Lieve Dames, Het leven is hard in dit deel van het topic. Ik kan wel met enige zekerheid zeggen dat onze cryo blastocyst helaas niet is blijven plakken. Nu komt de vraag en dan...?? In 2012 hebben we een icsi met tese in dusseldorf gedaan. Mijn amh was toen 6.26 dat is nu 5 jaar geleden. Toen was ik 27 inmiddels 32 jaar. Toen had ik 12 aangeprikte folikkels en 6 goede eicellen. Daarvan bleven er 2 over tot dag 5. 1 daarvan is toen vers teruggeplaatst en geboren in 2012 de andere is vorige week vrijdag teruggeplaatst en helaas niet bij ons gebleven. Toen ik in april 2012 zwanger bleek van mijn dochtertje kreeg ik ohss.....dat was best wel eng. Ik had gehoopt niet voor de keuze te komen omdat ik stiekem hoopte dat deze cryo ook bleef uiteraard. Onze wens voor een 2e is heel groot en we hebben ervoor gekozen als het gaat gebeuren dan dit jaar. Maar wat mij het meeste tegen staat is de ohss....ik ben "bang" dat weer te krijgen. Bij de echo's die we nu gehad hebben voor de tp bleek dat er nog steeds heel veel folikkels klaar liggen. Mijn cyclus loopt volgens het boekje elke 14e dag eisprong en 14 dagen daarna mijn menstruatie al jaren. Zijn er hier dames die ook ohss hebben gehad en daarna toch nog een icsi gedaan hebben? Hoe ging dat toen? Bedankt alvast
Jep ik. Bij mij is de medicatie toen naar beneden bijgesteld. Had ongeveer evenveel eicellen uiteindelijk en nergens last van. Alleen helaas niet zwanger geworden.
Ik heb ook overstimulatie gehad eerste icsi, tweede icsi in heel lichte mate, maar beide keren zwanger . Ze stelden bij mij ook de medicatie bij, en kreeg meer controlles tussendoor.
Hai, ik heb 6x ICSI's achter de rug en 6 overstimulaties.... Ook hier is de medicatie iedere keer aangepast maar mijn lijf reageert iedere keer weer anders. Ik houd er nu rekening mee en plan vakantie in (ik vertel het niet op mijn werk) en neem mijn rust. Succes met je keuze!
Bedankt voor jullie reacties. Hadden jullie ook late overstimulatie dus toen je pas zwanger bleek te zijn.. Ik vind de keuze echt heel lastig ben zo bang voor weer ohss... Ik geen eens veel follikels aangeprikt 12 en toch ohss. Bloed was te dik en mijn orgaanwaarde slecht toen. Iedere dag trombose prik en iedere dag bloedprikken. Zit nu echt in dubio wat te doen heel lastig
Ik heb met de arts gebeld ze zei dat ik voor een evt nieuwe behandeling geen pregnyl of ovitrelle meer krijg voor de rijping voor de punctie en daarna geen verse tp maar alles invriezen en dat de kans dan kleiner dan 5% zou zijn op ohss. Heb ik het goed dat ohss dan alleen komt doordat je pregnyl of ovitrelle gebruikt en bij zwangerschap dus weer hcg aanmaakt en het dan erger wordt. Ze kon geen garantie geven zei ze maar de kans was dab wel heel erg klein en eigenlijk zien ze bij dit schema dan geen ohss. Weet iemand hoe dit zit komt het Door de pregnyl fan het hcg hormoon?
Hai Juffie, Ik wilde je alleen succes en sterkte wensen. We liepen gelijk op en ik heb daarom ook vaak wel even aan je gedacht en voor je gehoopt. Bij ons heeft het dit cyclus ook niet mogen lukken helaas. Veel sterkte met het verloop en volg je hart❤️
Dank je wel dames. We hebben gekozen om in april toch nog een nieuwe icsi op te starten de wens is zo groot en ik vertrouw de arts erop dat ze weet wat doet en als het echt gevaarlijk zou zijn dan zou ze het vast niet doen