Hallo allemaal, Ik heb eveneen vraag, mijn dochter van 19 maanden wil tussen de middag niet meer slapen maar vind haar nog zo jong. Ik heb van alles geprobeerd om verschillende tijden te proberen en tussen de middag weer een flesje maar helpt niets. S avonds gaat zij om half 7 naar bed en slaapt tot 8 uur s ochtends dus slaapt wel goed. Hebben jullie hiermee ervaring mee?
Zelf nog niet die ervaring, mijn dochter slaapt elke middag nog voor gemiddeld 2 uur, maar ik weet wel dat ik en mijn zus vroeger ook het middagslaapje over zijn gaan slaan kort na onze 1ste verjaardag. Wij sliepen toen van 19 uur tot 9 uur de volgende morgen en sloegen dus het slaapje in de middag over. Mijn dochter slaapt gemiddeld 12 uur in de nacht en 2 uur overdag, dus die zit aan 14 uur slaap per dag. Jouw dochter slaapt 13.5 uur per dag, dus daar zit niet veel verschil in en is volgens mij ook vrij normaal qua slaapuren. Mocht ze overdag niet huilerig of chago zijn, dan is dit denk gewoon haar ritme en heeft ze het slaapje nu al niet meer nodig. Wil je wel dat ze overdag weer gaat slapen, dan is volgens mij de enigste mogelijkheid om haar nachtslaapje in te korten en haar die uren dan overdag te laten slapen. Maar het is de vraag of ze dat dan doet en of dit verstandig is. Ze komt immers aan genoeg slaap op een dag....
Mijn zoontje is 18mnd en slaapt tussen de 45 en 120 min 's middags. Soms periodes dat hij maar een half uurtje slaapt en dan opeens weer ruim 2 uur. Het wisselt enorm. Qua gedrag merk ik het niet echt aan hem of hij kort of lang heeft geslapen. Hij slaapt 's nachts van 19u tot soms wel 9.30 in de ochtend, gemiddeld 8.45. Ik zou gewoon kijken hoe je kindje zich voelt, of het chagrijnig is of jengelig of onhandig in motoriek. Zo niet, dan zou ik het gewoon accepteren. Het kan best dat ze over een tijdje opeens weer wel wil slapen overdag. Vlgs mijn moeder wilde ik met 12mnd al niet meer slapen overdag.
Ik zou juist niks doen aan die dut die ze 's nachts doet, lekker zo laten. Mijn ervaring is dat het een fase kan zijn, mijn dochter had het met 18 maanden. Ik zou haar gewoon iedere middag op bed leggen en kijken of ze wil slapen en dit iedere dag zo volhouden. Dikke kans dat ze opeens weer gaat slapen.