Tot twee weken geleden was het overdag met slapen echt dramatisch. Steeds een cyclus van 45 minuten, heel soms twee, en dan was het over en uit met slapen. Maar van de een op de andere dag sloeg het om en nu slaapt hij bijna van fles tot fles Mijn zoontje is een uur tot anderhalf uur wakker, inclusief verschonen en voeden, en geeft dan duidelijk aan weer te willen slapen. Hij is verder vrolijk, groeit goed en ontwikkelt zich zichtbaar. Moet ik me zorgen maken? Mij is altijd verteld dat ze richting de 12 weken steeds minder gaan slapen en langer wakker zullen zijn, hier is het dus net andersom
Mss een sprong? Mijn zoontje is 10 weken en slaapt vandaag ook ineens veel. Vanochtend drie uur na zijn ochtendfles en normaal maar 45 min en net viel hij weer in slaap. Mss is het een fase??
Fijn dat jouw zoontje vandaag ook zo lang slaapt! Een sprongetje zou kunnen... Maar dit duurt al bijna twee weken... Hij zal het wel nodig hebben denk ik. Mama moet er even aan wennen dat hij zoveel slaapt, want dat is ze niet gewend
Op zich wel redelijk normaal hoor dat hij een uur tot anderhalf wakker is en dan weer slaapt tot zn volgende voeding. Dat is hier nu ook zo sinds een aantal weken. Daarvoor ook onrustige hazeslaapjes. Hij heeft nu gewoon meer ritme, kan meerdere slaapcyclussen aan elkaar koppelen. Alleen maar positief zou ik zeggen! Slaapt hij s nachts ook goed?
Nou dat is zeker wennen! Ik wist eerst niet waar ik met mn 'vrije tijd' heen moest! Liep maar een beetje door t huis te rommelen, kon niks oppakken omdat ik dacht hij wordt toch zo weer wakker
Mijn dochter heeft dat rond die leeftijd ook gehad, toen we weer op het consultatiebureau kwamen bleek dat ze in die tijd een ontzettende groeispurt had gehad. Waarschijnlijk was ze gewoon moe van het groeien
Lauwra, hij slaapt van 22 uur tot 6 uur, met een half uurtje speling. Raar is dat hè, opeens weer wat tijd voor jezelf! Het voelt erg onwennig haha. Spathiphyllum, wij mogen volgende week weer naar het cb, misschien heeft mijn zoon ook wel een groeispurt te pakken.
Kindjes moeten "leren" slapen. Ze slapen in cyclussen van 45 minuten. De ene heeft al heel gauw door dat je daarna weer in slaap kan vallen (zelf). Wij hebben onze dochter dit ook echt moeten leren. Rond de 3,5 maand kon ze ook ineens 2-3 uur achter elkaar slapen zonder hulp of niet meer te kunnen slapen.