Vroeg wakker door tandjes of honger?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje wordt steeds vroeger wakker sinds ca een maand.
    Voorheen was het wakker worden tussen 7-8 uur (lag er ook in tussen 19-20 uur.
    Nu hoor ik m soms al rond 5:30 uur...
    Wel krijgt hij 2 hoektandjes tegelijk. Hij lijkt er wel last van te hebben (gehad), maar eigenlijk op de dag hoor ik m heel weinig. vandaag was hij even huilerig, maar voorgaande dagen niet terwijl het vroeg wakker worden -probleem al langer bestaat.

Als hij zo vroeg wakker wordt proberen we zn huiltje te negeren want vaak valt hij zelf wel in slaap al slaapt hij dan wel rommelig, om het halfuur weer even huilen etc. Totdat hij ECHT goed wakker wordt en hard begint te huilen. Meestal redden we het tot 6:15-half 7 en dan geven we hem toch maar zn papfles want dat is de enige manier om m rustig te krijgen. Meestal slaapt hij daarna weer een aantal uurtjes door (dus wel moe!).
    Als hij daarna wakker wordt krijgt hij vaak nog een halve boterham of een plak ontbijtkoek plus wat fruit.

Zouden het de tandjes zijn of maakt hij een groeispurt door en heeft hij gewoon honger??
    We hebben al geprobeerd vlak voor het slapen gaan om 19 uur zn yoghurt te geven ipv bij zn avondeten maar dit maakt niet uit.
    Een fles melk krijgt hij al sinds dat hij 9 mnd is niet meer voor de nacht.

Herkent iemand dit?

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Het kan heel goed de 11 maanden sprong zijn hoor.
    En het enige wat ik daarop kan zeggen....het is een fase wat ook weer over gaat.
    Mijn zoontje heeft ook periodes dat hij eerder wakker wordt dan normaal.
    Misschien heeft het met tanden te maken maar als de tanden eenmaal door zijn zou hij daar geen last meer van hoeven te hebben.

Honger heeft hij vast niet want normaal kan hij ook langer slapen, het is dus echt gewoon een fase en daar moet je even doorheen maar straks zal hij weer langer slapen.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, zat ik ook al aan te denken, maar eigenlijk ben ik ook niet zo van de sprongetjes... Hij is 2 weken te vroeg geboren ook dus dan zou hij omgerekend vlgs dat oei ik groei pas ca 10,5 maand zijn...
    Ach, die sprongetjes worden zo ruim genomen dat ze altijd wel in een sprongetje kunnen zitten?

Denk idd dat het haast geen honger kan zijn...al helpt t hem wel om weer door te slapen.
    Hoop dat t iig een snelle fase is dit keer!

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    En als je nu weer eens wel een fles melk voor het slapen geeft? Of wil je hier echt van af? Wij hebben namelijk bij ons CB het advies gekregen om tot 1 jaar voor het slapen een fles te blijven geven.
    Maar ze adviseren geloof ik overal iets anders ;).

Het is moeilijk te zeggen waardoor hij wakker wordt, maar uit jouw verhaal zou ik toch opmaken 'honger'. Omdat hij na zijn fles weer lekker gaat slapen. Als het tandjes zouden zijn lijkt het me niet dat hij dan overdag geen last heeft en na die papfles weer lekker verder slaapt.
    En anders probeer je nog één keer een fles 's avonds. Wordt hij dan niet zo vroeg wakker, weet je in ieder geval dat het aan het hongergevoel ligt.

