20 weken echo en hartafwijking

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door 1986cindy, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Hallo allemaal.
    Ik ben vandaag samen met mij vriend voor een echo gemogen.
    De 20 weken echo, spannend. Mensen om je heen roepen ohhh leuk dan weet je ook wat het word. Ja zeg ik dan dat kan als je dat wil, ik hoop dat het gezond is.
    De 20 weken echo kan je zwangerschap zorgenloos laten verlopen, of je geluk stort in.
    Zoals bij ons vandaag, ik ben 26 harstikke gezond nooit gerookt of gedronken.
    Wat krijgen we als nieuws, we krijgen het hartje niet helemaal goed in beeld die kleine is zo lekker druk.
    Wij lachen samen en trots op ons bewegelijk kindje.
    Dan krijgt ze het wel in beeld, en ziet het er niet zo uit zoals het hoort.
    Roep er even een collega bij,( zenuwen beginnen te komen) zij vind het er ook niet helemaal goed uit zien. (Daar komen de tranen) word doorgestuurd na het ziekenhuis. Morgen om 12 uur word ik verwacht.
    We weten al dat de kleine niet gezond is, een hartafwijking blijkt.
    meer nieuws hebben we niet, nu maar hopen dat het met een ingreep goed kan komen. Ik heb er misschien stom toch wel een goed gevoel over( zover je dat kunt hebben)
    Maar word gek van de andere gedachten, die zet ik ff opzij.
    Misschien en ik hoop het niet voor jullie, misschien iemand die dit leest ervaring mee?
    Ik hoop op een hoop geluk, en ik heb nog hoop.
    Zonder hoop is er niets meer, toch???
    dikke kus van mij en de kleine

2. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Geen ervaring, maar ik hoop met je mee meid... wat een onzekerheid! Succes morgen en ik zal aan jullie denken.

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Jeetje kan me voorstellen dat je wereld dan even instort. Sterkte!

Ik hoop dat het allemaal blijkt mee te vallen en ze jullie kindje goed kunnen helpen.

4. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hey 1986cindy,

Wat naar om dat te horen te krijgen!
    Het is nooit leuk om te horen dat het niet helemaal goed gaat met de kleine daar binnen in je buik.
    Hoop dat je morgen wat meer nieuws krijgt, en om wat voor een afwijking het gaat.
    Mijn moeder is zelf ook met een hartafwijking geboren en die staat nog vol in het leven!!:) er is dus mee te leven.
    Hoop echt voor jullie dat het geen ernstige afwijking is, maar zoals jullie kleintje lekker druk is daarbinnen denk ik dat het wel mee zal vallen.
    Gewoon HOPEN dat alles goed komt!!!
    Ga voor jullie duimen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Succes morgen meid!!
    Laat je nog even weten hoe alles gegaan is?????

Sterkte
    Groetjes van mij

5. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Cindy ik heb hier geen ervaring mee maar ik leef met je mee en wens je ontzettend veel geluk morgen toe en hoop dat ze er echt naast zitten!

succes morgen

dikke knuffel!

6. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meid wat verschrikkelijk!
    Bij ons kindje werd met de 20-weken echo een longafwijking gevonden. Heb dus geen ervaring met hartafwijking, maar begrijp heel goed hoe je je voelt. En dat je dan een hééééle lange dag moet wachten op meer duidelijkheid (en zelfs dan blijft het allemaal nog onzeker). Je wordt gewoon keihard van je roze wolk getrapt.
    Knap dat je toch nog zo positief bent. Ik hoop echt voor jullie dat er morgen "goed" nieuws komt.
    Hoop doet leven!
    Heel veel sterkte!

7. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    o meis wat verschikkelijk!!
    heel vee sterkte en succes morgen, ik hoop en duim op 'goed' nieuws voor zover dat mogelijk is..

8. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    o wat vreselijk voor jullie! Heel veel sterkte morgen en ik hoop echt dat alles meevalt.

9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Beste Cindy, ik heb dan wel geen ervaring met een hartafwijking, maar wel met het constateren van een ernstige handafwijking op de 20-weken echo waarbij het niet duidelijk was of er nog andere afwijkingen waren.

En ja, wat donder je hard van die roze wolk af... Dat wachten is het ergste, "gelukkig" kunnen jullie morgen al terecht en dan hoop ik dat jullie (relatief) goed nieuws gaan krijgen, dat het niet heel erg ernstig blijkt te zijn. Moet je nu naar een "gewoon" ziekenhuis of naar een universitair? Want houd er eventueel rekening mee dat je misschien nog een keer naar een universitair zkh moet voor een GUO. Uiteindelijk heb ik 3x een 20-weken echo ondergaan, 1x bij de vk, 1x in het plaatselijke zkh en 1x in het Radboud.

Heel veel succes morgen en sterkte met het wachten! Hopelijk laat je morgen weten wat je te horen hebt gekregen.

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    o meid wat erg!!! leef met jullie mee.

in 2009 werd bij onze knul een afwijking gevonden in zijn darmen allerlei onderzoeken gehad en vele echo's verder ze wisten eigenlijk niet wat het was en de kleine kon vele afwijkingen hebben waar we rekening mee moesten houden . wij hebben de vruchtwaterpunctie afgeslagen en die werd ons toen met 22 weken erg aangeraden maar dit wouden wij niet.
    op 1 oktober is ons mannetje geboren en kern gezond!!!!!!!!!!!!!

morgen 20 weken echo voor deze kleine maar ouw wat ben ik zenuwachtig!!!!!!!!!!!!!

ik denk en bid voor jullie!! ik ben benieuwd wat jullie morgen te horen krijgen

11. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Wat heftig om te horen meid! Ik heb er geen ervaringen mee maar ik wil jullie toch sterkte en kracht toewensen..!

12. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb twee keer een goede 20 weken echo mogen hebben ,maar bij de derde waren er ook twee softmarkers. Dan val je inderdaad even flink van je roze wolk.
    Bij ons geen hartafwijking ,maar ik heb begrepen dat er een aantal hartafwijkingen relatief eenvoudig te verhelpen zijn. Wat dat betreft is het in ieder geval wel fijn dat ze dat dan nu wel alvast weten zodat ze er straks snel bij zijn na de geboorte. Ik wil je veel sterkte wensen voor nu en later...hopelijk krijg je snel te horen hoe en wat .

13. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    sterkte meid! ik hoop dat alsnog alles meevalt en het goed te verhelpen is....
    dikke knuffel! xxxx

14. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Jeetje meid, wat is dat ontzettend schrikken zeg. Heel veel sterkte vandaag, hopelijk krijgen jullie straks veel meer duidelijkheid, dikke knuffel.

15. Dane

Dane Lid

28 nov 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt schrikken geweest voor jullie. Dan donder je wel hard van je rose wolk af...Hopelijk hebben jullie vandaag goed nieuws te horen gekregen.

16. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Oh jeetje dat is niet wat je wilt horen.
    Hopelijk valt het alsnog mee. Je hoort zo vaak dat het kindje dan toch gezond geboren word. Sterkte en ben benieuwd of je al wat meer weet

17. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Dat is niet wat je wilt horen, maar iemand in mijn kennissenkring is dit ook overkomen. Kindje is in zijn babytijd een aantal keer geopereerd, maar doet het nu prima en lijkt geen enkele achterstand (meer) te hebben. Manneke is inmiddels een jaar of 10, schat ik, en staat volop in het leven, is supersportief en doet het prima op school..... het kan ook vaak goed verholpen worden.... sterkte!

18. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al nieuws?
    Ben heel benieuwd hoe het is gegaan.

19. fliertje

fliertje Fanatiek lid