Beste borstkolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lotjam, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotjam

lotjam Nieuw lid

19 okt 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
  2. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ik heb de medela pump in style is is fantastisch! In de kraamweek van mijn oudate dochter heb ik de medela symphony gehuurd. Is erg goed, maar duur om te kopen. Ik kolf met een dubbel electrische kolf ca 15-20 minuten. Enkelzijdig is dus dubbel qua tijd en een handkolf duurt nog langer.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Welke kolf voor jou het beste is hangt van veel zaken af. Het beste kun je je laten voorlichten bij bijvoorbeeld een lactatiekundige die kolven verkoopt. Vaak krijg je er dan een kolfconsult gratis bij.

4. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in de kraamweek de Symphony gehuurd en heb daarna de Swing Maxi gekocht.
    Wat zijn je redenen om te gaan kolven, en hoe vaak, enz? Daar zal van af hangen wat voor jou een geschikte kolf is.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb de dubbele elektrische ardo calypso. Uitstekende kolf en een stuk goedkoper.

6. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook gewoon de Medela Symphony gehuurd en zweer bij dat ding. Dit is een elektrische kolf die ze in het ziekenhuis ook gebruiken. Het hangt er inderdaad een beetje vanaf wat je precies wilt en wat je reden is om te kolven.

7. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Een medala symphony kun je gewoonweg niet vergelijken met welke dubbelzijdige kolf voor huis tuin en keukengebruik dan ook. Het is een kolf van 1300 euro en echt bedoeld voor intensief, langdurig gebruik.

Zelf heb ik met de symphony prima gekolft in het ziekenhuis maar was niet enthousiast over de pump in style. Die vond ik zeer doen.

Hier goede ervaringen met Avent dubbele kolf en met de Ameda en de Ardo. Allemaal dubbelzijdig. Toen mijn oudste werd geboren bestond Ardo nog niet. Maar die lijkt veel op de Ameda. Bij de oudste twee de Ameda gebruikt en bij de jongste, er zit nogal een gat tussen mijn tweede en derde, met de Ardo en de Avent.

Maar het is dus echt heel persoonlijk en hoe groot je portemonnee is.
    Ik zou je goed laten voorlichten door een lactatiekundige die meerdere merken voert.
    Anders wordt het toch snel een slager die zijn eigen vlees keurt.

Ook kun je soms als je uitgebreid verzekert bent een deel van de aankoop terug krijgen van je zorgverzekeraar. Dan moet je hem vaak wel via een lactatiekundige aankopen.

8. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Ik heb de medela swing maxi. Ik wilde een dubbele hebben omdat ik van plan was een poosje te gaan kolven als ik moest werken. Ik ben er erg blij mee. Maar ik gebruik hem alleen maar tijdens werk. Ik vond het ook moeilijk kiezen. Vaak helpt een lactatiekundige je erg goed op weg! Succes.

9. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier ook een medela swing maxi, het is net wat jou bevalt!
    Ik vond Welke kolf is geschikt voor jou? | Borstkolven.net een erg goede site om te bepalen welke kolf ik nodig had voor mijn werk situatie. (werk 3x9 en kolfde 9 keer per week, nu nog maar 6)

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Waarvoor wil je de kolf gaan gebruiken? Er zit nogal een verschil om de borstvoeding op gang te brengen, incidenteel te kolven of fulltime en natuurlijk alles wat er tussen zit. Pas als je dat weet kan je gericht voor een kolf gaan kijken.

Zelf heb ik de pump in style gehad van medela. Bij mijn zoon heb ik hiermee fulltime gekolfd, dat ging prima, het is een elektrische dubbelzijdige kolf.
    Bij mijn dochter heb ik de zelfde kolf gebruikt om op mijn werk te kolven, ook hiervoor is hij prima geschikt. Er zit ook een 2 fase technologie op, dus makkelijk om een toeschietreflex op te wekken. Echter was voor mijn werk waarschijnlijk een enkelzijdige elektrische kolf ook prima geweest, alhoewel dubbelzijdig natuurlijk wat sneller is.
    Bij de kolf zat een gratis handkolf, deze gebruikte ik als ik een dagje ging shoppen oid. De pump in style is namelijk best zwaar en onhandig meenemen.

Dus wat het beste is voor jou? Geen idee.

11. Maya1982

Maya1982 Actief lid

7 okt 2014
    140
    0
    0
    Ik heb eerst de symphony gehuurd en inmiddels de medela freestyle aangeschaft (en symphony weer ingeleverd). Mijn tweeling is prematuur en kan nog niet aan de borst drinken. Ik moet dus volledig kolven. De freestyle is heel erg prettig en geeft me de vrijheid om onder het kolven andere zaken te doen.
    Ik zou bij dubbelzijdige kolf wel een kolf bh of kolf band kopen. Gaf mij in ieder geval veel vrijheid

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Medela heeft niet de beste kolven. De beste kolf is de kolf die bij jou past. Met medela krijg ik er geen druppel uit namelijk. Met de Horigen blijft de melk komen.

13. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ik heb de Medela Freestyle aangeschaft. Echt een super ding! Ben er zeer tevreden over. Belangrijk is om te kijken wat voor type kolf je nodig hebt en waarom? De freestyle heb ik aangeschaft omdat ik fulltime werk/ga werken (na mijn verlof). Dit is dus voor intensief gebruik.. Heerlijk zo een elektrisch ding.. Hoef ik zelf dus weinig aan te doen :))

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb bij mijn oudste fulltime gekolfd met een gehuurde medela symphony.
    Bij mijn middelste heb ik ongeveer 6 maanden fulltime gekolfd met een medela pump in style.
    Helaas bleek motor kapot toen mijn derde kwam ;). Heb toen medela freestyle gekocht voor op het werk (3 dagen per week). Heerlijk ding, vooral de accu was erg gecharmeerd van.

Heb deze later 2e hands verkocht in mum van tijd voor best een aanzienlijke bedrag, was ook veel vraag naar...

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Veel ervaring en de absolute topper (ook volgens de lactatiekundufe) de medela freestyle!!

Ik zou m via marktplaats aanschaffen. Gaat immers een eeuwigheid mee..

16. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Kolf fulltime met de Ardo calypso, top ding en voor een leuke prijs!

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zweer bij de Medela Freestyle.

18. Gember

Gember Niet meer actief

Als er een borstvoedingswinkel/centrum is in de buurt kun je daar misschien wat kolven uitproberen. Of via een consult bij een lactactiekundige. Zou ik echt doen! Als ik dat niet had gedaan was ik waarschijnlijk voor Medela gegaan, maar bij het testen vond ik die niet fijn! De Ardo vond ik veel beter, de Calypso met extra pumpset, zodat ik dubbelzijdig kan kolven. Tot nu toe vind ik 'm heel erg fijn (stil, goede zuigkracht en snelheid, fijne prijs), maar ik moet 'm nog op m'n werk gaan gebruiken voor het eerst over een paar weken.

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik had een Mamivac ziekenhuis kolf. Duits ding, van een borstvoedingswinkel geleend. Bij de geboorte van nr 3 stuur ik de man er meteen weer op uit om 'm te gaan halen.

Deel Deze Pagina