baby 7 maanden en zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door violets, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. violets

violets Lid

16 sep 2012
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Een vraagje, onze baby is 7 maanden. Ze is in de fase dat ze kan rollen van rug naar buik en anders om. Als ze zit bv in de wipstoeltje of op schoot ik kan duidelijk zien dat ze aan het ofenen voor het zitten is. Alsof ze de sit ups doet.
    Zelf laat ik haar nooit echt zitten op mijn schoot, helemaal rechtop, ik merk dat ze neiging hebt om dat te doen, ik wil juist heel graag dat ze dat zelf kan. Want uitendelijk gaat het daar om. Zo heb ik het begrepen van cons.bureau en hier en daar gelezen. Nu, vraag ik me af of ik overdrijf en mij aanstelt asl ik zie dat bv bij mijn schoonouders echt recht op in hun schoot zit? Ze badderen haar ook in het badje, nu het warm is, ik krijg fototjes van mijn dochtertje en ik zie haar gewoon in de zittende positie. Dat bevalt me niet. Als ik haar badder dan zorg ik ervoor dat ze op mijn arm leunt. Nou ik ben helemaal onzeker en ik weet niet of ik te beschermend ben maar ik laat haar niet zelfstandig zitten omdat haar spiertjes nog niet voldoende ontwikkeld zijn... Ik wil heel graag dat ze dat zelf kan. Hoe doen jullie dat met jullie kindjes? Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen... Ik hoor het heel graag

2. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ik weet niet of het slecht is eerlijk gezegd maar kan me niet voorstellen dat baby van 7 maanden het niet zou mogen. Hier heb ik baby van 5 maanden die al best wel lang alleen kan zitten en ze is 2 maanden te vroeg geboren.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Zolang je je kindje geen uren rechtop laat zitten kan het denk ik niet al teveel kwaad hoor zo ff in het badje of op schoot. En dan daarna weer lekker even plat liggen in de box of op het speelkleed op de grond ofzo...

4. Humava

Humava Niet meer actief

Ik doe het zelf regelmatig met Tara om een beetje te oefenen. Dan zet ik haar neer en kijk ik hoe lang ze recht blijft zitten en als ze 'omvalt' vang ik haar op. Ze vind het zelf een geweldig spelletje. :)

5. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Mijn zoontje zit als een huis. Hij komt nog niet helemaal zelf in de zitpositie, maar zit al zeker halverwege qua buikspieren. Maar ik zet hem af en toe een tijdje op zijn billetjes. Hij vindt het heerlijk om 'de wereld' op die manier te ontdekken en weer andere dingen te zien!

6. violets

violets Lid

16 sep 2012
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel! Ik was dus een beetje overbezorgd ;):) maar beter vragen dan niet...;)

7. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Precies. En je moet doen waar JIJ je goed bij voelt. Ik heb ook al zo veel verschillende verhalen gehoord en gelezen, maar heb ondertussen wel geleerd dat je moet kijken naar wat jouw kindje aankan en waar jij je goed bij voelt!

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Hier wilt ze graag zitten. ik laat haar zittend spelen met mij achter haar of in de hoek van de bank.
    Ook zit ze in de kinderstoel voor de hapjes en in bad in de badring. Maar het grootste deel van de tijd ligt ze lekker op haar rug en buik, want dat is volgens mij het beste. (ik laat haar nooit langer als 10 min zitten)

9. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Ik heb vanuit de fysiotherapeut het advies gekregen dat baby's pas toe zijn aan zitten als ze zelf naar zit kunnen komen. Tot die tijd is het liggen en vooral veel op de buik.
    Tuurlijk zal niet ieder kindje er nadeel van ondervinden als ze al op hun billen gezet worden maar bepaald stimulerend voor de motische ontwikkeling is het niet. kinderen gaan dan ook vaak billen schuiven ipv kruipen.
    nu zullen natuurlijk velen reageren met ja en. hij liep al met ....maanden maar dat is niet het punt. kruipen is goed voor de smaenwerking tussen de 2 hersenhelften etc
    Klink mij dus niet verkeerd zoals je het doet maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en niet doen wat de rest doet

10. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Fijn dat je dit hier opschrijft :). Ik stimuleer mijn zoontje juist niet om te zitten, ik dacht al: dat doet hij zelf wel.
    Hij is nu namelijk 8 maanden, dus zit wel een beetje te wachten ;).
    Maar hij ligt continue op zijn buik, hoofd goed rechtop....dus prima.
    En hij maakt aanstalten tot kruipen, knietjes onder zijn lichaam, billen omhoog.....dus het komt allemaal vanzelf :D.
    Ik heb wel 's geprobeerd hem te laten zitten, maar dan beentjes strekken en staan!!! Staan vind íe prachtig!!!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat jij beschrijft, gaat vooral op als je je kind altijd op de billen neerzet. Een kind leert dan idd niet om zelf te gaan zitten, en belast spieren op verkeerde manieren dan.
    Maar af en toe in zittende positie is niet erg. Zeker als er voldoende steun in de rug is, zoals in een goede wipstoel of op schoot, is daar geen bezwaar tegen, gaf onze kinderfysio aan.
    Maar, dat moet wel afgewisseld worden met voldoende op buik en rug liggen, zodat de spieren die nodig zijn voor het zitten, ontwikkeld kunnen worden, (daarvoor zijn de sit-ups en het opduwen dus :)).

Maar korte momenten in badje of op schoot: niet erg :)

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als ik mijn dochter achter een platic krukje neerzet blijft ze staan. Ik schrok me rot! Ik doe het dus ook niet meer, ze moet het nl zelf doen. Als ik haar neerzet zit ze ook maar niet stevig. Ze loungt een beetje op 1 heup en neigt naar kruipen. Ach.... het komt vanzelf :)

Even lekker rechtop bijv mer badderen is niet erg.

13. violets

violets Lid

16 sep 2012
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal! Dus dat zijn mijn twijfels, alles benoemd. Jullie hebben gelijk, ik ga zeker mijn gevoel volgen :) ;) wil graag dat zij zich ontwikkelt. Dat loop dingetje ik weet de naam evenniet was sterk afgeraden ivm heup ontwikkeling. Ze zeiden bij cb dat ze door de tranen heen moet om alle stappen te ontwikkelen, dus ik geloof ook daar in dat ze dat zelf moet doen. DAnk nogmaals

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, ze kunnen een aardige keel opzetten, als ze iets willen maar dat nog niet kunnen en daar dan gefrustreerd van raken. Hier zo eentje die rechtop wil lopen, maar dat nog even niet los kan, (wel langs tafel en bank en aan 2 handen). We kunnen onze lol op, met regelmaat.... ;)

15. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Heb t ff gelezen, in de hoop op een antwoord op mijn vraag (sorry ts dat ik t in jouw topic vraag, maar had het idee dat jouw vraag beantwoord is...).

Zoals jullie kunnen zien is mijn meiske nog maar 3 maandjes. Als we haar op schoot hebben houden we haar een beetje achterover tegen ons aan. Madam gaat alleen vanuit die houding zelf rechtop zitten. In het begin liet ze zich dan voorover vallen, maar sinds een paar dagen blijft ze netjes rechtop zitten. Ook in een wipstoeltje of de maxicosi probeert ze rechtop te gaan zitten, ondanks dat het niet gaat ivm de gordels...
    We proberen haar wel zo veel mogelijk tegen te houden, maar dan trekt ze de beentjes gewoon omhoog, zodat ze alsnog in een rechte hoek zit.
    Weet iemand of dit kwaad kan??? Ze ligt over het algemeen gewoon op haar rug, en regelmatig op haar buik. Hoofd houd ze al zonder problemen omhoog. Op het cb zeggen ze ook dat ze uitzonderlijk sterk is...

Deel Deze Pagina