Weinig woordjes met 22 maanden, let even op.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dot, Nov 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik heb hier al eerder een topic over geopend, maar toen wist nog niet beter.
    We zijn er onlangs achter gekomen via het audiologisch centrum dat ons zoontje al een tijd vocht achter zijn oren had zitten en daardoor 30 tot 40 % minder hoorde. Daardoor is hij achter in spraak gekomen.
    Hij heeft pas buisjes gekregen en het is u al een verschil.
    Alle moeders die twijfelen aan spraak en het gehoor kan ik echt aanraden dit te laten testen.
    Waarschijnlijk haalt hij spreken nu ook weer in.
    Bij het consultatiebureau waren zo'n 5,6 woordjes prima maar in vergelijking met andere kinderen vond ik het weinig. Daardoor ben ik zelf voor een test gaan vragen.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Goed gedaan! Je merkt idd zelf wel aan je kind of het gewoon wat trager is of dat er iets anders speelt.
    Ook hier vooruitgang in praten na de buisjes en sinds ze (de helft van de nachten) doorslaapt helemaal! Thirza was in eerste instantie vrij vroeg met praten, en toen bleef het vervolgens maanden achtereen hetzelfde... ook zo'n signaal dus.

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Dank je voor de tip, mijn zoontje is dan nog wel iets jonger maar zegt nog geen woorden. Ik heb niet het idee dat hij minder goed hoort want hij reageert echt op alle geluidjes. Hij zegt alleen ba (bal) en ook ba (bad) ligt eraan waar die staat en welke in de buurt is. Hij zegt zelfs nog geen papa en mama, nouja heel soms 1x per maand ofzo iets wat er op lijkt. Maar niet als hij mij ziet mama.

4. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Hmm, nu begin ik ook wel te twijfelen, mijn dochter zegt nog maar weinig woordjes echt goed, maar ik merk zelf helemaal niets aan haar gehoor. Naar mijn idee hoort ze alles... Merkte jij daar wel wat van?

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

die van mij zegt ook nog heel weinig. wel veel chinees maar verder alleen papa mama en koek en dag. maar ze hoort het goed. merk niets aan dr.

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ben wel blij te lezen dat er kindjes die al wat ouder zijn ook nog niet zoveel zeggen, maak ik me toch iets minder zorgen en ga ik ervan uit dat het vanzelf wel komt, ieder kindje ontwikkelt zich natuurlijk op zijn eigen manier.

7. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    We dachten dat er helemaal niks aan de hand was.
    Tot het dagverblijf ons erop wees dat hij kleine opdrachtjes niet uitvoerde en we thuis ook nog eens gingen testen met zijn naam roepen. Hij reageerde pas na een 3e keer harder roepen. We dachten dat hij altijd dat het toeval was of erg diep in zijn spel zat.
    Daarbij het slechte praten van woorden, terwijl hij wel heel veel brabbelde. Dus hij wel de zin had zich te uiten.

Ik durf het nog bijna niet te geloven en wil iedereen deze tip graag meegeven.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Herkenbaar. Ik dacht ook dat er niets aan de hand was qua gehoor, maar ze sprak woorden slecht uit. Idd ba voor bal en bad en dat soort dingen.
    Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er iets mis is, je kindje kan ook gewoon een slordige prater zijn, maar als je twijfelt, zou je het idd kunnen laten testen.
    Hier scheelt het iig behoorlijk :)

9. Tink

Tink Niet meer actief

Niet elke weinigprater heeft natuurlijk last van z'n oren ;). Dus je hebt gelijk dat je niet meteen in de stress schiet hoor.
    Je zou het voor de zekerheid eens kunnen testen als je kind je niet ziet, als je dan zachtjes iets zegt (bv. iets over koekjes werkt meestal prima :D) en hij reageert, dan weet je dat hij je hoort.

Maar, het kán uiteraard wel, dus in de gaten houden of je kind goed hoort is nooit verkeerd. Mijn zoon is ook zo'n 'orenkind', hij is daardoor inderdaad pas laat gaan praten.
    Is overigens helemaal goed gekomen, oorontstekingen heeft hij nog steeds met enige regelmaat, maar hij kletst al jaren de gaten in mijn sokken :)

10. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Ik zal het morgen toch eens uit gaan testen, iets zeggen met een koekje is idd een heel goed idee :D

11. Tink

Tink Niet meer actief

Haha, ja echt, dat doet het wel! Als mijn zoon dát niet hoorde wisten we zeker dat ie weer doof was :) :)

Share This Page