Succes!
    Groetjes shampoo

5. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hihi, lees nu dat je zelf denkt dat het niet aan de honger ligt... pff, wat lastig hè die kids? Konden ze soms maar even praten ;)

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, bedankt voor je reactie: zo klinkt t inderdaad wel logisch!
    Hij ligt er nu wel weer in en heb m op de commode nog een fles yoghurt gegeven (een flinke van ca 180cc) Om 19 uur. Beetje vergelijkbaar met een fles dan denk ik. Ben benieuwd! Maar hadden we gisteren ip ook gedaan en dat hielp toen niet.
    Ik ben met 9 maanden gestopt met de fles voor de nacht omdat ik m er gewoon niet meer in kreeg. Om 18 uur ca 250 gram/ 300 gram warm eten en ca 100-150cc yoghurt. En dan een uur later een fles dat werd spugen. IOm mijn CB mocht ik m weglaten.
    Ik ben benieuwd wat ie vannacht gaat doen nu ik m een volle fles yoghurt heb gegeven voor het slapen gaan.

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Wij geven hier rond 17.00 een bakje vol avondeten (vergelijkbaar met een potje van 8 mnd= 200 gr.) Om 18.30 drinkt ze nog een hele fles van 210/7 weg. Daarom laten wij hem nog niet weg.
    Ik denk dat flesvoeding misschien wat meer vult dan yoghurt?

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier dan wel geen kindje van 11 maanden maar 9,5 maand en denk dat het een sprong/fase is. Hier hebben wij dat ook achter de rug en het heeft gelukkig maar een week geduurd.

Weet niet hoelang het al speelt bij jullie? Maar ik probeer altijd een oorzaak te vinden waarom dan..... en manlief zegt dan er hoeft niet altijd een oorzaak te zijn. Dus denk echt een fase

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het speelt eigenlijk al een maand ofzo... eind december is mn zoontje een aantal dagen erg verkouden geweest en sliep hij wrs daardoor even heel slecht, toen is het een week ofzo goed gegaan en nu weer 2/3 weken minder goed. Sinds vorige week ontdekte ik een witte bobbel op zn tandvlees, een doorkomend tandje waarvan alleen t puntje pas door is en nu vandaag ontdekte ik op een andere plek ook een bobbel. zal dus nog wel minstens een week duren als dat de reden is van het vroeg wakker worden??

10. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik zou hem niet meer laten wennen aan een fles voor het slapen gaan. Hij heeft het echt niet nodig!
    Het is gewoon een sprongetje, fase of weet ik veel hoe je het wil noemen.

Mijn zoontje kreeg sinds 9 maanden ook al geen laatste fles meer dus alleen avondeten en toetje. En mijn zoontje eet echt dagen heel slecht (lees hooguit 2 hapjes) en dan wordt hij 's ochtends echt niet eerder wakker.
    Het kunnen zoveel dingen zijn, zelf kan je ook weleens lichter slapen en eerder wakker worden.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Sprongetje, fase, tsja, mijn zoontje heeft het ook en ik geloof het niet zo. Ik dacht eerst inderdaad ook aan tandjes, maar toch denk ik dat het de honger is. Dat schijnt vaker voor te komen omdat kinderen rond die leeftijd meer gaan bewegen en dus meer behoefte kunnen hebben aan voedsel.
    Mijn zoontje is weer terug op 200cc warme melk voordat hij gaat slapen en houdt het nu weer beter vol. Nog steeds begint hij om een uur of 5 wel te woelen, maar slaapt nu uit zichzelf door tot half 7 a 7 uur. Terwijl hij hiervoor wekenlang om half 6 gewoon wakker was.

Ik merk ook dat hij nu rustiger is als ie wakker is. Hield hij het eerst echt niet vol om tot 7 uur te wachten op zijn pap, nu drinkt hij die papfles met moeite leeg. Minder honger dus dan eerst.

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hoektandjes zijn wel gemene dingen. Hier veel last van gehad, meer dan andere tandjes. Veel wakker 's nachts en 's ochtends vroeger wakker (was hier wel met troosten en speen te verhelpen).

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Pfff al die meningen...
    haha, nu weet ik t niet helemaal niet meer!
    Honger? Mn zoontje kruipt al sinds ca 2 maanden dus meer dan anders bewegen doet ie niet. Toch merk ik wel dat hij na wat gespook steeds wakkerder wordt en weer rustig wordt als hij zn fles heeft gehad. Daarna gaat ie ook door met slapen, terwijl als het tandjes waren dan sliep hij wrs ook niet door en ad hij er op de dag misschien ook meer slaapproblemen van moeten hebben??
    Anderzijds honger? Gisteren zo laat mogelijk zn eten gegeven + toetje en hij werd nog eerder wakker dan anders???

