Hallo, Wij gaan 8 dagen naar Egypte met een dochter van 8 maand. aangezien het de eerste x is dat we met een baby zo ver weg gaan zou ik graag willen horen wat jullie zoal meenemen. In de hoop op goeie tips of dingen die ik misschien zelf zou vergeten. groetjes
ik heb nog geen baby maar ben wel vorig jaar 8 dagen in Egypte geweest. ik zou echt lange mouwen/broekjes meenemen, een zonnehoed en zonnebrandcreme. maar dat spreekt voor zich. maak je ook bustripjes daar? de wegen zijn megaslecht en ze rijden daar als gekken, dus bereid je maar voor op gestuiter door de hele bus heen. ook als het een luxe touringcar is, want die zal toch door iemand van daar worden bestuurd. een buggy voor ruw terrein is handig want tempels e.d. zijn ongelijk en hebben een ruwe ondergrond. nog makkelijker is een draagzak o.i.d. Egyptenaren zijn opdringerig dus bereid je voor op heeeeeel veel aandacht voor jezelf en misschien ook wel voor je kind. verder kan ik niks bedenken, het is gewoon een warm land maar dan heel zanderig (denk wel aan je entingen, maar dat spreekt ook voor zich) en let goed op de honden daar, die zijn vaak wild en kunnen hondsdolheid hebben! (en ja ze komen gewoon op je af!) ik vond Egypte heel gaaf trouwens!