Hoi dames! Ik heb een zoontje van 8 maanden.. ik ben met 39+1 bevallen en hij was toen al 4.3kg en kwam met zn armpje naast zn hoofdje naar buiten.. met als gevolg een totaal ruptuur (flinkk....) waarvan ik overigens goed ben hersteld! (op de OK gehecht) in eerste instantie wilde ik hierdoor geen tweede.. omdat ik de laatste loodjes zwaar vond en mn grootste angst (de ruptuur..) kwam uit.. maar ik wil nu niets liever dan een tweede kind in de toekomst.. maar oohh kan me nu al druk maken over de bevalling (en dan vooral de "schade") ik ben er nu zo goed vanaf gekomen..merk helemaal niks meer eraan.. en ben zo bang dat het straks heel anders afloopt.. ik ben heel benieuwd naar ervaringen van andere dames die een totaalruptuur hebben gehad en daarna weer bevallen zijn
Fijn dat je goed bent hersteld! Ik zou als ik jou was je vragen/zorgen bespreken met de verloskundige, zij kan je vast helpen. Zij hebben hier ongetwijfeld ervaring mee.
Er was eerder al een topic over.. Mijn reactie daarin: Reactie uit: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/518295-sub-totaalruptuur-een-tweede.html
Mijn zusje had het ook en mag bij een eventuele tweede kiezen voor een keizersnee. Ook niet echt fijn, maar misschien wel een betere optie?
Zelf geen ervaring mee, maar wel mijn schoonmoeder. Bij de eerste ook een totaalruptuur; bij de tweede zonder problemen bevallen.
Bedankt voor de reacties.. Mn gyn gaf al aan dat als ik een kinderwens heb dat ik een afspraak kan maken voor het bespreken van de mogelijkheden..maar t was meer mn vraag of er ervaringen zijn.. En dat andere topic had ik gezien rn gelezenmaar dacht wie weet reageren er nu andere dames.. Soort vvan geruststelling zoek ik hierin..al zal het eng blijven..