Normaal gesproken huilt hij minder dan 5 minuten als hij tijdens zijn middagdutje na 3 kwartier wakker wordt en valt hij weer in slaap. Gisteravond helaas niet, ik heb zelfs gewacht tot 15 min maar hij huilde nog even dramatisch dus maar eruit gehaald, over hoofdje aaien kan ik dan wel 20 minuten doen maar hij blijft dan huilen op zo'n moment. Ik vind het zo moeilijk want hij is nu 3 maanden en je moet hem dan laten huilen maar als hij zo dramatisch huilt is dat onmogelijk voor mij, zodra ik hem eruit had gehaald na 15 min zat hij vrolijk te lachen, moet ik het dan na een half uur nogmaals proberen? HOe pakken jullie dat aan?
Ten eerste: Het is echt je reinste onzin dat je je kind vanaf 3 maanden moet laten huilen. Ayla is nu 12 maanden en haar heb ik ook nog nooit echt laten huilen. Als hij wakker wordt en gaat huilen kan je het best even 5 minuutjes aankijken. Zoals je zelf al aangeeft gaat hij vaak daarna gewoon weer lekker slapen, dus de kans bestaat dat als je dan naar hem toe gaat hij té wakker wordt en niet meer gaat slapen. Als ik jou was zou ik goed proberen te luisteren naar hoe hij huilt. Is het een huiltje waarvan je weet "Hey! dat hoor ik vaker en dan gaat hij weer lekker slapen", laat hem dan met rust. Maar is het een paniekerig of overstuur huiltje, dan zou ik er direct naar toe gaan. Dat doe ik bij Ayla nog steeds. Hij is pas 3 maanden. Hij gaat echt niet huilen met het idee "dan komt mama lekker en heb ik mijn zin". Echt, een kindje van zo'n leeftijd is nog volkomen afhankelijk van jou en heeft zeker geen dubbele agenda. Als hij blijft huilen als je hem oppakt zou ik gewoon een beetje rustig met hem rondlopen op zijn eigen kamertje, in het donker, dus het zo rustig mogelijk houden. Als hij dan wat gekalmeerd is gewoon terug in bed leggen, aai over zijn bolletje, kusje en weer weg gaan. Grote kans dat hij dan gewoon weer lekker gaat slapen.
ja ik vind het ook echt zo moeilijk, heb het gister dus geprobeerd maar hij huilde harder dan het huiltje die hij heeft wanneer hij na 5 min in slaap valt, en het hield dus ook niet op dus na 15 min gewoon opgepakt, helaas lukte het niet na hem af te leiden om hem weer terug te leggen, toen ging hij weer zo tekeer dus maar gewacht tot de laatste fles en wat eerder de fles gegeven
Hier wachtte ik in een minuutje, want meestal vielen ze al snel weer in slaap, duurde het langer, dan ging ik er even heen, aai over de bol en even opnieuw instoppen en vaak sliepen ze dan ook snel weer. En moeten laten huilen, je moet niets, hoe jij het aanpakt als moeder is jouw keuze. Sommige dagen slapen ze gewoon wat slechter, huilen ze wat meer of weet ik wat. Doe wat je gevoel je ingeeft.
Nou, goed gedaan toch. Echt hoor, laten huilen is helemaal nergens goed voor. Ja, voor een overstuur kind . Hij is nog zo klein, je kan hem daar echt nog niet mee verwennen. Wij hebben bij Ayla ook echt wel eens gehad dat ze maar bleef huilen en dat niks werkte. Dan namen we haar ook gewoon lekker bij ons, gaven vaak de laatste fles ietsje eerder en dan ging ze lekker slapen. Niks mis mee! Volg je gevoel dan zit je altijd goed!
sam is ook bijna 3 maanden. Ik laat hem nooit huilen. Of hooguit een paar minuutjes als het een klaag huiltje is. Bij mijn dochter ook nooit gedaan en die slaapt nu super en is helemaal niet verwend ofzo.
Dat is fijn om te horen, als nieuwe moeder word je dan zo bang van; doe ik het wel goed, wordt hij niet verwend etc etc. Ik vind het heel erg onprettig om hem te laten huilen, en zoals ik het afgelopen tijd deed ging gewoon lekker en voelde ik me goed bij maar nu hij 3 mnd is ga ik overal aan twijfelen...