Een fase (of sprong; hoe je het noemen wilt) zou kunnen. Lastig hoor.... ik wil altijd alles kunnen begrijpen he, maar helaas zit er nog altijd geen gebruiksaanwijzing bij?!

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja?! Nu 2 hoektandjes dus! Herkenbaar dus? Nou, ik hoop dat je gelijk krijgt, dan is het wrs na een week voorbij? Hoelang heeft jouw kindje er last van gehad?

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Het heeft helaas wat langer geduurd. Ik denk toch zeker een week of 2:x. De nacht dat ze door waren sliep hij ineens weer door.
    Krijgt hij ze boven of beneden? Mijn zoontje heeft ze boven en boven schijnt pijnlijker te zijn dan beneden. Hij zat ook steeds aan zijn neus en onder zijn ogen te wrijven, alsof er druk op stond. Ik heb regelmatig paracetamol gegeven bij slapen gaan en dan viel hij tenminste gewoon in slaap.

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja hier ook boven! En ook hij wrijft vaak in zn gezicht maar hiij zit ook vaak aan zn oortjes? Nu dacht ik dat ie slaap had en hij slaapt ook langer dan normaal op de dag. Maar ios op zich ook weer niet raar met die gebroken nachten?
    Dat hij slecht slaapt duurt hier al langer dan 2 weken maar de hoektandjes zijn ook niet tegelijkertijd gekomen, zit wel een week tussen en die eerste is ook nog geeneens helemaal door...:(

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vanmorgen sliep hij redelijk door tot 6:45-7 uur en ook met minder (niet) huilen vanaf vijven. Doet me toch denken aan honger aangezien ik m gisterenavond op de commode nog heb volgepompt met yoghurt :)!
    Maarrr... vandaag was hij echt een beetje uit zn hum. Stilletjes, steeds op schoot willen en slecht eten. Misschien dan toch de tandjes en bijbehorende pijn? Misschien zelfs wat verhoging (niet getempt)?

18. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

mijn zoontje van ruim een jaar (13½ maand) is ook sinds 2 weken weer vroeger wakker. normaal was het half 7 6 uur nu half 6 of 5 uur. Bij hem vermoed ik dus wel de honger.... hij is heel energiek.
    voorheen redde hij het na het avondeten en drinken om dan om 19 uur / 19.30 naar bed te gaan en te slapen tot 6 uur half 7
    nu wordt hij regelmatig rond 23 uur wakker... wil dan drinken en dan dus weer om 5 uur.
    duidelijk willen drinken want als ik dan wat geef is het drinken ook zo op. Ik geef hem nu dus om 5 uur als die wakker wordt wel een fles... maar eenmaal wakker is wakker bij mijn zoontje. Al laat ik hem dan nog wel even liggen. Dit red ik echter hooguit een half uur met mijn zoontje. dus tja.
    maar zijn inderdaad vaak fases...
    kan van alles zijn
    groei, energieverbruik, tanden enz.

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vermoed hier een beetje hetzelfde, mammametzoon!
    Mn zoontje eet matig de laatste tijd, heeft ook veel dunne poep (buikgriep gehad hier in het gezin, dus zal daarmee te maken kunnen hebben), maar ook al 3 weken in de weer met tandjes (hoelang duurt dat nog???) Al met al, komt ie smorgens nu vroeg, vanmorgen weer 6 uur, pfffff. Hartstikke logisch, maar niet leuk voor pappa en mamma !
    Ik geef m al yoghurt voor de nacht (19 uur). Of zouden jullie een fles melk geven? Wat vult meer? Ik geef m om 6 uur wel gewoon zn ochtend pap en daarna tukt ie weer verder.

Deel Deze Pagina