Ons popje is zaterdag 34 weken oud! Wat wordt ze groot. Sinds een week slaapt ze eindelijk wat beter tijdens de nacht. Tot voor kort kwam ze elk 1,5u! De laatste week is het echter een ware hel om haar naar bed te krijgen: zowel in de dag als tijdens de nacht. Zo slaapt ze tijdens de dag nog maar 2x 30 minuten! Veel te weinig natuurlijk. Toch is ze doodop: ze wrijft in haar oogjes, trekt aan haar oortjes,... Maar zodra ik haar in haar bedje leg, brult ze de keet bij mekaar! VRESELIJK vind ik het. Voordien viel ze aan de borst in slaap en legde ik haar in haar bedje. Als ik haar nu nog maar durf rechtzetten om haar over te hevelen, breekt de hel los. Het maakt me echt moedeloos. Langs de andere kant is ze enorm beginnen te tetteren: papapapapa, tatatatata. Zelfs zwaaien kan ze nu! Ze tijgert ook al een hele tijd maar sinds deze week is ze aan het oefenen om echt te beginnen kruipen. Ze begint zich ook overal recht te trekken. Ook nieuw is dat ze begint te krijsen als ik uit de kamer verdwijn. De bijvoeding vlot niet zo goed. Ze weigert groenten- en fruitpap. Stukjes groenten en fruit, rijstwafel, broodstengel lust ze dan weer wel. Alleen eet ze er heel weinig van. Op zich valt alles goed mee, alleen het slapen maakt me moedeloos. Zou het de 8,5 maanden sprong kunnen zijn? Zijn er nog mama's die hier momenteel inzitten? Of ingezeten hebben? Wanneer gaat deze sprong over?
Heel herkenbaar. Ook Fay krijst nu al 1,5 week de boel bij elkaar als we haar in bed leggen. Ik wieg haar maar in slaap. Haar bedje hebben we weer terug bij ons op de slaapkamer gezet. Ook Fay veranderd veel. Ze is ineens meer dreumes dan baby. Motorisch ontwikkelt ze zich minder snel, maar ze wil het wel. Ik hoop dat deze sprong snel voorbij is. Vind hem behoorlijk heftig. Veel sterkte en hopelijk is de sprong snel voorbij.