrijven, wij trekken je er wel doorheen hoor! :D Ik heb zelf ook erg veel steun gehad aan andere BV-mama's als ik twijfelde om te stoppen.

    En hopelijk kan de osteopaat idd wat doen zodat ze wat prettiger slaapt.
     
  9. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Is een draagdoek geen optie? Dan ligt ze ook rechtop tegen je aan, prettig met teruggeven van melk. Sommige vrouwen kunnen ook voeden in de doek, handig met clusteren.
     
  10. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Oeps. ik had het even verkeerd gelezen. Ik dacht dat ze na een uur alweer kwam, sorry! Zo is het idd een keurig aantal voedingen. (hier zaten we toen nog op een stuk meer)

    Succes en super dat je nog even doorzet!
     
  11. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    zo net bij cb arts geweest en idd ver reflux morgen naar eigen arts voor medicijnen of verwijzing ka.

    ze was in 4 weekjes van 3635 gegroeit naar 4915:D best trots :p
     

Deel Deze Pagina