Ik heb Ayla ook nooit laten huilen en ze is echt een super slaper. Natuurlijk heeft ze wel eens dagen (zoals vandaag ) dat ze niet wil slapen, maar over het algemeen gaat het hier zo dat ik haar in bed leg, kus geef, weg ga, en ze gaat gewoon lekker slapen. Maak je geen zorgen en ga gewoon lekker verder met hoe je het al deed. Je geeft zelf aan dat je vond dat het lekker liep, dus waarom iets veranderen? Never change a winning team!
Kinderen hebben maar 1 signaal als ze iets willen, waarom zou je daar dan niet naar luisteren. Laten huilen ehb ik hier nog nooit gedaan, wat schiet je ermee op? Het enige signaal wat jij als ouder geeft, is dat je niet bereikbaar bent voor je kind, en niet naar je kind luistert. Zo zie ik het . Op die leeftijd gaan ze echt niet huilen om ouders te pesten of omdat ze verwend zijn. Wie dat beweert moet zelf eens naar een arts. En kinderen van die leeftijd kunnen natuurlijk ook al heel goed klok kijken en weten wanneer ze mogen komen voor eten en aandacht Ik snap dat je onzeker bent, maar wat zou je aanpraten slaat echt nergens op. Luister gewoon naar je gevoel. Wellicht is je kind bezig met een nieuw slaapritme, kost gewoon even tijd, of zit hij/zij in een groeispurt. Je merkt het vanzelf.
inderdaad, nou net ging hij zoals gewoonlijk na 3 kwartier eventjes klagen en zoals gewoonlijk duurde het niet langer dan 3 minuutjes voor hij weer in slaap viel, dus conclusie gister was eventjes anders Ik ga gewoon lekker door met waar ik mee bezig ben! Eventjes laten klagen OK, maar dramatisch laten huilen; no way!
Chica82 je doet het hartstikke goed hoor! Mart is nu bijna 13 weken en ik laat hem ook nooit lang huilen. Soms wil hij niet meer slapen als hij wakker wordt. Als hij blijft huilen haal ik hem uit bed en neem ik hem mee naar beneden. Hij slaapt 's nachts al door van 22.00 tot 0800! Maar ik ben elke nacht er uit gegaan, altijd gevoed op verzoek en (misschien daardoor!) een heel tevreden en super vrolijk mannetje! Kinderen hebben warmte, liefde en troots nodig! Dus luister gewoon naar je gevoel!
violetriot leuk je hier weer tegen te komen Noah is ook zo'n vrolijk mannetje! Trouwens Noah heeft een week doorgeslapen maar helaas pindakaas de laatste week weer niet, maar hij wordt dan niet echt overstuur wakker meer klagend en soms brabbelend. Dan geven we toch maar de fles zodat we allemaal weer kunnen slapen. Het wordt tijd dat hij apart gaat slapen, wel een moeilijke stap vind ik dat, klinkt misschien overdreven maar vind het zo gezellig dat hij bij ons ligt..
Is niet gek, ik vond het ook zo moeilijk, al ging Mart met 6 weken naar zijn eigen kamer omdat ik heel onrustig sliep naast hem. (wiegje stond naast mijn kant van het bed) Helpt een speentje niet als hij tussendoor wakker wordt? Mart kreeg altijd rond 0500 een fles. Toen heb ik een poosje geprobeerd of hij de speen wilde dan. En gelukkig sliep hij dan vaak verder. Toen ging hij vanzelf tot 0530 slapen en dat werd steeds langer. Maar als hij een flesje nodig heeft geven hoor, ze groeien zo snel! Fijn dat je zoontje ook zo lekker vrolijk is, echt genieten is dat.
Hij wil geen speen maar vannacht bijvoorbeeld begon hij wat te klagen, ging ik dan uiteindelijk maar de fles klaarmaken en stil was het, kwam ik terug zat hij op zijn duim te zuigen, dit doet hij wel veel, maar ja dan heb ik vaker gehad dat ik dan op zo'n moment denk; ok laten we kijken of hij verder slaapt en dan zet ik de flesverwarm uit en lig ik er net in en begint hij weer. Dus daarom heb ik het maar gegeven, maar als hij ligt te brabbelen en kraaien is het eigenlijk natuurlijk niet nodig, maar je kan op zo'n moment ook niet verder slapen, daarom moet hij gewoon echt op zijn eigen kamertje binnenkort. De week dat hij doorsliep was ook echt van 22 tot 7 uur en zelfs 1 of 2x tot 8 uur!