wel raar ja maar ik maak er dus op uit dat je geen 20 weken echo doet? daar is de controle dus echt voor de baby en word alles bekeken nieren hartje enzovoort kan me soms niet voor stellen dat mensen die echo niet doen
IK vind het raad. Ben ook op medische indicatie (hoge bloeddruk) bij de gyn en ga nu vanaf 20 weken al naar om de 2 weken controle. Daarvoor was het om de 3 weken.
Als je ervoor kiest om geen 20-weken echo te doen, dan krijg je als t goed is een gewone controle. Naar mijn weten moet dat bij elke verloskundige gebeuren en al helemaal als je bij een gynaecoloog loopt (je loopt niet voor niks daar).
Omdat sommige mensen niet willen weten of hun kind iets mankeert, ze willen het toch wel laten komen, wat het ook eventueel voor aandoening heeft.
Ik doe de 20 weken echo wel, helemaal nu ik weet dat er een vleesboom zit. Maar kindje is hoe dan ook welkom, ook met beperking. Wel wil ik dus weten wat voor effect die vleesboom kan hebben bij de bevalling (bloedingen enzo!) wil mezelf geen onnodig risico toebrengen. Ziekenhuis reageerde weer lekker tactvol (not!) 10 april heb ik controle, ze willen dan NOG geen echo doen alleen hartje luisteren. Ze waren niet blij dat ik een eigen echo had laten maken en volgens mij geloven ze niet dat er een vleesboom zit. Maar was vandaag bij de arbo en die zag het ook gelijk op de echo.
Wat een stelletje onmenselijke gyn en assistentes. Jeetje, ik vind dit niet echt vriendelijk allemaal. Ik zou het dus zeker bespreekbaar maken. Kun je niet naar een ander ziekenhuis? Of desnoods een andere gyn. Ik had toen ook een draak van een gyn en heb gewoon een andere gekozen. Daar kreeg ik automatisch ook andere assistentes bij.
Als ik het zo lees zal ik een ander ziekenhuis gaan zoeken zeg. Je moet je eigen toch wel fijn voelen en zeker vertrouwd moet het voelen. Ik loop ook bij de gyn heb in het begin ook bloedverlies gehad bij de 9 weken. Ik mocht op een zondag langskomen en dag erna weer op een maandag omdat ik toen fel rood bloedverlies had een hele plas. Ben super goed gecontroleerd toen, ondanks dat ik nog ''maar'' 9 weken was. Uitgebreide echo, inwendig onderzooek en uitstrijkje om alles te kunnen uitsluiten. Is het niet mogelijk om ander ziekenhuis te zoeken voor jezelf?
Even offtopic, doet de arbo ook echos joh? Maar ik vind het gewoon schandalig dat je zelf een echo moet regelen bij een pretecho buro terwijl je zoveel bloedingen hebt zeg!! En dat ze bij de volgende controle weer niet willen kijken. Meid ga op zoek naar een ander ziekenhuis joh. Dit is toch niet prettig voor je. Zou er helemaal gek van worden, die onzekerheid. Hier heb ik elke week het hartje mogen luisteren totdat ik het ging voelen en was ik dan nog niet gerust mocht ik nog gewoon komen. Ze wilden gewoon dat ik gerustgesteld was. Nu als er iets is nemen ze me altijd serieus. Dit kan zo anders, zo kan je toch niet onbezorgd je zwangerschap doorkomen? Jeetje wat een zaakje, vind het echt heel rot voor je dat je zo behandeld wordt, zwanger zijn is al zo spannend!
Nee had de echo uitgeprint mee! Ja het is om gek van te worden. Ik wordt er zo verdrietig en moedeloos van. Heb hiervoor een miskraam gehad en kan nu gewoon niet genieten en zo al helemaal niet. Ik wil ook een ander ziekenhuis, maar zit dan met lange reistijd (rij geen auto) en dat lijkt me straks in de zomer wel zwaar.. Maar goed dat heb ik er wel voor over als dit zo blijft. Heb dus 10 april een afspraak in het ziekenhuis en ga al deze dingen wel bespreken, dat ik dit geen doen vind, er zelf aan onderdoor ga en er niet gerust op ben. Als iemand nog een roze wolk over heeft, mijne is kwijt
dat begrijp ik wel maar mocht er iets aan de hand zijn en ze dat dus direct na de geboorte niet weten en er gebeurd iets dan schrik je je rot je schrik dan meer dan je weet dat je kindje wat mankeert en kan er direct actie worden ondernomen dan bedoel ik hartje ofzo
Nou via ga ect naar een andere gyn en zk hoor! Ze neme je gevoel totaal niet serieus en zo kun je daar toch niet meer bevallen!? Laat je niet je zwschap verpesten door zo`n belachelijk mensen hoor..... Ik had dat beetje omrijden er zeker weten wel voor over! En wat maakt het nu uit dat je een pretecho hebt laten maken dan? Hebben hun toch niks mee te maken? En hun reactie dit alles is dat ze niet eens even zelf willen kijken??? is toch geen professionaliteit zeg!
Echt te absurd hoe het ziekenhuis reageert. Als ze na het gesprek op 10 april nog niet serieus nemen, zou ik een klacht indienen en toch naar een ander ziekenhuis gaan. Het is ontzettend vervelend van die reistijd, maar je hebt gewoon goede medische zorg doen. Heel veels sterkte ermee!
Nouja zeg wat een aso's! Ik zou serieus nadenken over een ander ziekenhuis, is balen dat je dan een langere reistijd hebt, maar alles voor de gezondheid van jou en je kindje toch??
Belachelijk. Ik liep ook bij gyn ivm Bmi. Had elke 4 weken controle en later om de 3 en 2 weken. Wel was het zo dat ik vaker de VK dan Gyn zag maar dat maakt niet uit. Heb ook veel bloedingen gehad maar moest juist langs komen elke keer voor controle echo bij bloedingen
Foxy, wat vervelend dat je ook bloedingen had, maar wel goed dat jij wel langs mocht komen. Ik snap ook echt niet waarom ze zo moeilijk doen... nouja 10 april ga ik de strijd aan daar, gelukkig gaat mijn man mee. Van tevoren ga ik alles op papier zetten, alle vragen. Als ze me dan nog niet serieus nemen dan regel ik via mijn verzekering (menzis) een second opinion
Wat een raar ziekenhuis zeg. Ik loop deze zwangerschap net als mijn vorige ook in het ziekenhuis (wel om een andere reden maar ik niets heel ernstigs) en ik heb om de twee weken een controle. En regelmatig krijg ik echo's. En als ik maar ook over iets twijfel of mij zorgen maak dan mag (nee sterker nog moet) ik langs komen. Meteen aan de ctg of een echo. En al helemaal als ik een bloeding had. Misschien omdat je nog maar zo kort zwanger bent??? Maar ik zou het zeker even bespreken hoor. Vooral omdat je je zo druk maakt en dat is toch echt niet goed voor de baby. Sterkte!!!
wat een raar ziekenhuis is dat.. mag ik vragen welke plaats? hier liep ik in t begin elke 4 weken bij gyn.. en 20 weken echo werd standaard aangevraagt.. toen ging ik om de 3 weken.. en inmiddels om de 2 weken!!