8,5 week zwanger, maar ik loop achter...Miskraam??

Discussion in 'Zwangerschap' started by Linda2708, Dec 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda2708

Linda2708 Nieuw lid

Dec 10, 2009
    4
    0
    0
    Medischsecretaresse
    Heerenveen
    Hallo,

Wie kent dit ....

Ben gisteren naar de gyneacoloog geweest en zou 8,5 week zwanger moeten zijn en zou dus ook een kloppend hartje moeten gaan zien...

Daar ga je dan met alle spanning op die ohzo charmante stoel liggen...en dan krijg je de mededeling dat het te klein is...

Het ligt drie week achter op schema...en dit schijnt vaak voor te komen en het vaak met een miskraam....

Nu moet ik dus wachten tot volgende week woensdag (fijn net voor de kerst...) om te horen of het wel gegroeid is...of dat ik moet wachten tot het een miskraam word.

Kent iemand dit ook, dat je je achter loopt op schema en dat alles wel goed komt....of dat het inderdaad op een miskraam uitdraait?

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

jeetje zeg, wat naar voor je!
    hoop echt dat het goed zal zijn, maar 3 weken achter is wel heel erg ver.
    zal voor je duimen

3. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoi linda,
    helaas ken ik het, en niet de goede afloop ervan... ik was in april zwanger geworden van ons tweede kindje... ik had met 4,5 week al wat bloedverlies, maar ze wilden nog geen echo doen... met 7 weken kreeg ik een echo en toen was het vruchtje pas 5+2 weken... ik liep om precies te zijn 10 dagen achter. Het hartje klopte wel al heel stevig, dus dat gaf nog wat hoop. We moesten 2 weken wachten (wat duurt dat lang dan zeg!) dus met 9 weken weer een echo en toen bleek dat ons kindje bij 7 weken was gestopt met groeien. Het heeft na de eerste echo dus nog wel bijna 2 weken gevochten om te mogen bestaan, maar het heeft de strijd verloren. Mijn miskraam kwam bij 9+3 op gang, en ik heb het vruchtje kunnen opvangen... (staat evt in mn fotoalbum bij zwangerschap 2)
    Heel veel sterkte de komende week met wachten en ik hoop echt dat het jullie bespaard blijft en dat jullie kleine frummeltje sterk genoeg is om een inhaalslag te maken!

4. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Hoi hoi,

Helaas heb ik dit ook meegemaakt in oktober/november. Mijn kindje was 1,5 week kleiner het hartje klopte wel goed. Ik heb de week daarop weer een echo gehad, toen leek het kindje wel iets gegroeid en met hartactiviteit. Ik mocht een week later weer terugkomen en toen was er helaas geen hartactiviteit meer te zien. Twee weken later ben ik ons kindje verloren..

Ik wil je veel sterkte wensen in deze onzekere periode. En ik duim voor een mooie echo voor jullie volgende week!

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Hier wel een (beetje) hoopgevend verhaal: Ik was 11 maart voor het laatst ongesteld geweest. 7 weken later deed ik een test (rond 1 mei) en bleek ik zwanger.
    De vk ken ik persoonlijk, dus ik kon bij wijze van spreken met een nog dampende test langskomen. Daar bleek op de echo alleen een vruchtzakje te zien, hooguit 4,5 week. Ik was erg bang dat het niet goed zat en kon pas anderhalve week later weer langskomen voor een volgende echo. Gelukkig was er toen een kloppend hartje te zien.
    Kortom, ik heb in mijn cyclus pas in de vierde/vijfde week een eisprong gehad. Hopelijk is dit bij jou ook het geval! Ik kan me je spanning in elk geval erg goed voorstellen. Sterkte!

6. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Wat fijn zo'n positief verhaal!

Jij hebt dus na 7 weken (op welke dag?) een zwangerschapstest gedaan. Maar als je een cyclus van bv 28 dagen hebt en je test ook op de 28e dag positief dan klopt niet dat je bv 1.5 week achterloopt omdat je dan op dag 28 geen positieve test kan hebben.

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Ja dat is waar, maar omdat ik een hele gekke cyclus heb, had ik na 2,5 jaar wel afgeleerd om meteen al na vier weken te testen.
    Ik kan dus niet uitsluiten dat er met 28 dagen een negatieve test geweest was. De streep was in elk geval wel heel erg 'vet'.

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier ook een positief verhaal.
    Ik kreeg een echo bij 8 weken maar was volgens de echo 6 weken 2 dagen ( vruchtje was eigenlijk nog te klein om op te meten). Toch is alles gewoon goed gegaan en ben nu 15 weken zwanger. Het hoeft dus niks te betekenen. Natuurlijk kan het mis gaan maar het kan ook net zo goed goed gaan.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Toen ik mijn eerste echo kreeg, zou ik 8 weken en 6 dagen zwanger moeten zijn. Echter was ik 7 weken en 3 dagen zwanger. Een 'behoorlijk' verschil dus...

Toch is alles gewoon goed, en ben ik nu ruim 16 weken zwanger en gisteren voor de derde keer het hartje gehoord bij de VK.

Ik hoop voor jullie ook op een goede afloop!

10. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

Mar 20, 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hoi,

Hier helaas geen positief verhaal....ik was in maart zwanger en kreeg een echo bij 8 weken, toen bleek het vruchtje ook bijna 3 weken kleiner te zijn...uit de echo een week later bleek dat het vruchtje niet gegroeid was en ik heb 1,5 week daarna een miskraam gehad. Ik hoop voor jou dat je volgende week wel goed nieuws krijgt. Sterkte met wachten meid, ik weet hoe lang dat kan duren....ik duim voor je!!

11. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur

Ik dacht toen ik positief testte een week of 7 zwanger te zijn. Eind april was ik voor het laatst ongesteld en 14 juni had ik een positieve test in handen. Mijn eerste echo kreeg ik met 9 weken.

Ik werd echter terug gezet naar 5 weken en er was geen hartactie zichtbaar. Verschrikkelijk om zo teleurgesteld te moeten worden, want de kans dat het fout zou zijn was aanwezig. Ik moest hoe dan ook 4 weken wachten tot ik een 2e echo kreeg. Dat was echt een hel, vooral omdat ik met 6 weken bloedverlies kreeg. Ik ddacht dat het over was.

Met opnieuw 9 weken een echo gehad en was bang voor wat me te wachten stond. Totdat we een klein springend ukkie zagen. Heb me tranen maar even de vrije loop gelaten toen hihi. Ook was ik een week verder dan gedacht. Ik liep dus in totaal 3 weken achter.

Ik heb dus gewoon een enorm lange cyclus gehad die keer, dus ook totaal niet geweten wnr mijn eisprong was. Eigenlijk best wel een beetje geluk gehad.

Probeer positief te blijven meid...

Liefs Belliebel

12. feline1986

Aug 15, 2008
    31
    0
    6
    Hoi,

Hier een positief verhaal.
    Ik had 8,5 weken zwanger kunnen zijn, (uitgerekend vanaf de eerste dag van m'n laatste menstruatie) uit de echo bleek ik net 4 weken zwanger. Inmiddels bijna 4 maanden geleden bevallen van een gezonde zoon.
    Ik had wel een erg onregelmatige cyclus.

Hoop voor je op goed nieuws

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    3 Weken achter is mischien wel erg veel. Ik heb precies op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden positief getest en ik ben 11 dagen terug gezet na de echo. Iets wat eigenlijk ook niet kan. Maar hier is het dus wel goed gegaan. Succes met wachten... die dagen duren zooo lang. Ik hoop dat jullie positief nieuws krijgen.

Share This Page