Ongesteld/zwanger ???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door DreTje, 15 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DreTje

DreTje Lid

15 feb 2020
    15
    0
    1
    Vrouw
    31 december laatste anticonceptiepil genomen. Seks gehad op 16 en 18 januari en 1 februari (dit was fout) 4 feb morning after pil genomen. 11 februari nog een negatieve test gedaan en donderdag avond begon ik te bloeden (dacht aan menstruatie) maar dit was vrijdag avond weer over... ben zo in de war door de vraag of dit ongesteldheid is of innestelingsbloeding enz. Kan pas na 19 dagen na de seks zwangerschap testen/uitsluiten toch? Als het wel zo is dan zou dat van 1-2 zijn?! Kans lijkt me niet super groot omdat ik net ben gestopt met de pil en noodanticonceptie gebruikt heb en maar een klein deel krijgt een inmestelingsbloeding..? Wie kan me helpen uit deze onzekerheid...

2. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Kans lijkt mij idd zeer klein dat je zwanger bent. Weet wel dat de morning-afterpil pas werkt als je nog geen eisprong gehad hebt, deze stelt namelijk de eisprong alleen maar uit. Maar stel je hebt wel een eisprong gehad, dan had je 11 februari wel al een tweede streepje op je zwangerschapstest kunnen zien waarschijnlijk.

als je het echt zeker wil weten kun je nog een keer testen, nu zal die echt positief zijn als je zwanger bent.

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Waarom stop je überhaupt met de pil als je niet zwanger wil worden?

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    16 en 18 januari onveilige sex was wel goed en die van 1 feb was niet goed?
    Ik snap deze niet zo goed.

Maar door de map is je cyclus nu waarschijnlijk ontregeld.
    Welke nood anticonceptie heb je gebruikt?

Zwanger van 16 en 18 januari ben je niet, want dan had je op 11 feb al positief getest.

Sex van 1 feb kan wel.
    Met een eisprong op 3 feb zat je op 11 feb op 8 dpo en dan kan je te vroeg zijn geweest met testen. En daarbij werkte de map niet omdat je die dan na de eisprong hebt ingenomen en dat moet altijd er voor worden ingenomen.
    Waarom heb je daar eigenlijk 3 dagen mee gewacht?.

Het enige wat je kan doen is opnieuw testen.
    Als je zwanger bent, dan zou een test nu wel positief moeten zijn.

En ik zou toch gaan voor betere anticonceptie om dit een volgende keer te voorkomen.

kly073 en Suuster vinden dit leuk.
  5. DreTje

DreTje Lid

15 feb 2020
    15
    0
    1
    Vrouw
    Ben na laatste pil op 4 januari gewoon ongesteld geworden/omtrekkingsbloeding gehad. Net nog een test gedaan en negatief. Echter stel dat het afgelopen donderdag 13-2 een innestelingsbloeding was dan zou het zwangerschapshormoon misschien nog niet voldoende aanwezig zijn? Gister middag/avond en vannacht geen bloedverlies en vanmorgen heel klein beetje. Is ook vreemd vóór een menstruatie toch...?

6. DreTje

DreTje Lid

15 feb 2020
    15
    0
    1
    Vrouw
    Ellaone gebruikt. En gewacht omdat ik dacht dat ik aan t eind van mijn cyclus was.

Ben na laatste pil op 4 januari gewoon ongesteld geworden/omtrekkingsbloeding gehad. Net nog een test gedaan en negatief. Echter stel dat het afgelopen donderdag 13-2 een innestelingsbloeding was dan zou het zwangerschapshormoon misschien nog niet voldoende aanwezig zijn? Gister middag/avond en vannacht geen bloedverlies en vanmorgen heel klein beetje. Is ook vreemd vóór een menstruatie toch...?

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    #7 RoGiJuLi, 15 feb 2020
    Laatst bewerkt: 15 feb 2020
    Wat ik hierboven al zei: je cyclus is ontregeld door de map. Dat komt vaak voor bij vrouwen die de map nemen. Dat ze daarna onregelmatig bloedverlies hebben.

Als het afgelopen donderdag een innestelbloeding was, dan zou je vandaag/morgen al een streep op je zwtest kunnen krijgen.

