Beste dames, Mijn vraag heb ik ook aan verloskundige gesteld..maar wil hem hier ook stellen. Ik ben voor de 2e keer in 3weken aan de antibiotica ivm luchweginfectie.amoxicilline/clavulaanzuur.ook slik ik ivm erge hoestbuien noscapect.(heb van huisarts codeine gekregen maar durf dat niet zo goed) Ik gebruik vitamineD en insuline ivm zwangerschapsdiabetes. laatste tijd ook regelmatig paracetamol gebruikt. Ik vind het zelf allemaal nog al veel? Wie heeft hier ervaring mee? Groetjes karin
Natuurlijk gebruik je ze liever niet, maar je hebt ze nu eenmaal nodig nu. In dit geval is het voor jou en je kind beter dat je die medicatie gebruikt!
Met die medicatie tijdens zwangerschap niet Maar wel bij alle vier omeprazol, vitamine D paracetamol en prednison hoge dosis en bij En de laatste 3 maanden nog ursochol en slaapmedicatie Bij de derde had ik daarnaast nog emesafene Nu bij deze vierde heb ik daarnaast ook emesafene en zofran voor de misselijkheid en buscopan voor mijn galsteen aanvallen. De eerste drie zijn allemaal gezond geboren met een redelijk hoog gewicht voor termijn van de zwangerschap de eerste twee zijn een maand te vroeg geboren, de oudste wAs 2600 gram en de tweede was 2875 gram de derde was met 37 weken geboren en woog 3275 dus allemaal goed aan het gewicht alleen bij de oudste afkick verschijnselen ivm de prednison maar de andere twee hebben daar geen last van gehad, Tja ik heb het toch echt nodig, de prednison voor mijn ziekte, de emesafene en zofran voor de misselijkheid die we er anders niet onder krijgen en ik continu in het ziekenhuis lig en de omeprazol voor het bloed spugen en beschadigde slokdarm, vit D ook vanwege mijn ziekte, ursochol voor mijn galzouten die te gevaarlijk zijn voor de baby, ik ben ook nog mama van drie kindjes en de medicatie helpt mij om dat te kunnen zijn Ik ben er persoonlijk niet bang voor dat de kleine er wat aan over houd.
Misschien ook goed om te bedenken dat je lichaam normaal ook vitamine D en insuline aanmaakt, dus dat het een lichaamseigen middel is waarvan jij nu alleen wat extra neemt. En de rest heb je op dit moment (tijdelijk) nodig en daarom ook beter voor je baby om dat te nemen. De arts die het voorschrijft en apotheek letten er ook echt wel op of iets mag als je zwanger bent. Succes
Goed is het nooit.. Soms kun je niet anders dan het nemen.. Maar zeker met antibiotica zou ik daarna heel snel aan de probiotica om je darmflora proberen te herstellen.. Niet alleen voor jou heel belangrijk maar ook zeker voor je kleintje.. Je kunt het als supplement nemen maar ook bv in yoghurt en rauwe zuurkool,knoflook zitten veel goede bacteriën.
Alles wat jij neemt komt in delen bij je kindje terecht. Zeker qua antibiotica is dat niet iets wat je moet willen. Je kan niet met een luchtweginfectie blijven lopen dus AB is nu nodig. Wat je wel kan doen is na de AB-kuur ervoor proberen te zorgen dat je het niet nogmaals nodig hebt. Antibiotica doodt ook de goede bacteriën in je darmen en juist die goede bacteriën heb je nodig voor je weerstand. Zonder die goede bacteriën, dus na en AB-kuur, is je weerstand heel laag en ben je heel vatbaar voor nieuwe infecties. Wat ik je dus aanraadt: Na deze antibiotica een goede probiotica slikken (zoek echt naar een goede, niet alle probiotica zijn ook goed genoeg om je immuunsysteem te herstellen). Daarnaast dagelijks extra vitamine C nemen, liefst in poedervorm want dat neemt je lichaam veel beter op dan tabletjes. Op die manier kun je in ieder geval voor een groot deel voorkomen dat je de rest van je zwangerschap nog meer antibiotica nodig gaat hebben. Je weerstand is tijdens de zwangerschap sowieso lager dus kan alle hulp van buitenaf gebruiken.