Pff, ik weet het.. Zullen vast al meer topics over zijn, maar ik moet ff m'n verhaal kwijt, hoor! Levi is sinds het weekend al een beetje uit z'n doen. Snel huilen, enzo. Niet zo vrolijk. Hangerig. Nu heeft hij net 2 keer achter elkaar een dubbele oorontsteking gehad, dus ja.. Misschien was hij nog niet helemaal fit? Maar sinds dinsdag is 'ie toch wel héél erg vervelend! Huilen (vaak ook zonder tranen), zeuren, mopperen, hangen, zich niet 5 minuten alleen kunnen vermaken. Overdag wil hij niet slapen en als hij ein-de-lijk slaapt, is hij zo weer wakker. Jammer, wat zo kan ik niet even op adem komen... Gister en eergister werd hij zo na de middag, dus dacht ook nog.. Misschien ligt het wel aan het verzetten van klok? Is hij al moe? Maar.. 's Nachts slaapt hij goed (wel iets eerder wakker). En vandaag was het dus echt de héle dag zo... Pfffff, vermoeiend hoor!! Je bent continu met hem bezig, op deze manier. Kan niet eens ff even naar de wc om te plassen! Dan gaat hij huilen, schreeuwen gewoon, echt totaal overstuur, trááánen! En zo doet hij dus ook als hij overdag moet gaan slapen... Oh, en dan komt 'ie naar me toe gekropen, wil hij opgetild worden, en dan... Zit hij bij me, begint hij binnen no time ook weer te mopperen! Wat wil hij nou?!?! Haha! Hopelijk is dit gauw weer over en heb ik m'n gezellig jochie weer terug! (6 maanden sprong vond ik ook best heftig, maar daarna kon hij ook ineens kruipen, staan en zitten, duss.. Die was niet voor niets. Hihi!)
hij heeft even extra aandacht nodig hier heb ik er ook zo een dan wilt ze gewoon ff op schoot zitten. en ze leren nu in een korte periode zo veel dat t lijkt alsof t ff teveel is voor ze. tenminste dat merk ik bij die van mij . ze zegt papa, mama, blaast bellen met dr eigen speeksel gaat in dr bed en box staan allemaal in de afgelopen 2 weken doet ze dit. en dit kost veel energie dus is ze vaker vervelend. En nu zien ze ook meer de afstand he dus als jij gaat plassen voelt hij dat je bij m weg gaat. en mist hij je al. probeer er anders ff een kiekeboe spelletje van te maken. ik hoop dat deze fase snel voor bij is want soms kan je er radeloos van worden.
Ik kan nooit sprongen merken, ook wel eens een dag (of meerdere) extra veel aandacht nodig, maar dan is het weer over. Ze kan dan niet 'ineens' iets ofzo. Merken jullie dat zo sterk dan? Ik heb een beetje vraagtekens bij het woord SPRONG, niet vervelend bedoeld hoor..
Hé Setti, bedankt voor je reactie! Ja, aandacht.. Dat wil hij, ja! Haha! Kiekeboe-spelletje deden we al (tip vanuit "Oei, ik groei!") en dat vind hij hartstikke leuk. En ik zeg ook tegen hem wat ik ga doen, dus even naar de wc, even wat fruit pakken, zo weer terug.. Helpt dus ook niet. Die van jou is dus aan het kletsen geslagen? Leuk hoor!! Ben benieuwd of Levi straks ook weer nieuwe dingen kan. (Hij kan al zoveel! Mag wel wat rustiger aan gaan eigenlijk...)
ja gaat hard he de laatste weekjes. ze kunnen ineens zoveel. zo te horen doe je het al erg goed met je uitleg en t spelletje! helaas heb ik niet meer tips voor je
Mijn zusje heeft een zoontje van bijna 2 jaar en zij kijkt me ook (altijd) raar aan als ik het over een sprongetje heb. Zij herkent dat ook niet. Ja tuurlijk, haar zoontje heeft ook weleens z'n momenten uiteraard.. Ik heb het boek gekregen. Dus ja, dan heb je het ook in huis en herken je een sprong misschien duidelijker? Weet het ook niet.. In zo'n geval denk je misschien.. Laat ik eens kijken of er toevallig een sprongetje is. En bij ons was dat dan eigenlijk ook altijd zo. De 1e paar sprongetjes heb ik ook niet heel erg gemerkt trouwens, dan was hij soms 1 of 2 dagen wel wat hangerig, maar meer ook niet echt. Maar op een gegeven moment, na de 4 maanden ongeveer, kon hij steeds (vrijwel gelijk) na zo'n sprongetje wat: rollen en tijgeren, kruipen, zitten en staan..
Toch bedankt, Setti! Gezellig en vrolijke tijden komen er wel weer aan! We wachten het af.. Haha! Jij ook nog even succes dan!
THNX nou ja sprongetjes t zijn ook rare woorden toch? ts meer dat ze iedere x een andere fase in gaan en de een heeft er meer last van dan de ander!! bij lisanne merk ik t meestal wel hoor dan is ze echt een week van slag
wij hebben ook zon periode gehad met ons zoontje heeft heel lang geduurt zeker wel bijna 2.5 maand door dat hij zoveel deed enzo snel ontwikkelde volgens de HA kregen zijn hersentjes niet voldoende rust....ik heb een muziek projector gekocht die zet ik aan als ik hem in bed leg en dan zeg ik kijk komen de beertjes zometeen en dan is het goed....
2,5 maand? Pff, je zult er gek van worden! Wij hebben trouwens ook zo'n projector, muziek kalmeert hem wel, maar hij kijkt eigenlijk nooit naar de lichtjes. Vandaag ging het wel redelijk. Hebben wat afleiding gezocht. Haha! Vanochtend op bezoek geweest en vanmiddag kregen we bezoek. Ging best goed! En hij lag er mooi op tijd in!
nou das mooi ja het heeft echt zolang geduurt wij werden er ook gek van en je relatie loopt dan oko gelijk een boost op als je beide weinig slaapt krijgt...