De ellaone is stelt ook gewoon je eisprong uit, dus als jouw eisprong al geweest was voordat je de map innam, was je al te laat.

Daarbij weet je niet zeker wanneer je eisprong was. Dus je weet ook niet of je ervoor zat of er na.

Een innestelbloeding lijkt me niet mogelijk als de ellaone je eisprong heeft uitgesteld. Dat zou betekenen dat je eisprong na 9 feb zou zijn geweest en een innestelingsbloeding op 4 dpo is zowat niet mogelijk.
    Daarnaast kan je met een ei op/na 9 feb en sex op 1 feb niet zwanger zijn geraakt.

8. DreTje

DreTje Lid

15 feb 2020
    15
    0
    1
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Het zou misschien wel kunnen dat mijn eisprong 1/2/3 feb is geweest dus dat de map de eisprong niet heeft uitgesteld maar de eisprong toen al geweest was? Maar dan zou ik inderdaad ook vermoeden dat er vandaag al wel een positieve test zou zijn. Vanochtend ook weer wat licht bloedverlies. Even een paar dagen in de gaten houden en anders evt nogmaals testen?

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Idd kan je over 3 dagen nogmaals testen.
    Als de test dan nog steeds negatief is, dan ben je 100% niet zwanger.

Ik zou wel even voor een andere anticonceptie zorgen als je niet zwanger wilt worden.

10. DreTje

DreTje Lid

15 feb 2020
    15
    0
    1
    Vrouw
    Ja.. maar dat zal toch niet...? wordt gek van het wachten..
    Blijf het zo raar vinden met het bloedverlies. Heel de middag weer niks verloren.

bedankt. Ga ik zeker doen.

11. DreTje

DreTje Lid

15 feb 2020
    15
    0
    1
    Vrouw
    Ja.. maar dat zal toch niet...? wordt gek van het wachten..
    Blijf het zo raar vinden met het bloedverlies. Heel de middag weer niks verloren.

bedankt. Ga ik zeker doen.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Maar nogmaals, dat bloedverlies komt doordat je een map hebt genomen.

13. DreTje

DreTje Lid

15 feb 2020
    15
    0
    1
    Vrouw
    laten we dat hopen! thanks!

14. DreTje

DreTje Lid

15 feb 2020
    15
    0
    1
    Vrouw
    vanmorgen test en negatief gelukkig. Maar blijf toch beetje bang dat later testen de test positief is.. en m’n menstruatie zou dan toch ook moeten komen.. heb ook beetje last van liezen en klein beetje gevoelige borsten en meer zin in seks. Kan me dit ook inbeelden natuurlijk..

15. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Je bent echt niet zwanger (durf ik te zeggen). De klachten die hebt komt door de progesteron want als je de klachten had door zwanger te zijn dan had je nu positief getest. Daarbij raakt je hele cyclus ontregeld van de morning after pil. Inderdaad even andere anticonceptie is slimmer.

16. DreTje

DreTje Lid

15 feb 2020
    15
    0
    1
    Vrouw
    maar dan zou mijn menstruatie toch ook moeten komen? Of moet ik het bloedverlies van afgelopen donderdag als menstruatie beschouwen? 4 januari laatste keer namelijk..

17. DreTje

DreTje Lid

15 feb 2020
    15
    0
    1
    Vrouw
    En op internet is ook te lezen dat 4 weken na de seks vaak pas slim is om een test te doen.. vanmorgen wel met ochtend urine gedaan en met vroege test.. wel van action..

18. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Normaal gesproken kun je 2 weken na je eisprong en dus onveilige seks gewoon testen.
    Zoals @RoGiJuLi al schreef, denk ik dat vanwege de MAP de boel ontregeld is.
    Ik denk naar aanleiding van je negatieve testen je niet zwanger bent. Misschien voor je eigen geruststelling overmorgen nog eens testen, en dan mag je het denk ik wel loslaten.

Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  19. Olifantje92

Olifantje92 Fanatiek lid

16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    Ik denk ook niet dat je zwanger bent. Zou de volgende keer toch betere maatregelen treffen (als in toch de pil oid) als het zoveel paniek bij je oproept dat je misschien zwanger zou kunnen zijn.

Deel Deze Pagina